Ämne: Politik

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Om America Vera-Zavala fick oinskränkt makt över samhället skulle folk svälta ihjäl på gatorna inom loppet av några månader. Vilken jävla galning.
    Senast redigerat av Oskar den 2008-10-15 klockan 20:32.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    va? bara högern?

"Moderatsvin" är något man hör mer än ofta från nyvärvade vänsterhippies.
    Skillnad på allmänt omoget språkbruk ("moderatsvin") och respektlös ton där man vill förringa motståndaren ("hon bara gnäller"). Jag hör bara det sistnämnda från högern, det förstnämnda finns dock hos högerknoddar med.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Om America Vera-Zavala fick oinskränkt makt över samhället skulle folk svälta ihjäl på gatorna inom loppet av några månader. Vilken jävla galning.
    Larvigt och oseriöst, Oskar, är det så här du samlar inlägg?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Larvigt och oseriöst, Oskar, är det så här du samlar inlägg?
    Ja vi har ju alla sett - både i den här och pirattråden - att jag inte har några argument utan bara häver ut mig oseriösa inlägg utan substans. Jag böjer mig för din överhet och konstaterar att du alltid gör mig svarslös. Grattis.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Ja vi har ju alla sett - både i den här och pirattråden - att jag inte har några argument utan bara häver ut mig oseriösa inlägg utan substans. Jag böjer mig för din överhet och konstaterar att du alltid gör mig svarslös. Grattis.
    I det här fallet stämmer det bra att du skrev något utan substans. Pirattråd?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

I det här fallet stämmer det bra att du skrev något utan substans. Pirattråd?
    Den sk Piratebaytråden som varit aktiv i nåt år eller så, jag vet inte om du har missat den.

Så låt oss diskutera något. I mina ögon är det du som aldrig svarar på frågor utan försöker förlöjliga motståndarna genom att tillskriva dem åsikter de inte har. Exempelvis att jag vill ha graderad rösträtt. Så kom igen, vad ska vi prata om? Finanskrisen? Kan du berätta något om den, dess ursprung, orsaker och konsekvenser, samt din idé på lösning?

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Den sk Piratebaytråden som varit aktiv i nåt år eller så, jag vet inte om du har missat den.

Så låt oss diskutera något. I mina ögon är det du som aldrig svarar på frågor utan försöker förlöjliga motståndarna genom att tillskriva dem åsikter de inte har. Exempelvis att jag vill ha graderad rösträtt. Så kom igen, vad ska vi prata om? Finanskrisen? Kan du berätta något om den, dess ursprung, orsaker och konsekvenser, samt din idé på lösning?
    Jag vet en hel del om finanskrisen genom media - och genom vänner, som har försökt se lite djupare på saken. Diskussion för diskussionens skull är inte min gren dock.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Jag vet en hel del om finanskrisen genom media - och genom vänner, som har försökt se lite djupare på saken. Diskussion för diskussionens skull är inte min gren dock.
    Djupare än...? Vad består detta djup i? Jag synar.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Djupare än...? Vad består detta djup i? Jag synar.
    "Försökt" se djupare. Jag tror förstås inte på att någon kan förklara definitiva orsakskedjor hur många år tillbaka som helst.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

"Försökt" se djupare. Jag tror förstås inte på att någon kan förklara definitiva orsakskedjor hur många år tillbaka som helst.
    Ditt bästa försök då? Jag tror inte på att du inte har en åsikt, och jag tror definitivt inte på att du inte vill diskutera saken. Vad har hänt, varför och hur löser vi problemet?

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Ditt bästa försök då? Jag tror inte på att du inte har en åsikt, och jag tror definitivt inte på att du inte vill diskutera saken. Vad har hänt, varför och hur löser vi problemet?
    Tro vad du vill. Jag säger god natt här.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Tro vad du vill. Jag säger god natt här.
    Okej, då räknar jag med att du framtiden avstår från att kalla mig oseriös.

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Oskar du är så oseriös
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Medlem Zimmes avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Det ter sig märkligt i mina ögon. Finanskrisen beror på statliga regleringar och ingrepp. Ändå vill gubbarna lösa krisen med samma mynt. Hm?
    I have seen it all

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zimme Visa inlägg
    Det ter sig märkligt i mina ögon. Finanskrisen beror på statliga regleringar och ingrepp. Ändå vill gubbarna lösa krisen med samma mynt. Hm?
    Mest spännande är dels att ingen som skriker om regleringar och den fria marknadens kris verkar vilja bemöta argumenten som handlar om statens roll i det hela, och dels att de inte vill förklara vilka regleringar som måste till, hur dessa ska fungera och varför de skulle lösa problemet. Sällan har en debatt så tydligt handlat om saklighet vs. okunskap.

Sidan 130 av 782 FörstaFörsta ... 3080120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140180230630 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •