Ämne: Politik

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

sirius bisniz.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    för ett par sidor sedan så var du, jago, en av de goda...får se hur länge det håller i sig nu när du inte längre håller med honom ^^

bered dig på att bli fett idiotförklarad och stryka mig...ditt "kärleksobjekt" medhårs

så förutsägbar....MEN det ÄR underhållande.
    Ännu ett av tigertindras tramsinlägg som jag "bemöter" enbart för att det säger väldigt mycket om tigertindra, som människa och som debattör:

Jago höll inte med mig när vi hade den diskussionen heller, men han bemötte mig med respekt och hade seriösa motargument. I den här diskussionen är det jag som blir idiotförklarad (sluta grina, var seriös, förolämpad liten pojke osv), men ändå är det så klart jag som enligt tigertindra är den part som har "fel".

Snacka om förutsägbart.

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Ännu ett av tigertindras tramsinlägg som jag "bemöter" enbart för att det säger väldigt mycket om tigertindra, som människa och som debattör:

Jago höll inte med mig när vi hade den diskussionen heller, men han bemötte mig med respekt och hade seriösa motargument. I den här diskussionen är det jag som blir idiotförklarad (sluta grina, var seriös, förolämpad liten pojke osv), men ändå är det så klart jag som enligt tigertindra är den part som har "fel".

Snacka om förutsägbart.
    självinsikten flödar över ^^

(Oskar du är inte,har aldrig varit och kommer aldrig att bli, en martyr... Den rollen passar inte dig även om du iklädd din sago-ideologi... Så gärna vill det. Wake up å sluta fejka och embrace de nya verkliga förändringar som nu sker i ditt liv... Älska mer... Fejka mindre)

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Jag påstår inte något om mig, jag påstår något om dig. Det är inte mitt problem att du är så besatt av mig och hela tiden (oprovocerat) måste hitta på nya personangrepp för att lura dig själv att tro att du inte behöver diskutera politik med mig. Det är helt och hållet ditt problem att du måste vara så oärlig och infantil, och att jag tar mig (lite) tid att visa för de som läser vilken typ av människa du är beror bara på att det faktiskt är ganska intressant, som ett allmängiltigt fenomen. Det borde ju vid det här laget vara ganska uppenbart vem av oss som saknar självinsikt, och en hel del andra egenskaper därtill, om man ska vara helt ärlig.

Och så drar vi ett streck där, för den här gången.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Snacka om förutsägbart.
    Men då tycker du inte att jago bemöter dig med respekt längre utan idiotförklarar dig! Det låter som din bild av mig på sistone.

Eller så inser du att jago och jag inte har ändrat oss - eller respekterar dig mindre.

Politiktråden var det, ja. Vad tycker ni om Carl Bildt och Niklas Wykman? Vem representerar moderaterna bäst i Gazafrågan?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad

Standard

Men oj vilka fredliga "fredsaktivister":
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Men då tycker du inte att jago bemöter dig med respekt längre utan idiotförklarar dig! Det låter som din bild av mig på sistone.

Eller så inser du att jago och jag inte har ändrat oss - eller respekterar dig mindre.
    Jag tror och hoppas att Jago missuppfattade vad jag försökte säga, det var därför jag utvecklade mitt inlägg lite ovan. Jag hade så klart kunnat idiotförklara honom tillbaka, men det gjorde jag inte, ändå är det mig det gnälls på. I allmänhet tycker jag just det är rätt intressant att det tydligen är okej att kalla mig precis vad som helst, att använda personangrepp och nedlåtande omdömen om min person, men så fort jag uppfattas som otrevlig tillbaka blir det ramaskri. Du har ju på sistone helt och hållet fokuserat på hur oseriös och inkonsekvent jag är som säger det ena och det andra helt utan grund och använder det ena och det andra epitetet på Mona Sahlin, men inte ett ord om hur andra bemöter mig trots att det bevisligen finns en hel del att hämta där också. Intressant, ja, och det är just därför jag ignorerar dina "argument" just nu. Jag vet som sagt vad du försöker göra, men det fungerar inte.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Indie-Jens Visa inlägg
    Men oj vilka fredliga "fredsaktivister":
    Motvåldet är ju i alla fall inte proportionerligt.

Jag tror och hoppas att Jago missuppfattade vad jag försökte säga, det var därför jag utvecklade mitt inlägg lite ovan. Jag hade så klart kunnat idiotförklara honom tillbaka, men det gjorde jag inte, ändå är det mig det gnälls på. I allmänhet tycker jag just det är rätt intressant att det tydligen är okej att kalla mig precis vad som helst, att använda personangrepp och nedlåtande omdömen om min person, men så fort jag uppfattas som otrevlig tillbaka blir det ramaskri. Du har ju på sistone helt och hållet fokuserat på hur oseriös och inkonsekvent jag är som säger det ena och det andra helt utan grund och använder det ena och det andra epitetet på Mona Sahlin, men inte ett ord om hur andra bemöter mig trots att det bevisligen finns en hel del att hämta där också. Intressant, ja, och det är just därför jag ignorerar dina "argument" just nu. Jag vet som sagt vad du försöker göra, men det fungerar inte.
    Kritiken av dig är inte av samma proportioner som din kritik av Mona Sahlin.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    May 2004

Standard

Jag påstår inte något om mig, jag påstår något om dig. Det är inte mitt problem att du är så besatt av mig och hela tiden (oprovocerat) måste hitta på nya personangrepp för att lura dig själv att tro att du inte behöver diskutera politik med mig. Det är helt och hållet ditt problem att du måste vara så oärlig och infantil, och att jag tar mig (lite) tid att visa för de som läser vilken typ av människa du är beror bara på att det faktiskt är ganska intressant, som ett allmängiltigt fenomen. Det borde ju vid det här laget vara ganska uppenbart vem av oss som saknar självinsikt, och en hel del andra egenskaper därtill, om man ska vara helt ärlig.

