Sidan 77 av 782 FörstaFörsta ... 27676869707172737475767778798081828384858687127177577 ... SistaSista
Resultat 1 141 till 1 155 av 11725

Ämne: Politik

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Alltså politiker är ta mig fan riktiga spånhuvuden. Här i Södertälje har det rasat en debatt om privatiseringen av vårt sjukhus sen borgarna lade fram ett förslag om total privatisering för något år sedan vilket naturligtvis mötts av stark kritik. Nu har politikersvinen bestämt sig för att bara privatisera lite grann och göra om sjukhuset till nån typ av galleria där vem som helst får hyra in sig om "lokalerna ändå står tomma". Och vad gör dom för att få lokalerna tomma då? Joo, dom stänger ner en stor evdelning så de stackars patienterna får ligga i korridorerna och behandlas. Sedan sägs det att en avdelning står tom och att en privat aktör ska ge vård där för folk som betalar ur egen ficka. Ut med vanligt folk ur de väl fungerande avdelningarna och in med överklassen som kan betala för sig och få bra vård. Det är så jävla upprörande så det är inte sant. Moderatsvin.
    Ja, fy för att folk ska kunna få saker de vill betala för! Upprörande, minst sagt! Död åt avtalsrätten, mer slaveri till folket!

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Tänk om hela Sverige skulle bli som Täby, så otroligt fruktansvärt.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Ja, fy för att folk ska kunna få saker de vill betala för! Upprörande, minst sagt! Död åt avtalsrätten, mer slaveri till folket!
    haha!
    (tio tecken)

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Ja det är vidrigt idet här fallet, åtminstone om det går ut över den offentligt finansierade vården. Det är betydligt mer okej om någon bestämmer sig för att starta ett vårdföretag och ta betalt för sina tjänster, men så var det inte i det här fallet. Patienter som betalat via skatten i hela sina liv kastas ut i korriorer för att politikerna ska få förverkliga sina privatiseringsdrömmar som går tvärt emot en majoritet av folkets vilja. Det är fel fel fel och det kan inte vara något annat.

Jag har betydligt större förståelse för libraler som du som inte vill ha någon gemensam vård än för politiker som hycklar och säger sig värna den gemensamma välfärden samtidigt som de säljer ut den och finansierar den med skattepengar. Det tycker jag är vidrigt. Jag skulle nästan hellre vilja att man införde en fri marknad i vården så får vi se hur bra det går, istället för att hålla på och dalta och privatisera inifrån för att folk inte ska märka av förändringarna lika snabbt. Dessutom vägrar politikerna vara öppna med att de privatiserar för de vet ju att folk i allmänhet är kritiska. Istället talas de om "effektiviseringar", "alternativa vårdgivare" och "avknoppningar" och andra allians-svenska ord som används för att förvirra allmänheten.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Ja det är vidrigt idet här fallet, åtminstone om det går ut över den offentligt finansierade vården. Det är betydligt mer okej om någon bestämmer sig för att starta ett vårdföretag och ta betalt för sina tjänster, men så var det inte i det här fallet. Patienter som betalat via skatten i hela sina liv kastas ut i korriorer för att politikerna ska få förverkliga sina privatiseringsdrömmar som går tvärt emot en majoritet av folkets vilja. Det är fel fel fel och det kan inte vara något annat.
    Förvisso, å andra sidan har skatten sänkts.

Jag har betydligt större förståelse för libraler som du som inte vill ha någon gemensam vård än för politiker som hycklar och säger sig värna den gemensamma välfärden samtidigt som de säljer ut den och finansierar den med skattepengar. Det tycker jag är vidrigt. Jag skulle nästan hellre vilja att man införde en fri marknad i vården så får vi se hur bra det går, istället för att hålla på och dalta och privatisera inifrån för att folk inte ska märka av förändringarna lika snabbt. Dessutom vägrar politikerna vara öppna med att de privatiserar för de vet ju att folk i allmänhet är kritiska. Istället talas de om "effektiviseringar", "alternativa vårdgivare" och "avknoppningar" och andra allians-svenska ord som används för att förvirra allmänheten.
    Sant, men sådan är politiken. Det är en popularitetstävling, och vad som är rätt och riktigt saknar relevans så länge en majoritet inte håller med. Om 51% anser att Stockholm inte existerar så blir det så. Jag tycker det är en usel princip redan från grunden, och den omöjliggör ju många nödvändiga förändringar helt enkelt för att folk inte fattar bättre.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Tänk om hela Sverige skulle bli som Täby, så otroligt fruktansvärt.
    Sant. Många kanske tror att folkhemsmoderater ā la Fredrik Reinfeldt styr i Täby - men det är i själva verket en sandlåda för privatiserings- och skattesänkarfundamentalister. De har sen länge över eller strax under 50 % av mandaten och struntar jämt i hederliga argument eller normala beslutsprocedurer, ibland som vid vissa "skolavknoppningar" även i lagar och berördas åsikter. När inte bara s utan också folkpartiet agerar opposition möts de av hån från Gripestam, som drar till med att folkpartister i Täby inte är riktiga folkpartister för att de inte stöder moderaterna!

Varför får de då 50 % när de alltid ignorerar kommunal service som väghållning, kultur och stöd till olika idrotter för att nämna något. Jo, för att så många i Täby struntar i det gemensamma och lyssnar på en moderat som talar om skattesänkning och frihet till enskilda människor oberoende av dennes trovärdighet. Hur skulle annars den sjukt kaxige tjugoåringen Fredrik Schulte kunna få en språngbräda från Täby till kommunstyrelse och riksdag. (Schulte som gjorde bort sig nu i samband med FRA-debatten, där han röstade mot sin övertygelse - bara för att, som han ansåg, s skulle göra det annars efter kommande val :-))
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Sant. Många kanske tror att folkhemsmoderater ā la Fredrik Reinfeldt styr i Täby - men det är i själva verket en sandlåda för privatiserings- och skattesänkarfundamentalister. De har sen länge över eller strax under 50 % av mandaten och struntar jämt i hederliga argument eller normala beslutsprocedurer, ibland som vid vissa "skolavknoppningar" även i lagar och berördas åsikter. När inte bara s utan också folkpartiet agerar opposition möts de av hån från Gripestam, som drar till med att folkpartister i Täby inte är riktiga folkpartister för att de inte stöder moderaterna!

Varför får de då 50 % när de alltid ignorerar kommunal service som väghållning, kultur och stöd till olika idrotter för att nämna något. Jo, för att så många i Täby struntar i det gemensamma och lyssnar på en moderat som talar om skattesänkning och frihet till enskilda människor oberoende av dennes trovärdighet. Hur skulle annars den sjukt kaxige tjugoåringen Fredrik Schulte kunna få en språngbräda från Täby till kommunstyrelse och riksdag. (Schulte som gjorde bort sig nu i samband med FRA-debatten, där han röstade mot sin övertygelse - bara för att, som han ansåg, s skulle göra det annars efter kommande val :-))
    Jaha, so? Varför ska man rösta bort sin egen självständighet? Övertyga mig om varför jag ska offra mig själv för "det gemensamma" istället för att i frihet skapa min egen lycka.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jaha, so? Varför ska man rösta bort sin egen självständighet? Övertyga mig om varför jag ska offra mig själv för "det gemensamma" istället för att i frihet skapa min egen lycka.
    OK, ta till exempel sönderfallande cykelvägar och förstörda lyktstolpar som inte prioriteras och förstörelse kring skolor, där man har avskaffat vaktmästartjänster. I ett samhälle där alla tjänster utförs privat exploderar det som vissa borgare klagade på i samband med tsunamin, att man inte får hjälp för att någon hänvisar till andra och inget ansvar utkrävs.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Haha, ja, och i det "gemensamma" samhället tar alla personligt ansvar och kräver ingenting av någon annan. Kuckeliku.

Reg.datum
    Jun 2004

Standard

http://www.expressen.se/nyheter/1.12...-mot-fra-lagen

idioterna kan ju börja med att betala tillbaka de miljarder de är skyldiga alla artister, filmregissörer och spelprogramerare...

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg

idioterna kan ju börja med att betala tillbaka de miljarder de är skyldiga alla artister, filmregissörer och spelprogramerare...
    Ja, ett perfekt exempel på människor som bara kräver och kräver och vägrar ta eget ansvar.

Reg.datum
    Jun 2004

Standard

patetiskt...

Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg

Som man bäddar får man ligga. Det är inte utan orsak som samhället ska behöva bevaka sina medborgare. Det är det jag har försökt att säga på PP-forumet, men de hävdar att det är medborgarna som bestämmer vad som är rätt och fel, inte "gamla lagar". Jaha, och vem är det som instiftade lagarna och av vilken anledning? Inte för att sedan bryta mot dem och gnälla över konsekvenserna i alla fall.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av halka_på Visa inlägg
    Som man bäddar får man ligga. Det är inte utan orsak som samhället ska behöva bevaka sina medborgare. Det är det jag har försökt att säga på PP-forumet, men de hävdar att det är medborgarna som bestämmer vad som är rätt och fel, inte "gamla lagar". Jaha, och vem är det som instiftade lagarna och av vilken anledning? Inte för att sedan bryta mot dem och gnälla över konsekvenserna i alla fall.
    Men bara när det passar dem själva, så klart.

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Man upphör aldrig att förvånas över somliga politikers inställning till folkets vilja:

http://alliansfrittsverige.blogspot....nflytande.html

Det är intressant att man med odemokratiska metoder kan genomföra förändringar som ger "ökad demokrati"...

Finns en del härliga allians-citat där också: (okej, ingen opartisk sida, men i alla fall)

"Vi tror inte på människor som talar om vem som är arbetar-, medel- eller överklass. Vi tror att alla håller hög klass."
    - CUF-ordföranden Magnus Andersson, levererar en klassanalys i en debattartikel i Aftonbladet. (c)

"Jag tror att det har att göra med de förändringar vi faktiskt gör."
    - Näringsmininster Maud Olofsson (c) i Ekot Lördagsintervju om varför opinionssiffrorna ser så dåliga ut.

"Så kan det vara, men man måste ha civilkurage och våga göra det man tror är rätt".
    - Mats Odell (kd), i Aktuellt, efter att ha ställts mot faktumet att det svenska folket inte sympatiserar med regeringens utförsäljningar.

"När svenska folket ska få säga sitt om EMU bör inte alternativet nej finnas."
    - Carl Bildt (m) uttalar sig år 1997 om en eventuell folkomröstning.

"Det är väl ingen tvekan om att det är rörigt i Bagdad och ett par andra ställen men det är ju inget krig i den bemärkelsen"
    - Riksdagsledamoten Fredrick Federley (c) i Sydsvenskan

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Sidan 77 av 782 FörstaFörsta ... 27676869707172737475767778798081828384858687127177577 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •