Ämne: Politik

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Jag ser inte riktigt hur det besvarar min fråga. Menar du att allt våld riktat mot civila är terrorism?

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Inte ens du är en hemsk människa Oskar. Förlåt, off-topic ...
    Inte ens jag som tror på något så förkastligt som invididens friheten. Jag menar, hur kan man vara så ondskefull att man anser att individens liv är hennes eget och att syftet med det är något annat än att slava under den kollektiva viljan? Fy skäms!

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Inte ens du är en hemsk människa Oskar. Förlåt, off-topic ...
    Jo, han kittlas. Förlåt OT.
    inget.

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Grejen är fortfarande att jag inte bryr mig. Jag skiter fullständigt i om polisen behandlar AFA enligt lagen eller ej, det bekommer mig inte. Om några oskyldiga har drabbats så fine, jag bryr mig inte speciellt mycket om det heller. Om det vore så att polisen systematiskt och fullt medvetet gynnade nazisters våld och slog ned alla motaktioner så visst, men det är väl fucking obvious att så inte är fallet (om man inte är skadligt paranoid förstås).
    Det var en klart medveten strategi från polisens sida, det verkar som att de planerat sitt handlande ganska långt i förväg. Motdemonstrationen skulle helt enkelt inte bli av, punkt slut. När folk blir arga för att de grips utan anledníng och slås ned med betonger på väg mot en tillståndsgiven demonstration talas det om "upplopp" och "kravaller" i tidningarna, precis som att någon från extremvänstern ens hunnit använda något våld mot poliserna innan de blev ivägskickade. Många på tåget vara bara vanligt folk som ville demonstrera, men det är obehagligt tyst om detta i media. Tycker det är bra att Linderborg vågar lyfta frågan, oavsett vad man tycker om henne för övrigt.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Inte ens jag som tror på något så förkastligt som invididens friheten. Jag menar, hur kan man vara så ondskefull att man anser att individens liv är hennes eget och att syftet med det är något annat än att slava under den kollektiva viljan? Fy skäms!
    Som polisen med kollektiv vilja tvingade laglydande individer som ville demonstrera i Salem tillbaka i 'rullande arrest'.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Som polisen med kollektiv vilja tvingade laglydande individer som ville demonstrera i Salem tillbaka i 'rullande arrest'.
    Vilken vilja? Vad ville polisen åstadkomma tror du?

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Vilken vilja? Vad ville polisen åstadkomma tror du?
    Om du nu är intresserad av den diskussionen (som jag tog som ett exempel på inkonsekvens i din individuella frihetskamp), kan jag meddela att polisen ska upprätthålla lagarna, vilket de inte gjorde (demonstrationsrätten) i det här fallet. Det är ganska uppenbart att våldsrisken (som antagligen var mycket liten) eller bara lathet fick dem att hindra motdemonstrationen.

Skojade lite om din påstått objektiva ideologi, par bricole.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Norberg fäster sig vid detaljer som inte ändrar riktigheten i Linderborgs och Wijks resonemang:

Vi tar naturligtvis avstånd från attacker mot civila - liksom från attentat mot poliser och rekryter som inte utövar ockupationsmaktens våld - men samtidigt konstaterar vi att dessa oförsvarliga angrepp utgör en mycket liten andel av aktionerna. Visserligen skördar de dödsoffer; ockupationstrupperna är ju i bättre skydd av pansar. Likväl visar undersökningarna att civila inte är något prioriterat mål för motståndsrörelsen. Vissa gruppers omdömeslöshet, sekteristers utnyttjande av situationen eller rena provokationer från olika håll fråntar inte irakierna deras principiella rätt att bekämpa ockupationsmakten. Vi föredrar ickevåld som lösning på problem och är oroliga inför risken för inbördeskrig. Men vi ser inget i den pågående ockupationen som minskar risken för våld eller inbördeskrig. Tvärtom - det stora våldet göder det lilla våldet.

Det understrukna verkar Norberg inte ha läst. Det fetstilta innebär enligt Norberg 20000 irakier dödade av ockupationsstyrkor istället för 100000 som Linderborg/Wijk skrev (med källa, som i alla fall kan kontrolleras).
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Skojade lite om din påstått objektiva ideologi, par bricole.
    Ett påstående som du inte har bemött.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jag gjorde det just nu genom ett exempel men du såg inte det utan frågade istället om vad polisen ville. Ifrågasatte du om polisen utför något enligt en kollektiv plan? Tycker du att de handlar som individer? Det vore tråkigt för vår rättssäkerhet
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Jag gjorde det just nu genom ett exempel men du såg inte det utan frågade istället om vad polisen ville. Ifrågasatte du om polisen utför något enligt en kollektiv plan? Tycker du att de handlar som individer? Det vore tråkigt för vår rättssäkerhet
    http://forumet.kent.nu/showpost.php?...postcount=2656

Om polisen burar in ett kollektiv av brottslingar så är det inget som strider mot en objektiv individuell moral. Det finns otroligt mycket man kan ifrågasätta i Sverige utifrån en sådan, och jag ids liksom inte reagera över allting hela tiden. Igen: att AFA behandlas illa av polisen bryr jag mig inte om för fem öre, och om ett antal oskyldiga har hamnat i kläm så lägger jag hellre det ansvaret på AFA än på den polis som har i uppgift att skydda samhället från sådana idioter.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

http://forumet.kent.nu/showpost.php?...postcount=2656

Om polisen burar in ett kollektiv av brottslingar så är det inget som strider mot en objektiv individuell moral. Det finns otroligt mycket man kan ifrågasätta i Sverige utifrån en sådan, och jag ids liksom inte reagera över allting hela tiden. Igen: att AFA behandlas illa av polisen bryr jag mig inte om för fem öre, och om ett antal oskyldiga har hamnat i kläm så lägger jag hellre det ansvaret på AFA än på den polis som har i uppgift att skydda samhället från sådana idioter.
    Kollektiva bestraffningar verkar alltså vara något som du i allmänhet är lite fan av.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Kollektiva bestraffningar verkar alltså vara något som du i allmänhet är lite fan av.
    Om det kriminella våldsnätverket AFA straffas kollektivt så har jag inget speciellt att invända mot det, nej.

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Det satt inte något kriminellt våldsnätverk på tåget. Bara för att poängtera det en gång till. Människor greps på godtyckliga grunder och det är olagligt. Hur kan man anse att polisen inte behöver följa lagen? Polisens agerande var dessutom onödigt våldsamt och förnedrande mot personerna på platsen, det har även skildrats av helt vanliga journalister som skulle dit på uppdrag men alltså hindrades från att över huvudtaget rapportera om händelsen. Människor blev sprayade med pepparspray och nedslagna av betonger för att puttas in i ett annat tåg som sedan åkte därifrån. Det fanns ingen som helst dialog, något som strider mot allt vad polisen lovat innan demonstrationen. Om det finns demonstrationstillstånd ska man få demonstrera utan att stoppas av poliser, punkt slut.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Det satt inte något kriminellt våldsnätverk på tåget. Bara för att poängtera det en gång till. Människor greps på godtyckliga grunder och det är olagligt. Hur kan man anse att polisen inte behöver följa lagen? Polisens agerande var dessutom onödigt våldsamt och förnedrande mot personerna på platsen, det har även skildrats av helt vanliga journalister som skulle dit på uppdrag men alltså hindrades från att över huvudtaget rapportera om händelsen. Människor blev sprayade med pepparspray och nedslagna av betonger för att puttas in i ett annat tåg som sedan åkte därifrån. Det fanns ingen som helst dialog, något som strider mot allt vad polisen lovat innan demonstrationen. Om det finns demonstrationstillstånd ska man få demonstrera utan att stoppas av poliser, punkt slut.
    Förjävligt!
    Förstår att det är jävligt frustrerande att inte bli trodd. Du har givetvis rätt i ditt resonemang.
    Hoppas fler journalister skriver om detta.
    Senast redigerat av meneca den 2009-01-05 klockan 16:53.

Sidan 184 av 782 FörstaFörsta ... 84134174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194234284684 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •