Ämne: Politik

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Jag vill inte säga att jag haft det svårt men jag är student och lever på ungefär 8000 varje månad där hälften går till räkningar och kanske ytterligare 1000 kronor (det varierar) går till kurslitteratur. Så jag kan säga så mycket som så att jag vet hur det är att leva knapert.
    Nej. DU har inte haft det svårt, i varje fall inte med utgångspunkt av det du skriver nu. Jag vet hur det är att leva som student. Jag vet att det kan vara tufft. Men du, det är ett privilegium att få studera på högre nivå. Det är inte hela ditt liv du behöver leva så, det är en tid i ditt liv som du sedan kan lämna och börjar tjäna egna pengar, om du får ett arbete. Tänk dig in i situationen att du ska leva på 8000 kr år ut och år in, utan möjlighet till förändring? Obs! Det är inte min privata ekonomi jag skriver om här.

Jag har inte yttrat ett ord om Tobbe har rätt att skriva här eller inte men jag tycker det är tråkigt att han kommer med samma sorts inlägg hela tiden (som jag knappt orkar läsa på grund av hans ovilja att använda sig av versaler och stycken, men det är en annan sak). Att han sedan systematiskt vägrar svara på kommentarer om hans inlägg gör att i alla fall anser det hela oseriöst och jag tror jag inte är ensam om den åsikten.
    Mm. Men det är många som kommer med samma sorts inlägg här inte bara Tobbe. Att han inte svarar på frågor är hans val och inget du eller jag kan göra något åt.

Jag diskuterar själv inte aktivt i den här tråden då jag helt enkelt inte är tillräckligt insatt.
    Jag har hört att du studerar till journalist, det är bra, vi behöver många journalister. Har själv jobbat som det en gång i tiden. Men jag tycker det är synd att du inte törs skriva i den här tråden på grund av att du inte känner dig tillräckligt insatt. Måste man vara totalt insatt i allt vad gäller politik här? Nej. Inte enligt mig. Det är väl ett diskussionsforum?
    Är heller ingen hejare på att argumentera,
    Nej det är ingen här som är en hejare på att argumentera enligt mig, men jag tycker faktiskt att man ska få delta iallafall. Det här är kent forumet. Inget annat.
    Jag vet dock tillräckligt mycket om argumentation att Tobbes inlägg knappt tillför någonting. Första gången kanske det gjorde det men inte den sjuttioelfte gången.
    Okej. Det här ältandet är det inte Tobbe som är mästare på, om du ser på det lite sakligt.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Hur vore det om både israeler och palestinier erkände sina misstag istället för att projicera sina egna brister på den andra.

Nej, skoja bara. Det här sitter djupare än så.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    nä precis...du kan inte säga att du haft det svårt...spiken på hammaren.
    alla som följt det här forumet i ett par år kan knappast ha missat vad tobbe gått igenom (såvida man inte enbart hängt i hot/not eller gnälltråden)

det är jävligt tröttsamt att lyssna på människors problem ala finne på näsan, buhuuu solen skiner inte idag...jag är fattig student...so what?!?

att få vara student är ett privilegium. visst är är surt MEN det går att tjäna pengar även som student och en del har turen att ha föräldrar som kan sticka till dom pengar när de blir extra jobbigt (för många öl och inga pengar kvar till cigg) jag kommer ALDRIG att tycka synd om en student även om jag själv är där för 3e gången och det är fan så mycket jobbigare att sitta i den sitsen med hus å lån och skit. Det ÄR ett privilgium så de som gnäller om det är bara fucking patetiska.

problem för mig är: vårda en nära som är döendes i cancer tills sista andetaget, få en obotlig sjukdom och vakna varje dag med knappt outhärdlig smärta, att få en skada som hindrar dig från att göra saker som vanliga människor inte ens reflekterar över att de kan...de är för upptagna med att gnälla över att de regnar eller finnen på näsan som kom precis innan festen....vem fan orkar läsa sån skit? människor som ändrar sin status på facebook var 12e minut kanske men inte jag....

det är möjligt att jag förväntade mig mer av dig pga att du läser till journalist...men ska du klaga på någons snyftinlägg? forumets i särklass största whiner....enda gången du är glad är när du har en öl i ena handen och sol i ögat...kanske om du hade ett kärleksobjekt så skulle du inte vara en så bitter singel och inte göra något annat än att gnälla här...de hade vart trevligt som omväxling...men kom aldrig och säg att tobbe gnäller för DU är den största gnällaren ever...

och ditt inlägg tillför ju absolut Nada mer än att du får känna dig lite viktig och trycka till en person som du anser är på en lägre nivå än dig...grattis. stort av dig...*klapp på huvet*

och som sagt...om nu inte tobbe tillför något...varför proklamera det för hela forumet med ytterligare ett nonsens inlägg som inte tillför ett skit mer än för forumet bakåt? du har ju inte lärt dig någonting...du vill bara slänga ut dig lite skit som du har 0 befogenhet till till för Nä du känner inte tobbe...men gud vad duktig du var nu och hoppas de kändes skönt. att du nu känner dig liiiite bättre än oss andra...vi snyft-patetiska människorna

men vi som faktiskt är lite bättre vetande VET vem det är som är patetisk...på riktigt. get laid, get happy så slutar du nog gnälla

ja de blir väl varning för mig nu men det är okej. tycker du betett dig illa mot 2 personer som jag tycker och detta inom loppet av 2 veckor så de var dags för dig att få en liten verklighetscheck...och jag borde väl pmat dig istl men ska du gå på rasmus och tobbe med dina patetiska inlägg så...so will I....

men du behöver inte besvära dig med att svara...för då gör du ju det du gnäller på tobbe om dvs drar en snyftvals..så please dont bother...lev som du predikar istl

jag kommer inte läsa ändå...jag har äntligen tröttnat på dina inlägg så du är på ignore...men klart du kommer svara...du har ju blivit sååååå orättvist behandlad...right

(och jag vet att en person till som har nada med det här att göra kommer skriva ett inlägg...varför? jo det ligger i dennes natur )

edit: de var jävligt längse sen de diskuterades politik i den här tråden...bra tråd
    Jag håller med tigertindra i stora drag här, även om hon är ironisk ibland! Man får ju komma ihåg också att många här är unga, har inte mycket livserfarenhet, det tänker jag på när jag skriver och läser här. Men jag har varit ung (ja, det har jag faktiskt varit även om det kan vara svårt att tro) och jag vet hur det är. Med åren kommer erfarenheter och insikter och man måste ha varit med ett tag och fått lite törnar i livet för att förstå. Men det är klart, att det finns många mogna ungdomar och unga vuxna med, det är ju olika det där. Politik, jag har funderat över det och jag undrar vad ni tycker om kungahuset? Ska det finnas kvar? Vad ska göras åt den enorma ungdomsarbetslösheten? Var fjärde ungdom är utan jobb idag.

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Ibland tycker jag faktiskt att det verkar som att en del något äldre damer härinne är de som är i mest avsaknad av mognad.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Ibland tycker jag faktiskt att det verkar som att en del något äldre damer härinne är de som är i mest avsaknad av mognad.
    Det är lätt att tro sig ha blivit ha blivit mognare för att man blivit äldre ... och det har man säkert, men det behöver inte betyda att man är perfekt, än. Shit vad lockande det kan vara att skoja ibland ... men nu ska jag ut och njuta av sommaren så ha det najs, alla glada debattörer.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

edit: de var jävligt längse sen de diskuterades politik i den här tråden...bra tråd
    Det tycker jag också, så därför får du gärna svara på det jag kommer skriva nu, så kan vi börja diskutera politik igen. Skrev de här sakerna för ganska länge sedan nu men har inte direkt fått svar på något av det, så därför copy/pastear jag mig själv. Det mesta har varit riktat till någon särskilt, men alla är självklart välkomna att svara på allt.

Det första var riktat till dig tindra, eftersom du ofta skriver om att ingen tycker som vi:
    Låt oss säga att det bara vore Oskar, Helena, Jånna, Sofia, Meneca, Ginger_Fish (jag har säkert glömt någon) och jag i hela världen som resonerar och argumenterar som vi gör. Varför innebär det per automatik att vi har fel?

Tidigare frågade jag Oktjabrj varför det var var moraliskt korrekt med tvång. Hans svar till mig var då något i stil med "fundera på det du". Sen fortlöpte diskussionen så här.
    Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Varför ska jag fundera på varför det inte är omoraliskt med tvång när det är du som är för tvånget?
    Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Jag har försökt diskutera - men så länge du inte vill fundera på saken så
    Då frågade jag, och frågar nu igen, vad är det jag inte vill fundera på? Vad är dina argument för tvång?

Och vidare till annat:
    Om det finns ett alternativ i form av ett annat land att flytta till, måste man då ställa upp på vilka dumheter som helst i det land man för närvarande bor i?
    Citat Ursprungligen postat av LadyVelvet Visa inlägg
    Nej, naturligtvis inte. Men att alla ska betala skatt är ingen dumhet. Enligt mig och många andra.
    Så så länge tillräckligt många tycker att en sak inte är en dumhet, då är det bara att hacka i sig eller flytta? Demokrati i sin mest extrema form alltså. Majoriteten har alltid rätt?

Låt oss för diskussionens skull säga att [ni har övertygat mig]. Alla har en rättighet att överleva alldeles oavsett eget handlande/brist på handlande. Därmed måste vi alla betala en skatt så att det finns pengar för att försörja de som inte kan försörja sig själva.

Varför inte då införa en medborgarlön och en platt skatt? Alla betalar lika stor procentsatt i skatt (inga marginalskatter, fastighetsskatter, momser, TV-licencer och så vidare i alla oändlighet) och alla har rätt till en viss summa pengar varje månad, alldeles oavsett livssituation. Därutöver kan man alltså tjäna hur mycket eller lite som helst. Med denna medborgarlön kan man även bekosta sådant som idag är skattefinansier om man skulle vilja utnyttja de.

Alla skulle få så att de överlevde och vi skulle kunna sänka skatterna rejält. Är detta bra eller dåligt?

Följdfråga: Om skatter är nödvändiga för att alla ska överleva och allas överlevnad är en rättighet/skyldighet för alla, varför ska vi då beskattas för mer än det som krävs för att alla ska överleva?

Jag tror inte på den idén som du beskriver. Varför ska det behövas? Det fungerar någorlunda idag, men allt är inte bra i dagens samhälle.
    Som sagt, jag är emot tvång. Mitt förslag skulle helt klart minska tvånget och skatten genom att göra välfärden betydligt billigare.

Jag har försökt få svar på varför det är okej att tvinga på andra människor sin vilja. Svaret har varit att utan skatt så går de som inte själva kan försörja sig under. Alltså gav jag det här alternativförslaget; ett system där alla får medel så att de kan klara sig, samtidigt som det blir en mindre skattebörda. I och med att du underkänner detta förslag så är det alltså inte behovet hos de svagaste som är motiveringen till varför du vill ha ett tvångssamhälle. Så då tar vi frågan igen: Varför är det okej att tvinga människor att agera enligt en annan vilja än den egna?

De som tjänar mest kan bidra mer, enkelt?
    Ja, det kan de. Men varför ska de?

Skatter går till mycket inte bara för så kallade tärande grupper. Vad anser du om flyktingpolitik? Ska de få socialbidrag, flyktingbidrag osv. ?
    INGEN ska få del av pengar som tagits ifrån andra mot dessa andras vilja. Däremot ska den som vill få flytta till Sverige och få prova lyckan här. I en liberal framtid tycker jag att fri invandring är en självklarhet.

Du har hittills (så vitt jag kunnat se) alltid motiverat skatter utifrån att även de svaga måste överleva. Men varför betalar vi då skatt för något mera än detta? Vad är det för fel på en minskad, platt skatt som ger alla möjlighet till liv?

Vad anser ni som vill ha höga skatter om skattefinansierade skidtunnlar i Torsby, musikstudio för mångmiljonbelopp i Borlänge och äventyrsbad i varenda håla?

Det är möjligt att en del av det här har besvarats utan att jag sett det, men i så fall kan ju den som har svarat också enkelt använda copy/paste.

Nu över till nyare saker.
    För övrigt är det skrämmande att så många anser sig vara moderater. Reinfeldt har verkligen lyckats att lura vanliga människor.
    Vad är det vi som röstar på Alliansen har blivit ilurade? Vad tror vi att Alliansen ska göra och vad är deras egentliga intentioner?

Nej. DU har inte haft det svårt, i varje fall inte med utgångspunkt av det du skriver nu.
    Vad har det för relevans för vår argumentation huruvida vi som argumenterar emot dig har "haft det svårt" eller inte? Om person A påstår en sak och person B en annan, har den av dem som har haft det svårt i livet då per automatik mera rätt?

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Hur vore det om både israeler och palestinier erkände sina misstag istället för att projicera sina egna brister på den andra.

Nej, skoja bara. Det här sitter djupare än så.
    Fast det är ändå så rätt; precis som vid de flesta konflikter...
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

har inte du som är av en högre intelligent och mer intresant kaliber lärt dig något av mina och oskars inlägg de senaste månaderna?
    Jo, då jag har lärt mig en hel del men det betyder inte att jag automatiskt är fullärd, eller redo att ge mig in i några diskussioner.

har du inte läst modereterna varningar att ge fan i person-angrepp?
    Jo, det har jag så därför använder jag inga personangrepp, för du kan väl inte mena att jag använt mig av sånt till Tobbe?

eller har du helt enkelt inte förstått vad du läser?
    Jag tycker själv att jag förstår det mesta som skrivs här. Hurså?

eller är du bakis och ber om ursäkt imorgon?
    Nej, jag var helt nykter i går. Vad nu det har med saken att göra?

nä precis...du kan inte säga att du haft det svårt...spiken på hammaren.
    alla som följt det här forumet i ett par år kan knappast ha missat vad tobbe gått igenom (såvida man inte enbart hängt i hot/not eller gnälltråden)
    Tobbe har haft det jävligt svårt, ja. Det är jag medveten om och han har självklart sin fulla rätt att skriva vad han tycker, men det är så mycket kaka på kaka utan argumentation. Oskar kör också mycket kaka på kaka som jag också lätt blir trött på men skillnaden är att Oskar argumenterar för sin sak. Det är det jag vill poängtera.

det är jävligt tröttsamt att lyssna på människors problem ala finne på näsan, buhuuu solen skiner inte idag...jag är fattig student...so what?!?
    Tråkigt att du inte klarar av att diskutera utan att ironisera.

att få vara student är ett privilegium. visst är är surt MEN det går att tjäna pengar även som student och en del har turen att ha föräldrar som kan sticka till dom pengar när de blir extra jobbigt (för många öl och inga pengar kvar till cigg) jag kommer ALDRIG att tycka synd om en student även om jag själv är där för 3e gången och det är fan så mycket jobbigare att sitta i den sitsen med hus å lån och skit. Det ÄR ett privilgium så de som gnäller om det är bara fucking patetiska.
    Ja, jag tycker också det är ett privilegium och jag tycker det är helt underbart att studera. Trivs som fisken i vattnet med det (oftast, det har ibland sina dalar). Försöker du peka ut mig så pekar du helt fel, bortsett från att jag en gång (EN GÅNG!) har ringt hem och bett om pengar för dessa har tagit slut. Du tycker det är konstigt av nån anledning och ser ner på mig för det. Rätt lågt.

problem för mig är: vårda en nära som är döendes i cancer tills sista andetaget, få en obotlig sjukdom och vakna varje dag med knappt outhärdlig smärta, att få en skada som hindrar dig från att göra saker som vanliga människor inte ens reflekterar över att de kan.
    Det är problem för mig också.

det är möjligt att jag förväntade mig mer av dig pga att du läser till journalist...men ska du klaga på någons snyftinlägg? forumets i särklass största whiner....enda gången du är glad är när du har en öl i ena handen och sol i ögat...kanske om du hade ett kärleksobjekt så skulle du inte vara en så bitter singel och inte göra något annat än att gnälla här...de hade vart trevligt som omväxling...men kom aldrig och säg att tobbe gnäller för DU är den största gnällaren ever...
    Varför ? För att jag en gång hade slut på pengar och ringde hem till pappa? För att jag nästan har mest inlägg i gnälltråden? Nej, seriöst, du har ingenting att komma med här. Det är möjligt att jag gnäller åt småsaker, men vadå, finns det kriterier för vad man får gnälla över? Det finns olika problem här i världen (jag ser inte faktumet att jag inte har någon öl i handen som något problem. Det är din förbannade felaktiga och löjliga tolkning).

Du känner inte mig inte alls men uttalar dig som om du visste allt om mig. Lägg av med det för helvete.

och ditt inlägg tillför ju absolut Nada mer än att du får känna dig lite viktig och trycka till en person som du anser är på en lägre nivå än dig...grattis. stort av dig...*klapp på huvet*
    Ja, jag är fullt medveten om att mina inlägg inte tillför särskilt mycket i själva ämnet, helt rätt, men det var jag inte ute efter heller.

och som sagt...om nu inte tobbe tillför något...varför proklamera det för hela forumet med ytterligare ett nonsens inlägg som inte tillför ett skit mer än för forumet bakåt?
    Därför att jag är trött på att läsa samma smörja gång på gång.

men vi som faktiskt är lite bättre vetande VET vem det är som är patetisk...på riktigt. get laid, get happy så slutar du nog gnälla
    Jag är glad, jag är lycklig. Jag ska snart få börja jobba med mitt drömjobb. Livet leker just nu så jag kan inte förstå hur du kan få det till att jag är olycklig. Ännu värre; jag förstår inte hur du kan sitta där bakom en skärm ach avgöra saker du inte har en susning om.

Vilka är "vi" förresten?

ja de blir väl varning för mig nu men det är okej. tycker du betett dig illa mot 2 personer som jag tycker och detta inom loppet av 2 veckor så de var dags för dig att få en liten verklighetscheck.
    På vilket sätt har jag betett mig illa? Och är du verkligen rätt person att snacka om att bete sig illa som sitter och hänger ut mig som om jag vore världens mest tragiska och olyckliga människa?
    jag kommer inte läsa ändå...jag har äntligen tröttnat på dina inlägg så du är på ignore...men klart du kommer svara...du har ju blivit sååååå orättvist behandlad...right
    Ah, du vågar inte läsa mina svar alltså? Fegt. Men jag hoppas någon kan vidarebefodra detta till dig. Jag kan inte bara sitta här och ta din skit.

Nej. DU har inte haft det svårt, i varje fall inte med utgångspunkt av det du skriver nu. Jag vet hur det är att leva som student. Jag vet att det kan vara tufft. Men du, det är ett privilegium att få studera på högre nivå.
    Nej, precis, jag har inte haft det svårt och precis som jag sa till TT så håller jag om att studerandet är ett privilegium. Trivs som fisken i vattnet med det. Det enda jag sa var att jag haft det lite knapert, precis som vilken student som helst, men det är inget jag gnäller över. Det är så det är. Detta tolkade både du och TT som att jag gnällde över min situation. Obegripligt.

Mm. Men det är många som kommer med samma sorts inlägg här inte bara Tobbe. Att han inte svarar på frågor är hans val och inget du eller jag kan göra något åt.
    Ja, det är flera här som kommer med samma skåpmat, det säger jag ingenting om, men de flesta argumenterar i alla fall för sin sak. Det gör inte Tobbe.
    Nej, han behöver inte svara på några frågor men jag tycker det skulle göra diskussionen bättre om han i alla fall gjorde ett försök.

Jag har hört att du studerar till journalist, det är bra, vi behöver många journalister. Har själv jobbat som det en gång i tiden. Men jag tycker det är synd att du inte törs skriva i den här tråden på grund av att du inte känner dig tillräckligt insatt. Måste man vara totalt insatt i allt vad gäller politik här?
    Nej, det säger jag ingenting om men jag känner att det är bäst för mig personligen väntar med att ge mig in i diskussionen tills dess att jag verkligen vet vad partierna står för. Men som sagt gäller det mig personligen. Det är ingen generalisering.

Förlåt för min OT och det är möjligt att jag får en varning, men jag kan inte sitta här och bara ta emot tigertindras påhopp. LadyVelvet har jag ingenting emot, hon bemötte mig sakligt i alla fall. Någon får som sagt gärna framföra detta inlägg till tigertindra då hon tydligen inte behagar ta emot något svar genom att sätta upp mig som ignore.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

och som sagt...om nu inte tobbe tillför något...varför proklamera det för hela forumet med ytterligare ett nonsens inlägg som inte tillför ett skit mer än för forumet bakåt? du har ju inte lärt dig någonting...du vill bara slänga ut dig lite skit som du har 0 befogenhet till till för Nä du känner inte tobbe...men gud vad duktig du var nu och hoppas de kändes skönt. att du nu känner dig liiiite bättre än oss andra...vi snyft-patetiska människorna
    Du behagar skämta? Är det inte du som hela tiden "svarar" på mina inlägg genom att kalla det jag skriver substanslöst gnäll som du är för intelligent för att ens bemöta? Hur var det nu med självinsikten?

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Jo men Oskar får väl diskutera vad han vill för mig. Sen att det mest är trams och "se vad duktig jag är på att argumentera" är en annan sak. Det skulle heta argumentations tråden istället och vem är bäst på det? Man kan ha delade meningar om vem som är bra på det eller inte. Höjer nivån? Har du läst hela tråden? Finns du i verkligheten?! För övrigt är det skrämmande att så många anser sig vara moderater. Reinfeldt har verkligen lyckats att lura vanliga människor.
    Vad är det som är trams? Hur kan man vara bra på att argumentera men samtidigt ha dåliga argument? Du är grymt bra på självmotsägelser måste jag säga.

Du har nyliberala idéer, alltså är ditt utlägg färgat av det. Ville påpeka det men i övrigt diskuterar jag inte det mera, jag har svarat. Be om ursäkt? Ja, det kanske vore på sin plats att du skulle be mig om ursäkt efter det påhoppet mot mig som stängde av dig förut.
    Det verkar som många har glömt det du skrev om mig.
    Nej, du påstod implicit att jag hade fel i det jag skrev, utan att visa vad som inte stämde. Eller du kanske menar att vad som hände på 90-talet beror på vilka åsikter man har om vad som hände, det finns ingen objektiv sanning? Är det det du försöker säga? Om du tycker att det var borgarna som "lånade massa pengar" så blir det så, och om jag har en annan "åsikt" så blir det så också?

Vad är det du inte fattar? Jag har sagt det om och om igen att jag skulle rösta likadant idag om jag var super rik. Det finns faktiskt människor som kan tänka i större termer än i sin egen plånbok. Men det kan du inte förstå uppenbarligen. Lägga ord i mun på andra som du hela tiden gör är inte bra argumentation även om andra kanske tror det.
    Förstår du inte eller spelar du bara dum? Ditt argument MOT oss borgare är att vi gynnar oss själva, och ditt argument FÖR att vi ska rösta vänster är att vi tjänar på det. Hur ska du ha det egentligen, är det bra eller dåligt för oss att rösta vänster?

Nej. DU fattar fortfarande inte. Märkligt att du aldrig kan tänka längre än din egen plånbok. Det är det som är det värsta med denna borgerliga regering och deras beundrare. Vi andra som röstar på annat, har en annan syn på saker och ting ser till det större. Inte bara på vårt välmående utan på helheten. För alla, för samhällsklimatet. För framtiden.
    Aha, så du fölrespråkar att du ska få mer pengar för "samhällsklimtet" och "framtiden"? Jodå, det tror jag på, verkligen.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Förlåt för min OT och det är möjligt att jag får en varning, men jag kan inte sitta här och bara ta emot tigertindras påhopp. LadyVelvet har jag ingenting emot, hon bemötte mig sakligt i alla fall. Någon får som sagt gärna framföra detta inlägg till tigertindra då hon tydligen inte behagar ta emot något svar genom att sätta upp mig som ignore.
    Kom bara inte och säg att du är överraskad...

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag tycker Tigertindras svar till dig var rekord i mundiarré och jag hade tagit upp saken med en moderator om jag vore dig för det där var extremt billigt påhopp. Men hennes inlägg säger egentligen mer om henne själv än dig som
    person.

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag är borgare inte bara för att de är bäst för min ekonomi utan för att jag också tror att det gynnar nationen som helhet.

Du måste komma med mer än så Lady velvet än att påstå att vi har en "ond" moral eller att Fredrik den onde lyckats grundlura oss. Prata mer om sakfrågor och ideologi istället för att dumförklara oss.

Om jag ska säga något positivt om de rödgröna verkar det iaf som att de inte tänker röra jobbavdraget men de kanske kommer åt min extra inkomst genom någon annan märklig skatt.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Peter Doyle, som har lett IMF:s årliga genomgång av svensk ekonomi, strör beröm över Riksbanken och regeringen för hanteringen av krisen.

Doyle kan inte komma på någonting som kunde ha gjorts bättre.

– Jag tror faktiskt att svaret är nej, trots att det har varit en enorm ekonomisk chock. Regeringen har tillåtit överskottet i budgeten vända till ett underskott, för att hålla efterfrågan uppe, och Riksbanken har hållit nere räntorna, säger Doyle på en pressträff.

http://www.dn.se/ekonomi/osakra-till...-imf-1.1117627

Ja usch, vi måste verkligen göra oss av med denna ondskefulla regering som bara förstör för folk!

Sidan 485 av 782 FörstaFörsta ... 385435475476477478479480481482483484485486487488489490491492493494495535585 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •