Ämne: Politik

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Opartisk skribent också
    Nej, ingen skribent är opartisk. Knappast polisen heller. Det gäller att ta in info från många olika håll och skapa sig en egen uppfattning, jag påstår inte att allt är sant för jag var inte där. Men det är en bild som inte kommit fram i media som i princip bara haft tillit till polisen, trots att deras lögner varit fullständigt uppenbara. Det är faktiskt jävligt allvarligt, även om man inte sympatiserar med demonstranternas åsikter.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Nej, ingen skribent är opartisk. Knappast polisen heller. Det gäller att ta in info från många olika håll och skapa sig en egen uppfattning, jag påstår inte att allt är sant för jag var inte där. Men det är en bild som inte kommit fram i media som i princip bara haft tillit till polisen, trots att deras lögner varit fullständigt uppenbara. Det är faktiskt jävligt allvarligt, även om man inte sympatiserar med demonstranternas åsikter.
    Det enda jag hann se var en svart siluettbild av en kille med megafon. Det räckte, rubriken; "Polisen dom slår" Jeeesus..

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Det enda jag hann se var en svart siluettbild av en kille med megafon. Det räckte, rubriken; "Polisen dom slår" Jeeesus..
    Det var ju inte lite omoget. Men okej, vägra att vara öppen för andra tolkningar än dom du redan bestämt dig för trots att du inte ens befann dig på platsen. Sorgligt att det finns sådana människor bara. Jag har inte bett dig att tro på allt, men lite jäkla acceptans av andra synsätt kan man väl ändå ha.

Last.fm

Staffan747
    Guest

Standard

Det var ju inte lite omoget. Men okej, vägra att vara öppen för andra tolkningar än dom du redan bestämt dig för trots att du inte ens befann dig på platsen. Sorgligt att det finns sådana människor bara. Jag har inte bett dig att tro på allt, men lite jäkla acceptans av andra synsätt kan man väl ändå ha.
    Jag lovar att jag läser din artikel när länken är www.dn.se/joelsartikel

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Staël Von Holstein sitter i Paris och jollrar!

(Oskar - tack för det långa svaret.)
    Senast redigerat av meneca den 2008-12-09 klockan 20:43.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    Det gjorde han onekligen ja... Han va kul killen som sa det

Last.fm

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Det gjorde han onekligen ja... Han va kul killen som sa det
    Visst var det den där radikala gubben som sa det? Eller var det den där unga killen?
    Vad tcker du om Sundström då, hehe? Snusburken som maskot?

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Visst var det den där radikala gubben som sa det? Eller var det den där unga killen?
    Vad tcker du om Sundström då, hehe? Snusburken som maskot?
    Han som sa det var den radikala snubben på övre raden!

Sundström är ju en skön typ faktiskt. Han fick väl inte så mycket vettigt sagt kanske men ändå...

Last.fm

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Han som sa det var den radikala snubben på övre raden!
    Ja, han som snackade massa skit om att staten borde konfiskera Volvo.

Sundström är ju en skön typ faktiskt. Han fick väl inte så mycket vettigt sagt kanske men ändå...
    Ja, hehe. Skön style!

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

(Oskar - tack för det långa svaret.)
    Så lite, var det till nån hjälp?

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Hm, hade hoppats på lite mer respons faktiskt...

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Du får agitera stillsamt för dig själv Nae, om jag orkade skulle jag ta mig samman och skriva nåt vettigt här men är trött och ska upp tidigt för första gången på länge imorrn. OT, tack för hjälpen med kamera, har slängt iväg en order på en panasonic dmc-lx3.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Du får agitera stillsamt för dig själv Nae, om jag orkade skulle jag ta mig samman och skriva nåt vettigt här men är trött och ska upp tidigt för första gången på länge imorrn. OT, tack för hjälpen med kamera, har slängt iväg en order på en panasonic dmc-lx3.
    Så lite, hoppas du blir nöjd.

Jag är väldigt intresserad av feedback och motargument helt enkelt för att jag vill lära mig mer om min egen argumentation. Jag har hittills inte hört någon riktigt vettig kritik mot objektivismen, Oktjabrj hänvisade tex efter sitt Wikipediabesök till Nozick som hävdade att valet mellan liv och död är godtyckligt. Är det relevant? Varför överlever och utvecklas mänskligheten isf?

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Oskar, hur mkt betalar man i skatt* på en intjänad hundring om vi utgår ifrån att man spenderar allt (får väl ta någon genomsnittlig moms, eftersom att den skiljer sig lite åt)? På ett ungefär. Grovt beräknat.

Läste nämligen att 2/3 går bort (www.ekonomifakta.se), men såg sen att det bara verkade gälla högsta marginalskatten (?), men momsen var ändå inte inräknad.

*Låg-, mellan- resp. höginkomsttagare.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Oskar, hur mkt betalar man i skatt* på en intjänad hundring om vi utgår ifrån att man spenderar allt (får väl ta någon genomsnittlig moms, eftersom att den skiljer sig lite åt)? På ett ungefär. Grovt beräknat.

Läste nämligen att 2/3 går bort (www.ekonomifakta.se), men såg sen att det bara verkade gälla högsta marginalskatten (?), men momsen var ändå inte inräknad.

*Låg-, mellan- resp. höginkomsttagare.
    Ja du, för att du ska kunna få ut 100:- i lön måste arbetsgivaren betala ungefär 200:- i allt som allt inklusive skatter och arbetsgivaravgifter. Sen 20% moms på det, så 120/200 = ungefär 60%. Sen finns det ju lite grundavdrag och grejer, men om du arbetar heltid och konsumerar det du får över kan du nog räkna med att knappt 2/3 går till staten.

Sidan 178 av 782 FörstaFörsta ... 78128168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188228278678 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •