Ämne: Politik

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Hon är kommunist och tycker att terroristattacker mot amerikanska intressen i Irak är legitimt självförsvar. Jag påstår inte att polisen i alla lägen uppför sig exemplariskt, men konspirationsteorier har jag inget för, speciellt inte sådana som läggs fram av en så avskyvärd människa som Linderborg.
    Om man på största allvar fortfarande ens kan tro att det inte var polisen som agerade felaktigt vid Salem-demonstrationerna förra året är man ju fullständigt jävla ute och cyklar. Det är märkligt, denna förnekelse om polisens övertramp som kommer från liberalt håll. Det blir liksom alldeles uppenbart att man tydligen inte värnar allas yttrandefrihet.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Om man på största allvar fortfarande ens kan tro att det inte var polisen som agerade felaktigt vid Salem-demonstrationerna förra året är man ju fullständigt jävla ute och cyklar. Det är märkligt, denna förnekelse om polisens övertramp som kommer från liberalt håll. Det blir liksom alldeles uppenbart att man tydligen inte värnar allas yttrandefrihet.
    Jag förnekar konspirationsteorin, i övrigt gråter jag inte speciellt mycket över om AFA får stryk. Ett samhälle utan dem vore ett bättre samhälle, vilket naturligtvis också gäller nazisterna. Poängen är att de är så otroligt marginaliserade, jag bryr mig inte om dem. Ett gäng dumhuvuden som gillar Hitler, och ett annat gäng dumhuvuden som gillar... ja fan vet vem och vad. Båda grupper drivs av hat och har våld som medel, så jag värnar inte om deras "yttrandefrihet" som du så fint kallar det.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Jag förnekar konspirationsteorin, i övrigt gråter jag inte speciellt mycket över om AFA får stryk. Ett samhälle utan dem vore ett bättre samhälle, vilket naturligtvis också gäller nazisterna. Poängen är att de är så otroligt marginaliserade, jag bryr mig inte om dem. Ett gäng dumhuvuden som gillar Hitler, och ett annat gäng dumhuvuden som gillar... ja fan vet vem och vad. Båda grupper drivs av hat och har våld som medel, så jag värnar inte om deras "yttrandefrihet" som du så fint kallar det.
    Åh herregud...
    Det var inte AFA som inte tilläts ta sig fram till demonstrationen. Det vet du och jag har sagt det förut, förstår inte varför du utgår från något annat. INGEN som tog tåget till Salem den dagen fick delta i den tillståndsgivna demonstrationen, något som naturligtvis strider mot allt vad mötesfrihet heter. Och som sagt, det var inte nazisterna som satte stopp för den fredliga motdemonstrationen, det var polisen.

Om det var ett gäng liberaler som satt på tåget och misshandlades av polisen utan anledning skulle det bli ett jävla liv i media.

Last.fm

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Om det var ett gäng liberaler som satt på tåget och misshandlades av polisen utan anledning skulle det bli ett jävla liv i media.
    Det skulle naturligtvis aldrig hända, eftersom liberaler inte använder våld som metod för att trycka ned andra människor.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Det skulle naturligtvis aldrig hända, eftersom liberaler inte använder våld som metod för att trycka ned andra människor.
    Haha hoppas att du bara skojar med mig Oskar, annars är jag oroad. Jag tar det igen då.

Personerna på tåget i fråga blev ALLA stoppade på väg mot en tillståndsgiven demonstration. Polisen hade inga belägg för att de skulle använda våld, om dom trots allt misstänkt några stycken hade det såklart varit okej att gripa dessa enligt det som Lagen tillåter. Istället blev polisens åtgärd ett kollektivt straff mot alla som ville manifestera mot fascism genom en fredlig tillståndsgiven demonstration. Det var polisen som kränkte demokratiska rättigheter och det är ställt utom allt rimligt tvivel. Det är mycket väl skildrat av många personer som faktiskt befann sig på plats. Det kan inte bli tydligare.

Jag kan inte förklara hela händelseförloppet en gång till, men om du kollar runt på lite olika källor (inte bara från vänstern) så är det fullständigt uppenbart att Åsa Linderborg har rätt i sin beskrivning av situationen. Situationen är i princip jämförbar med att ett gäng liberaler skulle hålla en manifestation för typ sänkt skatt, eftersom lagen inte bör göra någon skillnad på olika åsikter. Alla ska ha rätt att uttrycka sig och vi har mötesfrihet i det här landet, om det var något nytt. Vem som helst som tvekar behöver bara höja blicken lite och kolla lite olika källlor för att se sanningen.
    Senast redigerat av Sundance_Joel den 2009-01-04 klockan 13:19.

Last.fm

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Hon är kommunist och tycker att terroristattacker mot amerikanska intressen i Irak är legitimt självförsvar.
    En liten undran till alla som läser här appropå detta. Vad tycker ni skiljer en terroristaktion från en militär aktion?

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Hon är kommunist och tycker att terroristattacker mot amerikanska intressen i Irak är legitimt självförsvar.
    Du må tycka att kommunister är avskyvärda människor. Det begränsar tyvärr dina möjligheter till informationsintag att inte lyssna på vettiga åsikter från dem. För övrigt kan du gärna få ge en källa till att Åsa Linderborg är just kommunist.

Sen undrar jag vad du menar med terroristattacker och amerikanska intressen ovan. Källa? Det är ganska uppenbart att många motståndsmän genom historien samtidigt har kunnat definieras som frihetskämpar och terrorister, till exempel attentatsmännen i norska Rjukan under tyska ockupationen 1942-45.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Du må tycka att kommunister är avskyvärda människor. Det begränsar tyvärr dina möjligheter till informationsintag att inte lyssna på vettiga åsikter från dem. För övrigt kan du gärna få ge en källa till att Åsa Linderborg är just kommunist.

Sen undrar jag vad du menar med terroristattacker och amerikanska intressen ovan. Källa? Det är ganska uppenbart att många motståndsmän genom historien samtidigt har kunnat definieras som frihetskämpar och terrorister, till exempel attentatsmännen i norska Rjukan under tyska ockupationen 1942-45.
    Bra inlägg. Tycker att Oskar inte är såpass saklig i den här debatten som han borde vara och inte heller så saklig som han brukar vara. Hade väntat mig att han skulle smula sönder vänsterargumenten med någon intelligent utläggning. Det gick ju inte alls bra

Ang. det här med terrorister och frihetskämpar så är det exakt samma sak. Skillnaden är vem som iakttar och rapporterar om händelsen. Snapphanar sågs förmodligen både som terrorister och frihetskämpar.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Bra inlägg. Tycker att Oskar inte är såpass saklig i den här debatten som han borde vara och inte heller så saklig som han brukar vara. Hade väntat mig att han skulle smula sönder vänsterargumenten med någon intelligent utläggning. Det gick ju inte alls bra
    Grejen är fortfarande att jag inte bryr mig. Jag skiter fullständigt i om polisen behandlar AFA enligt lagen eller ej, det bekommer mig inte. Om några oskyldiga har drabbats så fine, jag bryr mig inte speciellt mycket om det heller. Om det vore så att polisen systematiskt och fullt medvetet gynnade nazisters våld och slog ned alla motaktioner så visst, men det är väl fucking obvious att så inte är fallet (om man inte är skadligt paranoid förstås).

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Grejen är fortfarande att jag inte bryr mig. Jag skiter fullständigt i om polisen behandlar AFA enligt lagen eller ej, det bekommer mig inte. Om några oskyldiga har drabbats så fine, jag bryr mig inte speciellt mycket om det heller. Om det vore så att polisen systematiskt och fullt medvetet gynnade nazisters våld och slog ned alla motaktioner så visst, men det är väl fucking obvious att så inte är fallet (om man inte är skadligt paranoid förstås).
    Du bryr dig inte om problemet och vill alltså inte besvara vänsterns argument. Det är inte en konspirationsteori utan en beskrivning av hur polisen agerar i dagens samhälle.

Återigen undrar jag varför du skriver så mycket i trådar, där du inte är intresserad av ämnet.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    En liten undran till alla som läser här appropå detta. Vad tycker ni skiljer en terroristaktion från en militär aktion?
    http://www.aftonbladet.se/vss/kultur...646885,00.html

http://www.johannorberg.net/?page=di...year=2005#1046

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Du bryr dig inte om problemet och vill alltså inte besvara vänsterns argument. Det är inte en konspirationsteori utan en beskrivning av hur polisen agerar i dagens samhälle.
    Visst visst.

Återigen undrar jag varför du skriver så mycket i trådar, där du inte är intresserad av ämnet.
    För att jag avskyr människor som Åsa Linderborg. Avskyr till den gräns att mitt blod börjar koka bara jag hör deras namn.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Visst visst.

För att jag avskyr människor som Åsa Linderborg. Avskyr till den gräns att mitt blod börjar koka bara jag hör deras namn.
    Du kommer med märkliga argument för det som du fortfarande inte har underbyggt. Vänlig ton här på forumet ...
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Du kommer med märkliga argument för det som du fortfarande inte har underbyggt. Vänlig ton här på forumet ...
    Jag gör det, jag kan inte hjälpa det. Hon är en hemsk människa.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jag gör det, jag kan inte hjälpa det. Hon är en hemsk människa.
    Inte ens du är en hemsk människa Oskar. Förlåt, off-topic ...
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Sidan 183 av 782 FörstaFörsta ... 83133173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193233283683 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •