Ni ville veta ; )
Håller med, en mesigare person än Reinfeldt får man leta efter. Jag såg en tv program för några år sedan där det visades hur Reinfeldt nästlade sig in i moderaterna, han utmanövrerade Bildt på ett fult sätt. Synd att jag inte minns vad programmet hette.
Man röstar på ett parti, annars är man dum. Maud Olofsson och Göran Hägglund, där har vi två som borde göra nåt helt annat i livet. Visst hade Anna Lindh blivit en bra partiledare för S, men en dåre mördade ju henne och flera andra ville inte ta den rollen.
Det hackas lite väl mycket på Mona Sahlin, Reinfeldt har lyckats lura många med "de nya moderaterna". Inte ens de äldre moderaterna gillar honom längre. Undrar hur länge folk går på hans tvivelaktiga politik? Man måste vara bra naiv om man inte fattar vad han håller på med, men folk får ju rösta som de vill. Priset eller vad vi ska säga får vi betala sen, allihop. Du kan ha jobb idag, du kan gå på en bra utbildning idag, eller du kan vara frisk idag. Men du vet inget om morgondagen. Som sagt förut, det är lätt att vara kaxig nu, men sen då?
Reinfeldt har fifflat med sina barnflickor från Baltstaterna.
En kass politiker är en dålig debatör och fifflar med skattepengar(53174kr) och samtidigt påstår att man inte är ohederlig.
Hennes daltande med V förut fick mig att tycka hon är mesig, känns som att V kör med henne ibland.
Och om hon vore en stjärnpolitiker så tycker jag det otroligt låga förtroendet för henne är märkligt...
Åh, det där sista är något jag har besvarat redan. Hennes förtroende är inte lågt jämfört med tidigare s-ledare - utan jämfört med Reinfeldt. Du skrev själv att det är svårt att säga varför högerledare alltid får högre "förtroende".
Hon är inte en dålig debattör. Om du utgår från resultat i web-omröstningar, så kan jag meddela att de så gott som alltid visar vinst för de borgerliga; inte särskilt trovärdiga alltså.
Hon har inte tagit några 50000 från skattebetalarna. Allt i tobleroneaffären är uppklarat och hon åtalades aldrig för några felaktigheter. Hon följde helt enkelt vad hon trodde var praxis - och hade kontroll på vad hon skulle betala tillbaka. Tycker du det är konstigt att hon inte säger att hon är ohederlig - när hon inte har varit det?
V måste ju få något för att inte s-mp-samarbetet ska överskugga s-v-samarbetet. Det är viktigt för s väljarbas, som ofta ligger närmare v än mp i åsikter.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Varför vill du att statsminister ska vara en bra debattör??
Jag tycker inte hon daltar så jävla mycket med V, S behöver V och V vet det därför så kan dom ställa krav, no strange things.
Högerväljare kanske i regel har större förtroende för ledare och auktoritet?
Sláinte Mhath!
Har du siffror på andra (s) ledare som också har haft förtroende på ~25%? i tidigare val? Ta gärna med siffror vad M-ledare har haft i fötroende i tidigare val.
Jag personligen tycker hon är en dålig debatör, nu när du drog in webundersökningarna visar det ju på att hon inte är speciellt bra på att "övertala" folk. varför är de inte trovärdiga bara för att de visar borgerligt?
Om nu vänstern inte bryr sig att lyfta fram "personen" hur kommer det sig att Wetterstrand har högt fortroende?
Har du siffror på att Mona Sahlin har 25% förtroende - och hos vilka i så fall? När hon ställs mot Reinfeldt brukar hon ligga lika på några punkter, långt efter på andra.
Webundersökningarna visar inte på någonting annat än dåligt röstunderlag eller fusk med röstrobotar. Frågar du på nätet, vilket parti som är bäst, kommer du att få totalskruvade resultat som aldrig liknar opinionsinstitutens mätningar.
Wetterstrand tillhör inget folkrörelseparti (och mp är inte heller vänster) men det är väl kanske en avvikelse från regeln.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Läs lite bloggar på nätet. De tycker jag visar att hon är bra på att få med sig folk. Som sagt, webundersökningar är inte trovärdiga någonstans.
Min personliga uppfattning är att hon ibland är lysande som debattör, ibland lite väl nedtonad.
Vad nu det skulle påverka ens partival för. Även en dålig debattör kan vara en bra statsminister.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Här är det en mätning från april där hon ligger på 28%:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6893931.ab
http://www.politikerbloggen.se/2010/04/04/29588/
Du får gärna komma med resultaten från äldre val.