Och så drar vi ett streck där, för den här gången.
    ja de är jag som är besatt av dig...du har ju...som du skrev x-antal sidor bakåt och vid det här laget...x-antal gånger...moved along ^^

gratulerar dig till det....

oskar...en gång för alla...de ÄR inte synd om dig....okej? okej

Standard

Motvåldet är ju i alla fall inte proportionerligt.
    Det har du rätt i. Ser ut som typ 20 mot 2 där. Fegisar.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Kritiken av dig är inte av samma proportioner som din kritik av Mona Sahlin.
    Det var så klart inget svar på "frågan", men det förväntade jag mig heller inte.

Reg.datum
    May 2004

Standard

det är bara för du har så korkade ideer och teorier om hur du vill att töntigaste sverige ska vara...det är svårt att liksom tycka om och gilla en person som inte ser några problem med barnfabriker i kina eller människor som är döendes i cancer, 2 månader kvar att leva och ändå är de okej att de ska söka jobb...

sen är du en av de mest osympatiska människorna på det här forumet och det är i princip mest för att din människosyn är fullkomligt vedervärdig och du håller den under armen med en filosofi som aldrig kommer inträffa...

vi har liksom utvecklats, gått framåt...dina tankar är tillbaka till stenålder liksom varvat med önsketänkade om att det är så den fria viljan ska se ut...

du är trams personifierat... inget person-angrepp nu. fakta...och du tar ju ändå inte åt dig så spela roll

så för sista gången...Oskar...det är inte synd om dig. det är synd om en helt annan kategori människor...och där är du inte inkl...okej? okej

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ginger Fish Visa inlägg
    Det har du rätt i. Ser ut som typ 20 mot 2 där. Fegisar.
    Jaha ... eh ... jaha.

Det var så klart inget svar på "frågan", men det förväntade jag mig heller inte.
    Om "frågan" var varför jag skriver som jag gör, är jag inte intresserad av att förklara en gång till för dig. Du tror mig ändå inte utan har bestämt dig för att jag skriver som jag gör för att imponera på andra.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    det är bara för du har så korkade ideer och teorier om hur du vill att töntigaste sverige ska vara...det är svårt att liksom tycka om och gilla en person som inte ser några problem med barnfabriker i kina eller människor som är döendes i cancer, 2 månader kvar att leva och ändå är de okej att de ska söka jobb...
    Det här är bara din fantasi om vad du vill att jag ska tycka, och det bevisar än en gång (som om det behövdes) att du inte har tagit till dig vad jag skriver. Du har inte läst mina argument och funderat över vad jag faktiskt försöker säga, och ändå påstår du att det är jag som inte förstår dig.

Här har du:

http://forumet.kent.nu/showpost.php?...postcount=6511

Tugga i dig, fundera, och återkom när du har nåt substantiellt att komma med, och det räcker som vanligt inte med personangrepp. Okej?

sen är du en av de mest osympatiska människorna på det här forumet och det är i princip mest för att din människosyn är fullkomligt vedervärdig och du håller den under armen med en filosofi som aldrig kommer inträffa...
    Återigen din fantasi, du har ingen aning om vad min människosyn går ut på, helt enkelt för att du inte är intresserad av den. Du väljer att tro att jag vill döda alla som är sjuka eftersom de inte har ett ekonomiskt värde för mig, för det är lättare för dig att bemöta än det jag faktiskt säger. Ditt problem, inte mitt.

vi har liksom utvecklats, gått framåt...dina tankar är tillbaka till stenålder liksom varvat med önsketänkade om att det är så den fria viljan ska se ut...
    Vad är önsketänkande om den fria viljan? Så vitt jag vet har du inte med ett enda ord bemött min argumentation om just den, det kanske är dags nu?

Och vad har stenåldern med saken att göra?

du är trams personifierat... inget person-angrepp nu. fakta...och du tar ju ändå inte åt dig så spela roll
    Vad är det som är trams? Det du vill att jag ska tycka eller det jag faktiskt tycker? Argumentera mot mina åsikter istället för din egna fantasifoster, jag lovar att det är mer givande.

så för sista gången...Oskar...det är inte synd om dig. det är synd om en helt annan kategori människor...och där är du inte inkl...okej? okej
    Jag har aldrig tyckt synd om mig själv, det är också något du har hittat på. Jag tycker mer synd om dig som inte har ett uns av substans att komma med, bara samma gamla trötta personangrepp och bortförklaringar. Som sagt, jag har bemött det du kallar argument, det är bara att klicka på länken ovan, läsa och ta till dig och visa vad det är som är "trams" i mitt inlägg.

Go ahead, make my day.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Det här är bara din fantasi om vad du vill att jag ska tycka, och det bevisar än en gång (som om det behövdes) att du inte har tagit till dig vad jag skriver. Du har inte läst mina argument och funderat över vad jag faktiskt försöker säga, och ändå påstår du att det är jag som inte förstår dig.
    Tror inte tigertindra fantiserar. Det där med barnfabriker i Kina kommer jag ihåg. Jag är helt säker på att du tyckte att de var okej, det vill säga du var mot regleringar för att hindra barnarbetet - och det borde innebära att du inte har några skrupler i den frågan. Det påminner faktiskt om ditt ställningstagande i Israel-Palestina-frågan, som jag har tolkat det.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Sidan 477 av 782 FörstaFörsta ... 377427467468469470471472473474475476477478479480481482483484485486487527577 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •