Ämne: Politik

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    Antar att du menar mig eller VågaVaraRädd. Jo tack, men när man åker utomlands fogar man sig till 90 % efter hur det är i det landet man kommer till. Och du som MÄNNISKA bör ju förstå att det bara är common sense.
    Ja de krävs mycket assimilering om man åker till Kreta eller Italien... Lol

men jag kan lätt se dig i en burka nästa gång du är i Afghanistan...
    Bli muslim och skaffa 5 fruar... Lätt ^^

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av VågaVaraRädd Visa inlägg
    Är du allmänt korkad om jag får fråga? Du menar att det inte finns någon kristen moral? Så du menar att budorden bara var skräp? HErregud alltså, vad händer med dagens folk.
    Jag kanske är korkad men jag tror du är dummare.

Den "kristna moralen" bygger på rädsla inte vad som är rätt och fel. Kristna säger att man inte ska döda för då hamnar man i helvetet, en normal människa med moral avstår från att döda för att det är fel.
    Sláinte Mhath!

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    Ja de krävs mycket assimilering om man åker till Kreta eller Italien... Lol

men jag kan lätt se dig i en burka nästa gång du är i Afghanistan...
    Bli muslim och skaffa 5 fruar... Lätt ^^
    Alltså jag vet inga gränser för hur, äh ska inte skriva det jag vill o bli bannad. Du menar att det INTE är någon SKILLNAD på att vara på semester 2 veckor på en TURISTORT än att flytta till ett land förevigt? Alltså herregud, dig hade jag mer än gärna velat möta i en politisk debatt i verkligheten. Hade nog aldrig kunnat bli så nöjd som efter den debatten. Svara nu på mina tidigare inlägg till dig. Du verkar vara en klyftig tjej...
    ND 2010!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag som tyckte att det var du som misslyckades. haha, se så olika åsikter man kan ha.

För övrigt har jag redan förklarat varför kulturimperialism är i många fall något negativt. Läs tidigare inlägg...

Den där gamla fruktimperialism-historien igen. Snälla, jag tycker du håller en väldigt låg nivå just nu.
    Vad misslyckades jag med??

Det är inte låg nivå det är bara du som inte fattar.
    Sláinte Mhath!

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Jag kanske är korkad men jag tror du är dummare.

Den "kristna moralen" bygger på rädsla inte vad som är rätt och fel. Kristna säger att man inte ska döda för då hamnar man i helvetet, en normal människa med moral avstår från att döda för att det är fel.
    Vänta vänta vänta. Så du menar att det är fel att ha en etik där man inte ska/får döda? Nog för att det med helvetet inte stämmer antar jag, agnostiker som jag är, skit i det men ändå. Eller tycker du samma sak med budorden om att man inte ska stjäla eller vara otrogen?
    ND 2010!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Antar att du menar mig eller VågaVaraRädd. Jo tack, men när man åker utomlands fogar man sig till 90 % efter hur det är i det landet man kommer till. Och du som MÄNNISKA bör ju förstå att det bara är common sense.
    Om jag som svensk avviker från det svenska levnadsättet och kulturen då? vad ska jag göra?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Vänta vänta vänta. Så du menar att det är fel att ha en etik där man inte ska/får döda? Nog för att det med helvetet inte stämmer antar jag, agnostiker som jag är, skit i det men ändå. Eller tycker du samma sak med budorden om att man inte ska stjäla eller vara otrogen?
    Nej, det är fel att lära folk att man inte ska döda med anledningen att man hamnar i helvetet om man gör det. Man ska lära folk att man inte ska döda för att det är fel att döda (för att det drabbar någon annan).
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Svenskar är fega om det är det du menar? Det håller jag med om. Hade vi haft lite stake som folk så hade det inte gått så här långt.
    lol, det menar jag inte.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

herregud.................
    good save!
    Sláinte Mhath!

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Nej, det är fel att lära folk att man inte ska döda med anledningen att man hamnar i helvetet om man gör det. Man ska lära folk att man inte ska döda för att det är fel att döda (för att det drabbar någon annan).
    Och det har vi inte gjort nu i efterhand menar du nu då? Du KANSKE ska ha i åtanke att det är x antal år sen det med helvetet, under en tid då typ 98% trodde på Gud. Du svarade för övrigt inte på det jag skrev om de andra budorden. Antar att du insåg att du hade fel och att jag som vanligt har rätt.
    ND 2010!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Kan inte svara. Vill inte bli bannad från forumet
    lol vadå ska jag flytta eller dödas?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Och det har vi inte gjort nu i efterhand menar du nu då? Du KANSKE ska ha i åtanke att det är x antal år sen det med helvetet, under en tid då typ 98% trodde på Gud. Du svarade för övrigt inte på det jag skrev om de andra budorden. Antar att du insåg att du hade fel och att jag som vanligt har rätt.
    Vad som hänt i efterhand har väl ingen betydelse? jag svarade på skitsnacket om att vårat samhälle bygger på en kristen moral. Den riktiga moralen i vårat samhälle bygger på en moral som är mycket äldre än kristendomen.

Detsamma gäller för alla budorden, enligt den kristna moralen så ska du följa dessa för att inte hamna i helvetet, det är enligt mig pseudo-moral.
    Riktig moral är att agera på ett sätt så att du inte skadar eller förtrycker dina medmänniskor.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Så du du menar att om man tror på helvetet får man mörda då. För att om man inte mördar för att man riskerar att hamna i helvetet så är det fel?... soft

Vad menar du då?
    Du tolkar saker jävligt konstigt, nej jag har aldrig sagt att man inte behöver ta hänsyn till moral om man tror på helvetet.

Om jag skaffar en unge så kommer jag inte att lära den att man inte kasta ägg på hus för att då slår jag honom, jag kommer att lära honom att det är fel för att dom som bor i huset kommer att få ett jävla jobb att ta bort det.

Nej, det har jag inte sagt. Jag tycker det är sorgligt när det händer.
    Din människosyn tycker jag är jävligt sorglig.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Äldre än kristendomen? Alltså vikingamoral?
    Kristendomen är äldre än vikingarna, tänk typ antiken.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Hahahahaha, okej. Fint sätt att se på moral. Kristen moral är omoralisk för att den använder en fiktiv plats som straff?
    Den är farlig för att den inte bygger på något från verkligheten och ingen medmänsklighet, så man kan hävda att en massa andra saker är omoraliska som egentligen inte är det. Typ homosexualitet, sex innan man gifter sig etc.
    Sláinte Mhath!

Sidan 418 av 782 FörstaFörsta ... 318368408409410411412413414415416417418419420421422423424425426427428468518 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •