Ämne: Politik

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

jag vill inte ge mig in i någon diskussion här, ville bara vädra min åsikt (vet att det är dödsstraff på sånt i den här tråden, sorry)
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    jag vill inte ge mig in i någon diskussion här, ville bara vädra min åsikt (vet att det är dödsstraff på sånt i den här tråden, sorry)
    Vad är det för poäng att ifrågasätta någon om man sen inte vill diskutera?

Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Hassan fucking 32 kanske inte FÅR nått jobb?
    Signatur.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Han kan väl inte ha ifrågasatt dig om du höll med. Du skrev ju "Självklart" i början av ditt svar.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    May 2007

Standard

ifrågasatte inte, gav bara ett nytt perspektiv på det hela, att vissa kanske vill vara "ofria"
    Länge leve kungen.
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Han kan väl inte ha ifrågasatt dig om du höll med. Du skrev ju "Självklart" i början av ditt svar.
    Ja, jag håller med om att alla människor inte vill "vara fria", men i allmänhet handlar det ju om att de inte vill att andra ska vara fria eftersom de då inte får leva på deras bekostnad.

ifrågasatte inte, gav bara ett nytt perspektiv på det hela, att vissa kanske vill vara "ofria"
    Jag är väl bekant med det perspektivet, det har diskuterats förut.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Ja, jag håller med om att alla människor inte vill "vara fria", men i allmänhet handlar det ju om att de inte vill att andra ska vara fria eftersom de då inte får leva på deras bekostnad.
    I allmänhet? Jag känner att det är väldigt många som inte vill "vara fria" för sin egen bekvämlighets skull.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag är väl bekant med det perspektivet, det har diskuterats förut.
    säger du det så. tyckte bara det lät som att allas dröm är att bli "fria" men ok. är inte jättebekant med denna tråden
    Länge leve kungen.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

I allmänhet? Jag känner att det är väldigt många som inte vill "vara fria" för sin egen bekvämlighets skull.
    Ja, det är väl ungefär samma sak?

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

I allmänhet? Jag känner att det är väldigt många som inte vill "vara fria".
    Precis. Somliga människor vill ha riktlinjer och direktiv, det kan vara en slags trygghet. Religiöst folk är oftast den typen av människa.

Ja, jag vet, Oskar. Deras trygghet betalar du.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

säger du det så. tyckte bara det lät som att allas dröm är att bli "fria" men ok. är inte jättebekant med denna tråden
    Nej, verkligen inte, jag har inga såna illusioner. Människor är väldigt bekväma och bortskämda och gillar när andra tar ansvar för dem.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Ja, det är väl ungefär samma sak?
    Nej, då misstolkar du. Jag sa att många inte bryr sig om andra så länge man själv får slippa "vara fri". Ta avreglering som exempel. Det är helt enkelt skönt för dem att slippa alla miljoner friheter som dyker upp i dagens samhälle.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Nej, då misstolkar du. Jag sa att många inte bryr sig om andra så länge man själv får slippa "vara fri". Ta avreglering som exempel. Det är helt enkelt skönt att slippa alla miljoner friheter som dyker upp i dagens samhälle.
    Ja, jag är medveten om det, det är därför jag säger att allt snack om solidaritet och osjälviskhet bara är hyckleri. Sen har jag inget emot att människor säger upp sin egen frihet, bara de låter mig (och andra) vara ifred. Varför ska jag drabbas av att andra inte vill ta eget ansvar?

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Ja, jag är medveten om det, det är därför jag säger att allt snack om solidaritet och osjälviskhet bara är hyckleri. Sen har jag inget emot att människor säger upp sin egen frihet, bara de låter mig (och andra) vara ifred. Varför ska jag drabbas av att andra inte vill ta eget ansvar?
    Nej, det är inte därför. Det är för att du vill blanda ihop två skilda frågor. Som svantee sa är en del religiösa människor kanske nöjda med mindre "frihet" ... kristdemokrater är självklart inte några som du brukar hacka på men du kanske skulle börja med det här om du ville vara logisk.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Nej, det är inte därför. Det är för att du vill blanda ihop två skilda frågor. Som svantee sa är en del religiösa människor kanske nöjda med mindre "frihet" ... kristdemokrater är självklart inte några som du brukar hacka på men du kanske skulle börja med det här om du ville vara logisk.
    Vilka två skilda frågor är det, och vad har religion med saken att göra?

Sidan 465 av 782 FörstaFörsta ... 365415455456457458459460461462463464465466467468469470471472473474475515565 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •