Ämne: Politik

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Peter Eriksson och Göran Hägglund tycker jag verkar trevligast.
    Röstar på Ohly och Bildt
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Adam K.
    Guest

Standard

Göran Hägglund tycker jag! Och så Freddan och Borg, så klart haha. Ha.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Göran Hägglund tycker jag! Och så Freddan och Borg, så klart haha. Ha.
    På rödgröna sidan då?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Sahlin är ju kass på alla plan: obildad, dålig retoriker, dålig taktiker, velig och mesig. Jag kan inte hitta några förmildrande omständigheter, förutom för alla puckon som vill ha nån de kan "känna igen sig i". En av de mest skrämmande usla politiker vi nånsin haft på så hög nivå faktiskt.

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    På rödgröna sidan då?
    Av partiledarna: Wetterstrand. Utan tvekan.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Peter Eriksson tror jag är trevligast på andra sidan, och Batljan verkar rätt schysst.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Sahlin är ju kass på alla plan: obildad, dålig retoriker, dålig taktiker, velig och mesig. Jag kan inte hitta några förmildrande omständigheter, förutom för alla puckon som vill ha nån de kan "känna igen sig i". En av de mest skrämmande usla politiker vi nånsin haft på så hög nivå faktiskt.
    Obildad: jaha.
    Dålig retoriker: nej. Hon har fått förmedla många "tunga" budskap och gjort det på ett sätt som har stärkt henne i längden.
    Dålig taktiker: tror du? Hur blev hon partiledare eller minister före det?
    Velig: Hon har kommit en bit med förändringen av s och det har inte lett till några nederlag än.
    Mesig: jaha.

Var lite seriös. Du behöver inte göra personpolitik av det här.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Jo det gör jag gärna, jag vill inte ha en sådan nolla som ledare för Sverige, som ska styra landet och representera oss utomlands. Det är viktigt att en kompetent och förtroendeingivande person leder regeringen, och Mona Sahlin är inte en sådan. Att du försvarar henne ser jag mer som ett utslag av ditt nya behov av att vara "motvikt" och hacka på mig än som nåt du verkligen står för. Svara på det där med att blanda ihop frågor istället, det är mer intressant.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jo det gör jag gärna, jag vill inte ha en sådan nolla som ledare för Sverige, som ska styra landet och representera oss utomlands. Det är viktigt att en kompetent och förtroendeingivande person leder regeringen, och Mona Sahlin är inte en sådan. Att du försvarar henne ser jag mer som ett utslag av ditt nya behov av att vara "motvikt" och hacka på mig än som nåt du verkligen står för. Svara på det där med att blanda ihop frågor istället, det är mer intressant.
    Läs lite seriösa bloggar eller tidningar då och se hur många som underskattar Mona Sahlin så mycket som du gör. Du är helt uppenbart inte seriös. Jag kritiserar inte dig för att du är du utan för att du säger saker jag inte håller med om.

Göran Persson var tydligen lite löjlig enligt vissa för att han var dålig på engelska. Sedan visade det sig att hans engelska var alldeles tillräcklig för att leda EU på ett bra sätt.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Göran Persson var tydligen lite löjlig enligt vissa för att han var dålig på engelska. Sedan visade det sig att hans engelska var alldeles tillräcklig för att leda EU på ett bra sätt.
    Nästan alla statschefer, presidenter och statsöverhuvuden använder ju sig av tolkar???!
    Sláinte Mhath!

Vänster i allmänhet ja, som sagt, några sådana illusioner har jag inte. Dock har vi nu för första gången på decennier en kompetent regering som gör ett bra jobb och åstadkommer resultat, och som ställs mot ett gäng klåpare och gnällspikar helt utan bildning. Det är ganska pinsamt att det är så jämnt i opinionen.
    Anders Borg som ju är moderat tycker iallafall att Göran Persson o co hade klarat den ekonomiska politiken bra. Alliansen hade ett dukat bord att komma till.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Du är helt uppenbart inte seriös.
    Nej, alla tycker att Sahlin är en duktig och förtroendeingivande politiker som vore bra för Sverige, även jag, innerst inne. Tack för det, moving along.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av LadyVelvet Visa inlägg
    Anders Borg som ju är moderat tycker iallafall att Göran Persson o co hade klarat den ekonomiska politiken bra. Alliansen hade ett dukat bord att komma till.
    Jättefint, nu kan du svara på det här:

http://forumet.kent.nu/showpost.php?...postcount=7049

Kanske inte den bästa politikern, men tusen gånger bättre än Maud Olofsson, den människan borde dra sig tillbaka till sin lantgård i Norrland istället. Hon är som en liten ilsken terrier som ingen vill lyssna på.

Jättefint, nu kan du svara på det här:

[URL]http://forumet.kent.nu/showpost.php?p=863765&postcount=7049[/URL
    Okej, det var ett konstruktivt svar på mitt inlägg. Not.

Sidan 467 av 782 FörstaFörsta ... 367417457458459460461462463464465466467468469470471472473474475476477517567 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •