Ämne: Politik

Staffan747
    Guest

Standard

Kommunalvalet är på gång i Finland, den 29 går vi till urnorna. Tycker ni detta är ett bra sätt at få unga att rösta? se länken http://luxfest.su.fi/

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Pulvermos Visa inlägg
    En analys som jag delar.
    Sahlin var saklig och tände till när det behövdes.
    Hon (och övriga vänsterblocket) har i de två debatterna denna vecka tydligt fått fram vilka nackdelar borgarnas nedmontering av a-kassan nu får för konsekvenser för folket i denna lågkonjunktur.
    Det är ett stort plus att man är tydlig på en stor och viktig punkt, speciellt om man sitter i opposition, för att kunna nå fram till människorna ute i stugorna.
    En smart taktik.
    Håller med om detta. Få se om det ger avspegling i opinionen också :-)
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Håller ni med varann? Den ene säger att man inte ska höja (den nyss sänkta) skatten för låginkomsttagare - medan du väl vill göra det lättare för de rika.
    Ja, jag håller med Oskar. Vem av oss säger att skatterna ska höjas i motsats till den som säger att de inte borde höjas? Jag tror att ingen av oss vill att skatterna ska höjas

Erfaren medlem Pulvermoss avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Håller med om detta. Få se om det ger avspegling i opinionen också :-)
    Joo, precis.
    Samtidigt så är och var Göran Persson en mycket bättre talare än Sahlin. Kanske den bäste jag hört.
    Mona känns ibland lite mer tillbakadragen och osäker än sin företrädare.

Men tror alltså att hon rent strategiskt vinner mycket på att ta upp bristerna i dagens a-kassa. Kändes som att Reinis hade svårt när de pratade om Volvovarslet och a-kassans inverkan på de varslade.
    Suffer with pride.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av letchkov_wc_94 Visa inlägg
    Ja, jag håller med Oskar. Vem av oss säger att skatterna ska höjas i motsats till den som säger att de inte borde höjas? Jag tror att ingen av oss vill att skatterna ska höjas
    Jaså. Även allt han sa om höginkomsttagare utan hänvisning till vad du skrev? Låt höra vad Oskar har att säga. Du kan ju ha rätt.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Pulvermos Visa inlägg
    Joo, precis.
    Samtidigt så är och var Göran Persson en mycket bättre talare än Sahlin. Kanske den bäste jag hört.
    Mona känns ibland lite mer tillbakadragen och osäker än sin företrädare.

Men tror alltså att hon rent strategiskt vinner mycket på att ta upp bristerna i dagens a-kassa. Kändes som att Reinis hade svårt när de pratade om Volvovarslet och a-kassans inverkan på de varslade.
    Exakt. Göran Persson var helt osannolikt bra. Han hade exempelvis lekstuga med den sene moderatledaren Bildt.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006

Standard

Jaså. Även allt han sa om höginkomsttagare utan hänvisning till vad du skrev? Låt höra vad Oskar har att säga. Du kan ju ha rätt.
    Jag förstod precis vad han skrev

Erfaren medlem Pulvermoss avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Exakt. Göran Persson var helt osannolikt bra. Han hade exempelvis lekstuga med den sene moderatledaren Bildt.
    ...och även med Bo Lundgren
    Suffer with pride.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av letchkov_wc_94 Visa inlägg
    Jag förstod precis vad han skrev
    Bulgariske tyskdödare Letchkov, du lyckas med något som är få på vänstersidan förunnat :-)
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006

Standard

Bulgariske tyskdödare Letchkov, du lyckas med något som är få på vänstersidan förunnat :-)
    Måste säga att jag är rätt glad att förstå något så rimligt

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Varför hör man bara en sådan här ton från högerfolk? Gnäller ... va! För mig var det en mycket stabil och tydlig Mona Sahlin. Hon klarade inledningspressen om regeringssamarbete galant. Sedan var det Reinfeldt som trycktes in i ett hörn och började vifta med armarna på ett för honom ovanligt sätt. Han lät mindre övertygad och mer aggressiv än Sahlin, tvärtom mot hur han brukar framstå.
    eh, va? såg vi ens på samma debatt?

hennes svar på allt var "Bidrag bidrag bidrag" som Oskar skrev.

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Oavsett vad man tycker om den politiska delen så tror jag att Mona Sahlin lyckades bättre i de flestas ögon än Reinfeldt. Reinfeldt verkade upprörd och desperat och stog och viftade och höll på medan Mona verkade ta det ganska lugnt. Jag tror helt klart att debatten var till hennes fördel.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    eh, va? såg vi ens på samma debatt?

hennes svar på allt var "Bidrag bidrag bidrag" som Oskar skrev.
    Det var det verkligen inte. Du kanske kan se det igen på svt.se. KGB heter programmet och det gick klockan åtta på tvåan. Hon talade mycket om A-kassan: en försäkring som du kanske precis som Reinfeldt felaktigt kallar bidrag.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Oavsett vad man tycker om den politiska delen så tror jag att Mona Sahlin lyckades bättre i de flestas ögon än Reinfeldt. Reinfeldt verkade upprörd och desperat och stog och viftade och höll på medan Mona verkade ta det ganska lugnt. Jag tror helt klart att debatten var till hennes fördel.
    Verkar inte så om man tittar på Expressens och Aftonbladets omröstningar : )

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Då är vi tre som är överens om det. Som vanligt får man ta webundersökningar om vem som vann debatten med en rejäl skopa salt. Jag tror inte Mona Sahlin eller ens Göran Persson har vunnit en enda debatt mot Reinfeldt enligt dessa högernästen.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Sidan 122 av 782 FörstaFörsta ... 2272112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132172222622 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •