Ämne: Politik

Adam K.
    Guest

Standard

Lyssna gärna på senaste avsnittet av På minuten (finns som Podcast). Riktigt roligt denna gång då de deltagande var Lars Ohly, Leif Pagrotsky, Peter Eriksson och Göran Hägglund. Vänskapliga gliringar både åt höger och vänster. ; )

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    eftersom sverige inte är usa så röstar man inte på personer så vad är grejen?
    Precis, det som dom diskuterar här verkar vara olika personlighetsstilar inom inventoriet IDI. Reinfeldt är eftertänksam, tydlig och strukturerad i sitt talsätt (Processor) medans Mona är motsatsen, en mer personlig och relationsanpassad personlighet (Relator) vilket kan vara varför vi kallar Mona vid förnamn och Reinfeldt vid efternamn. Därför kan Mona i kontrast mot Reinfeldt verka lite dummare för de som inte förstår att det existerar olika personlighetstyper. Det finns inget som säger att en speciell IDI-typ skulle vara bättre för statsministerrollen än någon annan så att rösta efter det är bara korkat.

Reinfeldt har förresten "Da Buzz" i sin top-5 musiklista, hur fan kan ni rösta på honom?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    Det är väl upp till var o en eller?
    Ja tyvärr. . . .
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Det är väl upp till var o en eller?
    ja men vad är grejen? vi har ju partipolitik i det här landet
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

partipolitik eller inte, det finns fortfarande folk i det här landet som kan tänka sig att ändra färg på grund av partiledaren.

Grejen är väl att vissa vill ha en statsminister som kan representera Sverige bra och nån som verkar ha koll.

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

jag tycker man är ganska för att inte säga väldigt korkad om man byter politisk åskådning bara för att men tycker att ett parti har en tveksam ledare
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Okej

(10)

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

partipolitik eller inte, det finns fortfarande folk i det här landet som kan tänka sig att ändra färg på grund av partiledaren.

Grejen är väl att vissa vill ha en statsminister som kan representera Sverige bra och nån som verkar ha koll.
    Som relator så är Mona en bättre diplomat och relationsskapare än Reinfeldt, det gör henne bättre i världspolitik och som representant för Sverige.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Jun 2004

Standard

skrev du inte själv att:

"Det finns inget som säger att en speciell IDI-typ skulle vara bättre för statsministerrollen än någon annan"

...?

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

skrev du inte själv att:

"Det finns inget som säger att en speciell IDI-typ skulle vara bättre för statsministerrollen än någon annan"

...?
    Ja IDI-typen påverkar ju inte hur bra du sköter ditt jobb, utan bara hur du framslälls, det är det jag menar.
    IDI-typerna har olika egenskaper som både är bra och dåliga för än ledaroll, men ingen typ kan påstås vara bäst. Relator-typen är som sagt mer diplomatisk men kan också tendera att skapa en relation med folket, vilket kan leda till en del dåliga saker om folket röstar efter personlighet, som typ du.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Så diplomati och relationsskapande har inte något med statsministerjobbet att göra?

Jag röstar till 70% på partiet, skulle kunna tänka mig att rösta blankt om någon med Monas kaliber ledde alliansen.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Så diplomati och relationsskapande har inte något med statsministerjobbet att göra?

Jag röstar till 70% på partiet, skulle kunna tänka mig att rösta blankt om någon med Monas kaliber ledde alliansen.
    Jo men vilken personlighetstyp du har är ju bara en av många faktorer som påverkar diplomati och relationsskapande. Det är lika relevant att rösta efter personlighet som det är att rösta efter klädsel, kön eller musiksmak.

Varför kan du inte rösta på Mona?
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Varför kan du inte rösta på Mona?
    (jag hittar på en förklaring)
    Han kan inte rösta på Mona för att det vore skamligt för Sverige att representeras av en kvinna som ... ja, vad är det "alla" stör sig på?
    Något måste det ju vara. Kanske att hon inte verkar ha koll på läget, inte vet vad hon styrs av ... eller nåt, jag får inget grepp om henne i alla fall.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Hon är en kass politiker, mesig, verkar inte veta vad hon vill, fifflare, you name it.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Hon är en kass politiker, mesig, verkar inte veta vad hon vill, fifflare, you name it.
    lol ok . . . .
    Sláinte Mhath!

Sidan 472 av 782 FörstaFörsta ... 372422462463464465466467468469470471472473474475476477478479480481482522572 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •