Vilka har fått det bäst med den borgerliga regeringen? Gissa eller tänk efter.
Eller läs på. Utan filosofiska skit argument alltså.
Vilka har fått det bäst med den borgerliga regeringen? Gissa eller tänk efter.
Eller läs på. Utan filosofiska skit argument alltså.
Ja men det krossar ju ditt argument att man roffar åt sig när man röstar på de borgerliga, eller hur? Om det bara är en liten klick av de absolut rikaste som fått det bättre så måste ju en överväldigande majoritet av alla som röstade på dem fått det sämre. Så hur går det till? Du som "tänkt efter", "läst på" och inte behöver ta till "filosofiska skit argument (sic)" kan väl förklara för oss andra som inte begriper?
Senast redigerat av Oskar den 2010-06-13 klockan 00:25.
http://foto.stilren.se - portfolio
Nej men precis, vanliga hederliga muslimer är inget att vara rädd förr. Och att gå runt och bete sig som att islam är jätteskräckinjagande och inte nämna, låt oss säga kristendomen, som har några lik i garderoben. Bara titta bak i historien!
Hot mot civlisationen är nog att ta i, de gör en del idiotiska saker (islamisterna), men mycket mer än så är det inte.
Signatur.
Sifoundersökningen makes me a sad panda. =(
Sláinte Mhath!
Och hur sjukt är inte ett parti som värdesätter människor efter deras arbetsförmåga? Moderaterna vill att alla ska jobba ihjäl sig och när man inte kan jobba längre så ska mattan ryckas undan och man ska inte få ett skit. Att arbeta och vara självförsörjande är fan inte det allra viktigaste i livet, en människas värde ska inte avgöras av huruvida han eller hon kan arbeta eller inte. De svaga i samhället är för högern vad judar och icke-arier var för nazisterna. Varför beter sig annars högern så förbannat svinigt mot de svaga i samhället och ser alla arbetsoföra som en belastning och ska piska ut alla i arbete hur sjuk man än är eller hur lite jobb det än finns? Man väljer inte själv att bli sjuk eller utsliten, likaså väljer man inte heller att det inte finns några jobb att få eller att man söker och söker och söker men aldrig blir anställd. Alla människor är lika mycket värda oavsett om de kan jobba/har jobb eller inte men det begriper inte den där dåren Adolf Reinfeldt. Jag är verkligen nyfiken på hur han döljer hornen och svansen och om han förvarar eldgaffeln på sitt kontor. En sak är iaf säker, det osar svavel om honom...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Jag anar vad Tobbe försöker säga, men tar han inte i lite väl mycket nu? (som alltid)
Är det det det här som kallas retorik?
Är det det det här som kallas kärlek?
...
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
http://www.svd.se/nyheter/politik/va...en_4856129.svd
jag sa ju det, scbs mätning var under för lång tidsperiod.
Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.
Tycker det är väldigt lågt (typ glocalnet-varning) av dig att kalla Alliansen för nazister (btw så var nazistregeringen väldigt framgångsrika på att bygga upp Tyskland efter första världskriget, men det är en annan historia...) och statsministern för Adolf.
Det är inte precis som vi som inte gillar tobleronepolitik kallar Mona Sahlin för Mona Stalin.
Tagga ner.
Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.
reinfeldt är ondskan personifierad och helt genomrutten och svinig. 2006 var året då mörkrets makter fick grepp och sverige och djävulen själv tog över landet...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
för övrigt gör mona ingenting ont (även om jag personligen hellre sett bodström som statsminister), snarare tvärtom. hon värnar om de svaga och fortsätter kämpa för att alla ska med!
Jag har besvarat detta gång på gång och du har aldrig svarat, försök att göra det den här gången:
...här har vi återigen den där diskussionen om värde och förtjänst, som egentligen inte är en diskussion. Vänstern tycker att alla ska tjäna (ungefär) lika mycket eftersom alla har lika människovärde, och vem ska förresten avgöra vem som "förtjänar" mer än nån annan?
Detta är ett bevis för hur viktigt det är att kunna diskutera principer och fördjupa sig lite i en fråga.
Säg att du äger ett hus som behöver restaureras. Du tar dit två hantverkare, en som målar, tapetserar, tätar, putsar och gör huset beboeligt, och en som har fikarast. När det är dags för avlöning, vem ger du den största summan pengar? Antagligen den förste, och varför det? Jo, för att han har skapat ett värde med sitt arbete, ett värde för dig.
Säg att jag nu skulle trampa in på din gård och säga att hördu, nu tycker jag att du är väldigt orättvis här, båda dessa hantverkare har ju samma värde, vem är du att avgöra vem som förtjänar mest pengar?
Ja, vem är jag att avgöra det? Ingen av dem har ju skapat några värden för mig, så hur ska jag kunna säga vem som har gjort sig förtjänt av dina pengar?
Samma sak med begåvning eller ansträngning. Vilken arbetsgivare vill ge någon pengar för att han eller hon är begåvad eller har ansträngt sig? Det är irrelevanta faktorer, det som spelar roll är huruvida personen i fråga har skapat något värde eller inte, åt den som betalar. Och vad är ett värde? Det som gör livet lite bättre för den som förvärvar det. Det är ingen automatisk process, värden existerar inte bara utan anledning, de skapas, och arbete är metoden man använder sig av. När jag arbetar och skapar ett värde gör jag det för att mitt liv ska bli lite bättre, antingen genom att själv konsumera det eller genom att byta det mot ett annat värde i frivillighet med en annan människa. Win-win och förtjänst, värde mot värde.
Hänger du med? Frågan om vem som förtjänar vad är inte en politisk fråga, helt enkelt för att den är individuell. Den förtjänar det som han eller hon skapar åt någon som betalar, svårare än så är det inte. Om jag arbetar och skapar ett värde åt en arbetsgivare så förtjänar jag min lön, som en följd av det första, nämligen att jag har skapat ett värde med mitt arbete. Vad ger då någon annan rätten att bestämma åt mig och min arbetsgivare att detta värde ska tillfalla någon annan, att en annan har "förtjänat" det?
Om jag arbetar ensam och skapar ett värde åt mig själv, vad ger då någon rätten att bestämma att det ska tillfalla någon annan, att en annan har "förtjänat" det? Förtjänat i vilken mening?
När man börjar diskutera principer blir det tydligt hur ihålig vänsterns argumentation är, och det är därför inte så konstigt att de försöker undvika just principer. Det är så mycket lättare att låtsas som om den som inte röstar vänster vill att de fattiga ska dödas, för det går att bemöta. Återigen: det handlar inte om oförstånd utan om oärlighet.
Nej, så är det inte. Läs på lite om vad de olika partierna faktiskt står för, detta är nämligen ett helt ogrundat påstående.Moderaterna vill att alla ska jobba ihjäl sig och när man inte kan jobba längre så ska mattan ryckas undan och man ska inte få ett skit.
Se ovan.Att arbeta och vara självförsörjande är fan inte det allra viktigaste i livet, en människas värde ska inte avgöras av huruvida han eller hon kan arbeta eller inte.
Har du några bilder på moderata gaskamrar?De svaga i samhället är för högern vad judar och icke-arier var för nazisterna.
Lögn igen, läs på.Varför beter sig annars högern så förbannat svinigt mot de svaga i samhället och ser alla arbetsoföra som en belastning och ska piska ut alla i arbete hur sjuk man än är eller hur lite jobb det än finns?
Tror du det skulle bli fler jobb med en röd regering? Varför?Man väljer inte själv att bli sjuk eller utsliten, likaså väljer man inte heller att det inte finns några jobb att få eller att man söker och söker och söker men aldrig blir anställd.
Sen ovan igen, och vänligen SVARA PÅ ARGUMENTEN.Alla människor är lika mycket värda oavsett om de kan jobba/har jobb eller inte men det begriper inte den där dåren Adolf Reinfeldt. Jag är verkligen nyfiken på hur han döljer hornen och svansen och om han förvarar eldgaffeln på sitt kontor. En sak är iaf säker, det osar svavel om honom...
Jag förstår att det är bekvämt för dig att skylla dina personliga misslyckanden på regeringen, men det är du och ingen annan som är ansvarig för ditt liv. Du låtsas som att det inte är ditt fel att du inte klarar din utbildning och inte får några jobb, men vems är det i så fall? Skulle du klara tentorna och få jobb med en röd regering? Nej, givetvis inte, det enda som eventuellt skulle vara en skillnad är att du skulle få större kompensation från en sådan, men med vilken rätt? Varför är det mitt ansvar att serva dig med pengar bara för att du har ett behov? Kan du svara på det nån gång?
Och säg att du nu hänvisar till ditt "människovärde" som är helt orelaterat till arbetsinsats. Är det ens möjligt? Säg att jag tjänar 30.000 och tvingas dela med mig så att du får 50%. Ditt människovärde är då 15.000. Men säg att jag bara tjänar 20.000, då sjunker plötsligt ditt människovärde till 10.000. Varför? För att min arbetsinsats är mindre värd! Alltså varierar ditt människovärde inte med din utan med min arbetsinsats. Hur i helvete motiverar du det, undrar jag då?
Av alla *** människor...
Senast redigerat av Oskar den 2010-06-13 klockan 14:58.
Verkligen? Detta trots att Sverige fortfarande har världens näst högsta skattetryck och bland de mest förmånliga offentliga skyddsnäten i världen? Om Sverige är så fruktansvärt, vad är då alla länder?
Hur lever ni egentligen med er själva om allt i livet är en sån oändlig plåga?
tänker inte svara självcentrerade egoister som bara tänker på sig själv och sin egen plånbok