Sláinte Mhath!
Alltså jag vet inga gränser för hur, äh ska inte skriva det jag vill o bli bannad. Du menar att det INTE är någon SKILLNAD på att vara på semester 2 veckor på en TURISTORT än att flytta till ett land förevigt? Alltså herregud, dig hade jag mer än gärna velat möta i en politisk debatt i verkligheten. Hade nog aldrig kunnat bli så nöjd som efter den debatten. Svara nu på mina tidigare inlägg till dig. Du verkar vara en klyftig tjej...![]()
ND 2010!
Vänta vänta vänta. Så du menar att det är fel att ha en etik där man inte ska/får döda? Nog för att det med helvetet inte stämmer antar jag, agnostiker som jag är, skit i det men ändå. Eller tycker du samma sak med budorden om att man inte ska stjäla eller vara otrogen?
ND 2010!
Och det har vi inte gjort nu i efterhand menar du nu då? Du KANSKE ska ha i åtanke att det är x antal år sen det med helvetet, under en tid då typ 98% trodde på Gud. Du svarade för övrigt inte på det jag skrev om de andra budorden. Antar att du insåg att du hade fel och att jag som vanligt har rätt.
ND 2010!
Vad som hänt i efterhand har väl ingen betydelse? jag svarade på skitsnacket om att vårat samhälle bygger på en kristen moral. Den riktiga moralen i vårat samhälle bygger på en moral som är mycket äldre än kristendomen.
Detsamma gäller för alla budorden, enligt den kristna moralen så ska du följa dessa för att inte hamna i helvetet, det är enligt mig pseudo-moral.
Riktig moral är att agera på ett sätt så att du inte skadar eller förtrycker dina medmänniskor.
Sláinte Mhath!
Du tolkar saker jävligt konstigt, nej jag har aldrig sagt att man inte behöver ta hänsyn till moral om man tror på helvetet.
Om jag skaffar en unge så kommer jag inte att lära den att man inte kasta ägg på hus för att då slår jag honom, jag kommer att lära honom att det är fel för att dom som bor i huset kommer att få ett jävla jobb att ta bort det.
Din människosyn tycker jag är jävligt sorglig.
Sláinte Mhath!