Ursprungligen postat av
Oskar
Vem försöker du lura egentligen? Jag vet att du gärna vill försvara LadyVelvet, men här har du helt enkelt fel. Jag sa att jag ville vara fri att slippa betala skatt (vilket är en följd av min moral som bygger på varje individs rättighet att bestämma över sitt eget liv och slippa utsättas för tvång), och LadyVelvet svarade att jag är ju fri att slippa betala skatt, jag är inte tvingad till det, men jag får leva med konsekvenserna. Det är inget argument, det är bara att konstatera vad vi redan vet: att jag inte är fri att slippa betala skatt, att jag kommer tvingas till det om jag vägrar. Du förstår, en frihet är ingen frihet om den inte existerar som just frihet, att då kalla det frihet att slippa betala skatt när man blir tvingad till det är en ickefråga, precis som det är att påstå att kvinnor i Iran och Afghanistan är fria att strunta i normerna. Nej, det är de inte, de kommer tvingas att följa dem med våld om de vägrar. De har ingen frihet att välja.
Det är också tydligt varför du inte vill försvara LadyVelvet i fråga om finanskrisen, trots att jag utmanar dig. Du vet att hon hade fel men väljer att hellre ignorera det än att erkänna faktum, för att slippa konfronteras med att någon du försvarar framförde ett uselt argument. På samma sätt ville du inte svara på huruvida skattehöjningar, allt annat lika, hade lett till lägre arbetslöshet under nuvarande kris. Du vet att du lade fram ett skitargument ("skattesänkningarna gav inga jobb"), men är mer sugen på att vara konfrontativ än att faktiskt diskutera seriöst.
Skärpning!