Ämne: Politik

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    http://www.metro.se/se/article/tt/20...cbopinionwebb/

Underbart underbart! måtte mätningen stämma i år också, nu får det fan vara slut på högerns svinerier och sparkar mot de svaga i samhället och avvecklandet av den svenska välfärden. Högern är lika vidriga som nazisterna, där nazisterna bestämde människovärde efter ras anser högerpacket att människovärde bestäms av arbetsförmåga, de som inte kan jobba är inte värda ett skit för högern och helst skulle dom väl vilja utrota denna belastning för samhället. Nej, bort med äcklen och låt oss gå en röd framtid till mötes i höst. Städa upp efter borgarpacket och rädda vad som räddas kan av den svenska välfärden. Och framför allt, upp till kamp mot orättvisorna och klassamhället. Eller rättare sagt, upp till kamp mot orättvisorna och samhället där arbetsoföra och sjuka fråntas sina rättigheter och sitt människovärde. Länge leve den svenska välfärden!

Håller helt med dig. Men vi får se i höst. Jag tror iallafall att de rödgröna vinner, folk har tröttnat på nedmonteringen av välfärden. Folk har tröttnat på de djupa orättvisorna som drabbat många, och speciellt de som inte kan arbeta. Arbetslösheten är skyhög, ungdomar får inte jobb, inte praktikplatser från Arbetsförmedlingen. Varför? Det finns inte pengar säger dom där, är det billigare att låta ungdomar vara arbetslösa? Hoppas de flesta tänker till och inte röstar på personer, det är partiet som är det viktiga!

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Thumbs down

En undersökning som pågått under flera månaders tid och påbörjades innan de rödgröna släppte sin sk budget säger väldigt lite om hur läget är just nu i mina ögon.
    Och ännu mindre om hur valresultatet kommer bli.
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av LadyVelvet Visa inlägg
    Håller helt med dig. Men vi får se i höst. Jag tror iallafall att de rödgröna vinner, folk har tröttnat på nedmonteringen av välfärden. Folk har tröttnat på de djupa orättvisorna som drabbat många, och speciellt de som inte kan arbeta. Arbetslösheten är skyhög, ungdomar får inte jobb, inte praktikplatser från Arbetsförmedlingen. Varför? Det finns inte pengar säger dom där, är det billigare att låta ungdomar vara arbetslösa? Hoppas de flesta tänker till och inte röstar på personer, det är partiet som är det viktiga!
    Hur var det nu, tjänar man eller tjänar man inte på att rösta på Moderaterna? Din tes är ju att man med moderat politik roffar åt sig de sjukas pengar, men samtidigt ska man rösta vänster för att man tjänar på det. Hur ska du ha det? Kan du nån gång svara på frågor istället för att bara posta dessa ständiga självmotsägelser, skitargument och fördomsfullt nonsens? Tobbe är ännu sämre än du på att argumentera, men med tanke på hur många inlägg du skrivit är det rent skamligt hur lite substans de har.

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Här finns länkarna: http://snorstadsungar.se/handelserik...es-spellistor/

Jag skulle säga att de rödgröna vinner det här lätt, Göran Hägglunds lista är helt ok dock.
    Tack för den sidan.

Däremot tror jag inte riktigt på Lars Ohlys lista, den var lite för hipp. Jag kan inte tänka mig annat än det som ligger honom varmast om hjärtat är Mikael Wiehe, nationalteatern och i smyg abba.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

jag får bara upp jan björklunds lista när jag försöker öppna lars ohlys, kan någon länka?
    maria wetterstrand hade ju med kent! och en del annat bra

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    Islam skrämmer mig
    Det finns många religioner som är 'skrämmande' (med detta säger jag inte att just Islam är skrämmande), men vem ska avgöra vad som ska förbjudas eller inte? Det finns religionsfrihet av ett syfte, och det är av samma skäl som att vi har åsiktsfrihet.

Jag är förövrigt mer rädd för t.ex. Jehovas vittnen än för Islam generellt sett.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Det finns många religioner som är 'skrämmande' (med detta säger jag inte att just Islam är skrämmande), men vem ska avgöra vad som ska förbjudas eller inte? Det finns religionsfrihet av ett syfte, och det är av samma skäl som att vi har åsiktsfrihet.

Jag är förövrigt mer rädd för t.ex. Jehovas vittnen än för Islam generellt sett.
    Inga religioner ska förbjudas, men man kunde ju önska att folk var rationella nog att förstå vilken galenskap det är.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jehovas vittnen är INTE läskiga.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Högern är lika vidriga som nazisterna, där nazisterna bestämde människovärde efter ras anser högerpacket att människovärde bestäms av arbetsförmåga, de som inte kan jobba är inte värda ett skit för högern och helst skulle dom väl vilja utrota denna belastning för samhället.
    Ni som röstar vänster, ärligt talat, skäms ni inte lite över en "argumentation" som denna? Visst att det är en rättighet att få rösta, men är det inte också en skyldighet att åtminstone ha en minimal kunskap om hur saker och ting fungerar? Är det en sund demokrati när folk är så obildade och onyanserade att de jämför borgarna med nazister?

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Jehovas vittnen är INTE läskiga.

Möjligt att medlemmarna av Jehovas vittnen inte personligen och grundläggande är läskiga, däremot hyser jag stor rädsla för den typ av organisation och ledning som Jehovas vittnen m.m. har.

Kan också ligga något i att det enda mamma riktigt varnade mig för när jag var liten var gubbar med godis och Jehovas vittnen .. :P
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Ni som röstar vänster, ärligt talat, skäms ni inte lite över en "argumentation" som denna? Visst att det är en rättighet att få rösta, men är det inte också en skyldighet att åtminstone ha en minimal kunskap om hur saker och ting fungerar? Är det en sund demokrati när folk är så obildade och onyanserade att de jämför borgarna med nazister?
    ...och det är fortfarande ingen som har svarat på detta angående att (nästan) alla tjänar på höga skatter: hur är det möjligt? Hur kan (nästan) alla få ut ett större värde från den offentliga sektorn än det de lägger in, varifrån kommer mellanskillnaden? Tror ni verkligen på allvar att det är "de rika" som står för det ni tjänar?

Alltså: skulle ni verkligen få ut ett mindre överskott, eller till och med ett underskott, om sjukvård och arbetslöshetsersättning var privat finansierade via frivilliga försäkringar?

Och kom nu inte och påstå att ni röstar vänster för de fattigas skull, we all know that's not true.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    we all know that's not true.
    You do not know what's true for other ones than yourself, since you can't read their minds, or can you?
    Senast redigerat av frågg den 2010-06-12 klockan 21:40.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Islam är inte heller läskigt, om man inte är skadligt paranoid. Att religion är korkat är en annan grej.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

You do not know what's true for other ones than yourself, since you can't read their minds, or can you?
    Nejdå, och det är klart att det finns idealister, men säg så här: om alla de som idag röstar på vänsterblocket skulle övertygas av argumentet att fri konkurrens ger ett bättre resursutnyttjande och således mer värde per investerad krona, samt att det faktiskt inte är så att (nästan) alla tjänar på skatter (dvs att de inte får ut mer än de lägger in, speciellt inte jämfört med om allt offentligt hade varit privat) så är jag relativt övertygad om att Alliansen skulle vinna en storseger i varje val. Jag tror nämligen att det är otroligt många som resonerar precis som tns och LadyVelvet: det är bra för mig att skatterna är höga eftersom det ger mig mer pengar, och att de sedan vägrar resonera kring huruvida det faktiskt är så. Jag har mött alldeles för många vänstersympatisörer som röstar med den egna plånboken för att tro på solidaritetsargumentet. Generellt alltså.

Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Den som är rädd för islam, har kollar liiite för mycket på Nyheterna, och tänkt lite för lite själv.
    Signatur.

Sidan 489 av 782 FörstaFörsta ... 389439479480481482483484485486487488489490491492493494495496497498499539589 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •