Ämne: Politik

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Problemen minskar i alla fall. Du kan väl inte påstå att prostitution är ett stort problem i Sverige. Å andra sidan är det inte prostitution utan sexköp som är förbjudet. Motsvarande vore att man förbjöd folk att ge pengar till tiggare. Det skulle faktiskt kunna vara en bättre idé med tanke på att det inte är tiggarnas ansvar att deras arbetssituation är kass.
    Jag ser inte prostitution som ett problem i sig överhuvudtaget, det är trafficking och barnprositution som är problemet och det har inte på något sätt minskats av sexköpslagen.

Om lagen kan förbättra tiggarnas situation så kan jag stödja lagen men jag ser inte alls hur den kan göra det, förklara?
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Jag ser inte prostitution som ett problem i sig överhuvudtaget, det är trafficking och barnprositution som är problemet och det har inte på något sätt minskats av sexköpslagen.

Om lagen kan förbättra tiggarnas situation så kan jag stödja lagen men jag ser inte alls hur den kan göra det, förklara?
    Det tycker jag att jag har gjort. Du får dra dina egna slutsatser.

Traffickingen riktad mot Sverige har minskat så vitt jag har förstått. Om andra länder tog sitt ansvar skulle allt kunna bli ännu bättre.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Det tycker jag att jag har gjort. Du får dra dina egna slutsatser.

Traffickingen riktad mot Sverige har minskat så vitt jag har förstått. Om andra länder tog sitt ansvar skulle allt kunna bli ännu bättre.
    Hm ja du sa typ att om man förbjuder folk att tigga så behöver de automatiskt inte tigga längre, eftersom att det är förbjudet ju, korrekt? jag vet inte det känns som att det fattas något där.

Eh nej, det finns ingenting som tyder på ett samband mellan strikta prostitutionslagar och låg trafficking.
    Såvida du inte kan bevisa motsatsen.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Nobels fredspris känns inte som att det är värt någonting längre, norge har fuckat upp det.
    Jag trodde när han blev vald att han skulle bli USAs sämsta president nånsin sett till förväntningarna. Tyvärr verkar han vara på god väg, jag hoppades att jag skulle ha fel.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Jag trodde när han blev vald att han skulle bli USAs sämsta president nånsin sett till förväntningarna. Tyvärr verkar han vara på god väg, jag hoppades att jag skulle ha fel.
    Sämst tror jag aldrig han kan bli, det finns ju faktiskt många namn på listan som direkt stött diktaturer och terroristgrupper, Reagan, Bush, Nixon, Clinton etc.
    Jag hade inte direkt några stora förväntningar på Obama hans löften innan valet lät bra dock, hade han uppfyllt dom anser jag att han hade blivit den bästa presidenten någonsin, nu är han bara en i mängden. Innan valet kritiserade han the Patriot Act, nu vill han förlänga den, innan valet ville han stänga Guantanamo Bay, nu har han skrivit under en bill som gör att den inte kan stängas.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Sämst tror jag aldrig han kan bli, det finns ju faktiskt många namn på listan som direkt stött diktaturer och terroristgrupper, Reagan, Bush, Nixon, Clinton etc.
    Jag hade inte direkt några stora förväntningar på Obama hans löften innan valet lät bra dock, hade han uppfyllt dom anser jag att han hade blivit den bästa presidenten någonsin, nu är han bara en i mängden. Innan valet kritiserade han the Patriot Act, nu vill han förlänga den, innan valet ville han stänga Guantanamo Bay, nu har han skrivit under en bill som gör att den inte kan stängas.
    USA skulle nog fortsätta ockupera Irak och Afghanistan ännu längre med andra presidenter. Därför förtjänade Obama fredspriset. Det räcker med att han har gynnat världsfreden mer än någon annan under ett år.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

USA skulle nog fortsätta ockupera Irak och Afghanistan ännu längre med andra presidenter. Därför förtjänade Obama fredspriset. Det räcker med att han har gynnat världsfreden mer än någon annan under ett år.
    wait, exakt hur har han gynnat världsfreden?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

wait, exakt hur har han gynnat världsfreden?
    Allt USA gör påverkar världsfreden och Obama har rört sig i en positiv riktning.

Här är prismotiveringen:
    http://www.dn.se/nyheter/varlden/nob...ens-motivering

"Obama har som president skapat ett nytt klimat i internationell politik. Multilateral diplomati är återigen central, med tyngdpunkt på den roll som FN och andra internationella institutioner kan spela."
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Allt USA gör påverkar världsfreden och Obama har rört sig i en positiv riktning.

Här är prismotiveringen:
    http://www.dn.se/nyheter/varlden/nob...ens-motivering

"Obama har som president skapat ett nytt klimat i internationell politik. Multilateral diplomati är återigen central, med tyngdpunkt på den roll som FN och andra internationella institutioner kan spela."
    Dock inga konkreta exempel på vad han har gjort. känns som nomineringen lika gärna skulle kunna ha varit "För att han inte är Bush".
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Dock inga konkreta exempel på vad han har gjort. känns som nomineringen lika gärna skulle kunna ha varit "För att han inte är Bush".
    Ja, han behövde nog vara något annat än Bush för att gynna världsfreden.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Ja, han behövde nog vara något annat än Bush för att gynna världsfreden.
    Du tycker inte att det är en ovärdig anledning till att ge någon nobelpriset och är lite av en förelämpning mot de sanna hjältarna bland de tidigare vinnarna av nobels fredspris?
    Nobelpris ska du få för vad du gör, inte vad du inte gör.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Du tycker inte att det är en ovärdig anledning till att ge någon nobelpriset och är lite av en förelämpning mot de sanna hjältarna bland de tidigare vinnarna av nobels fredspris?
    Nobelpris ska du få för vad du gör, inte vad du inte gör.
    Ja - men nu är det så att Obama har tagit steg mot världsfred genom nedrustning och tillbakadragande av trupper. Ambitionen och färdriktningen är positiv - inte neutral som du framställer det som.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Ja - men nu är det så att Obama har tagit steg mot världsfred genom nedrustning och tillbakadragande av trupper. Ambitionen och färdriktningen är positiv - inte neutral som du framställer det som.
    Fast han fick ju nobelpriset typ två veckor efter han blev president.
    Truppnärvaron i Afghanistan och Irak beror inte på presidenten utan på militären och vad de anser att de behöver förutom om presidenten själv väljer att göra en satsning, vilket Obama gjorde, Obama sände 30,000 soldater till Afghanistan efter maktövertagandet sedan sände han typ 10,000 till i tysthet utan några rekomendationer så jag tror du har fel när du säger att Obama varit för ett tillbakadragande av trupperna. Försvarsbudgeten är ungefär den samma som innan Obama, något högre tillochmed så jag förstår inte vad du menar med nedrustning.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Fast han fick ju nobelpriset typ två veckor efter han blev president.
    Truppnärvaron i Afghanistan och Irak beror inte på presidenten utan på militären och vad de anser att de behöver förutom om presidenten själv väljer att göra en satsning, vilket Obama gjorde, Obama sände 30,000 soldater till Afghanistan efter maktövertagandet sedan sände han typ 10,000 till i tysthet utan några rekomendationer så jag tror du har fel när du säger att Obama varit för ett tillbakadragande av trupperna. Försvarsbudgeten är ungefär den samma som innan Obama, något högre tillochmed så jag förstår inte vad du menar med nedrustning.
    Några ytterligare soldater till Afghanistan är väl ingen stor sak. Det viktiga är att han kommer att ta hem alla trupper inom något år.

Kärnvapennedrustningen tänkte jag på - och det var ju den som nämndes i prismotiveringen.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Några ytterligare soldater till Afghanistan är väl ingen stor sak. Det viktiga är att han kommer att ta hem alla trupper inom något år.

Kärnvapennedrustningen tänkte jag på - och det var ju den som nämndes i prismotiveringen.
    Tror du det? 2011 sa han väl? ändrat till typ 2014 nu tror jag. Om han tar hem trupperna är det ens en riktning till världsfred eller mer ett svek mot Irak och Afghanistan? de länderna är deras ansvar nu och de har en skyldighet att behålla stabiliteten och hjälpa till att bygga upp länderna igen.

Genom att öka budgeten för USA's kärnvapenarsenal med ungefär 5 miljarder kronor?
    Sláinte Mhath!

Sidan 704 av 782 FörstaFörsta ... 204604654694695696697698699700701702703704705706707708709710711712713714754 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •