Ämne: Politik

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Notera hur Oktjabrj indirekt angriper mig (genom att länka till ledaren ovan) men sen vägrar diskutera. Så agerar en riktig fegis som inte ens tror på sina egna argument.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ginger Fish Visa inlägg
    Eftersom Annie Johansson är favorit för att ta över som partiledare så verkar det snarare som att icke-nyliberaler är minoritet. Dessutom tror jag personligen att många nyliberaler som nu röstar på FP eller M kommer hitta hem till C då det blir ett tydligt (ny)liberalt parti.
    Är hon favorit? Det undrar jag.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Är hon favorit? Det undrar jag.
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle12844695.ab

Det verkar så.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

"Hatt, 38, anses vara Maud Olofssons favorit. Men partiets favorit förefaller vara Annie Johansson, 28 år i sommar."

Vad grundar Aftonblaskan det på kan man undra.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Standard

"Hatt, 38, anses vara Maud Olofssons favorit. Men partiets favorit förefaller vara Annie Johansson, 28 år i sommar."

Vad grundar Aftonblaskan det på kan man undra.
    Det kan man undra. Men att dom skriver det måste väl i alla fall vara ett tecken på att det inte är mer troligt tvärtom? Sen är det väl inte så positivt att den gamla ledare som ska bort pga att det går dåligt, har en favorit i Hatt? Man vill ju ha förnyelse.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Det kan man undra. Men att dom skriver det måste väl i alla fall vara ett tecken på att det inte är mer troligt tvärtom? Sen är det väl inte så positivt att den gamla ledare som ska bort pga att det går dåligt, har en favorit i Hatt? Man vill ju ha förnyelse.
    Jag kan tänka mig att Maud Olofsson tänker på saker som erfarenhet och tyngd och att man ska hålla ihop en rörelse.

(Om hon nu har Hatt som favorit. Det anses visst bara vara fallet enligt AB ...)
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Standard

Jag kan tänka mig att Maud Olofsson tänker på saker som erfarenhet och tyngd och att man ska hålla ihop en rörelse.

(Om hon nu har Hatt som favorit. Det anses visst bara vara fallet enligt AB ...)
    Gjorde Sahlin med. Guess that didn't work out.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

För övrigt önskar jag att Reinfeldt vågade debattera med Juholt inför omvalet i Västra Götaland. Det skulle handla om sjukvård, något som socialdemokraterna har en klar politik kring.

Samtidigt vågar Borg ta ekonomidebatten med Waidelich - utan Reinfeldtska ursäkter om att motståndaren inte har formulerat sin politik i detalj än.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Gjorde Sahlin med. Guess that didn't work out.
    Vadå?..........
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

För övrigt önskar jag att Reinfeldt vågade debattera med Juholt inför omvalet i Västra Götaland. Det skulle handla om sjukvård, något som socialdemokraterna har en klar politik kring.
    Jag förstår inte varför Juholt och Reinfeldt skulle debattera om ett regionalt val. I slutändan kommer varken Fredrik eller Håkan sätta kursen för det landstinget.
    Mr Orange

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Jag förstår inte varför Juholt och Reinfeldt skulle debattera om ett regionalt val. I slutändan kommer varken Fredrik eller Håkan sätta kursen för det landstinget.
    Det kan man fråga sig men Juholt, Reinfeldt och alla de andra partiledarna deltar i någon av valkampanjerna nu i vår - trots att politiken i varken Örebro eller Västra Götaland är något de har direkt koppling till.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Absolut, och det är ju enkelt att testa: försök att leva efter en annan moralisk princip än den att du måste agera efter ditt eget förnuft. Ingen är beredd att göra det i praktiken, ändå argumenterar de för det. Mycket märkligt.
    Det jag inte är riktigt är med på är hur du härleder uppfattningen att det måste finnas vissa objektiva rättigheter ur det allmänna påståendet att vi "måste agera efter vårt förnuft". Det känns som att det saknas några led i argumentationen på den punkten...

Vi måste agera efter vårt eget förnuft > ? > Alltså finns det objektiva rättigheter.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Vårt förnuft/medvetande/intellekt är också det mest subjektiva som finns, enligt mig.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Det jag inte är riktigt är med på är hur du härleder uppfattningen att det måste finnas vissa objektiva rättigheter ur det allmänna påståendet att vi "måste agera efter vårt förnuft". Det känns som att det saknas några led i argumentationen på den punkten...

Vi måste agera efter vårt eget förnuft > ? > Alltså finns det objektiva rättigheter.
    Det förnuftigaste för människan är att upprätta rättigheter eftersom vi inte är djur och har ett val inför våra handlingar. Rättigheterna som upprättas måste fungera tillsammans med den objektiva verkligheten. Tex, rättigheten att överleva utan mat är onödig för den fungerar inte.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Det förnuftigaste för människan är att upprätta rättigheter eftersom vi inte är djur och har ett val inför våra handlingar. Rättigheterna som upprättas måste fungera tillsammans med den objektiva verkligheten. Tex, rättigheten att överleva utan mat är onödig för den fungerar inte.
    Vad säger att djur inte har en fri vilja?
    Sláinte Mhath!

Sidan 702 av 782 FörstaFörsta ... 202602652692693694695696697698699700701702703704705706707708709710711712752 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •