Ämne: Politik

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

och en stor jävla rättelse, jag lever inte på bidrag utan jobbar och betalar skatt. jag delar med mig till de mindre bemedlade, betalar för en fungerande välfärd och ger tillbaka det jag fick när jag gick arbetslös. jag tänker på alla andra i samhället som har det svårt som inte ängas en tanke av dessa själviska äckliga högersvin som röstade fram den vidrigaste och ondaste regeringen genom alla tider. alliansen är värre än den allra hemskaste diktatur. fy fan!
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Verkligen? Detta trots att Sverige fortfarande har världens näst högsta skattetryck och bland de mest förmånliga offentliga skyddsnäten i världen? Om Sverige är så fruktansvärt, vad är då alla länder?

Hur lever ni egentligen med er själva om allt i livet är en sån oändlig plåga?
    Men du tycker väl också att alla världens regeringar är fruktansvärda?
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    tänker inte svara självcentrerade egoister som bara tänker på sig själv och sin egen plånbok
    En stor jävla rättelse: Jag är deltids sjukskriven!
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Ett "argument" som är rätt vanligt här inne är att folk som inte upplevt det hemska struntar i att det finns sådant som är hemskt, t.ex. kan jag föreställa mig att människor som lidit av miljöförstöring i form av försämrad hälsa tar detta med miljön på betydligt större allvar, liksom "rika människor" aldrig har upplevt hur hemskt det är att bli utstött från arbetsmarknaden p.g.a. t.ex. ett utländskt klingande efternamn, etc.

Intressant argument, som det ligger något i ... Åtminstone vore det önskvärt om folk har med det i beräkningen när de tar ställning, så att de inte blir för subjektiva/egoistiska.

Jag väntar mig inget svar på detta inlägg.
    Det är inte tillräckligt provokativt för det.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av okej Visa inlägg
    Det håller jag med om
    Gör du verkligen det?

tänker inte svara självcentrerade egoister som bara tänker på sig själv och sin egen plånbok
    Det är inte som så att du inte svarar för att du inte klarar av det? Att du helt enkelt inte har några svar? En enkel fråga bara.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

När har jag sagt att jag bara tänker på mig själv och min egen plånbok?

Och:

1. varför har du mer rätt än jag till mina egna pengar?
    2. hur kommer det sig att ditt människovärde varierar med min arbetsinsats?

och en stor jävla rättelse, jag lever inte på bidrag utan jobbar och betalar skatt. jag delar med mig till de mindre bemedlade, betalar för en fungerande välfärd och ger tillbaka det jag fick när jag gick arbetslös. jag tänker på alla andra i samhället som har det svårt som inte ängas en tanke av dessa själviska äckliga högersvin som röstade fram den vidrigaste och ondaste regeringen genom alla tider. alliansen är värre än den allra hemskaste diktatur. fy fan!
    Alltså, du är fan inte värd besväret. Maken till korkade skitargument får man leta länge efter, höll jag på att säga. Jag glömde visst LadyVelvet och tigertindra.
    Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Men du tycker väl också att alla världens regeringar är fruktansvärda?
    Nej, ingen av dem motsvarar mina ideal men det betyder inte att jag jämför dem med nazister. Så jävla obildade som vissa i den här tråden är undrar man hur samhället egentligen går runt.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Ett "argument" som är rätt vanligt här inne är att folk som inte upplevt det hemska struntar i att det finns sådant som är hemskt, t.ex. kan jag föreställa mig att människor som lidit av miljöförstöring i form av försämrad hälsa tar detta med miljön på betydligt större allvar, liksom "rika människor" aldrig har upplevt hur hemskt det är att bli utstött från arbetsmarknaden p.g.a. t.ex. ett utländskt klingande efternamn, etc.

Intressant argument, som det ligger något i ... Åtminstone vore det önskvärt om folk har med det i beräkningen när de tar ställning, så att de inte blir för subjektiva/egoistiska.

Jag väntar mig inget svar på detta inlägg.
    Det är inte tillräckligt provokativt för det.
    Ja, tigertindra försöker ju övertyga mig om att jag ska rösta vänster för att jag tjänar på det, eftersom jag också kan bli sjuk och det har ju jag inte fattat själv. Samtidigt babblar LadyVelvet om att jag tjänar på att rösta borgerligt eftersom jag då roffar åt mig andras pengar. Det finns en självmotsägelse, och den bottnar så klart i att solidaritetsargumentet bara är skit. Både LadyVelvet och tigertindra (och tobbe) tror att de själva tjänar på att andra får betala högre skatt, och röstar därför vänster. Därför undrar jag hur det går ihop: varför får de ut "mer" med högre skatt än de skulle fått med lägre skatt, varifrån kommer mellanskillnaden?

Att de aldrig svarar på den frågan beror så klart på att de inte kan. Logiken stämmer inte, men de vägrar tänka efter och resonera eftersom de är så fastlåsta i sina åsikter. Se bara vad som händer när man ställer frågor och utmanar: ingenting. Det är rätt tragiskt och säger en del om vår sk demokrati.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

När har jag sagt att jag bara tänker på mig själv och min egen plånbok?
    En till aspekt av detta som jag tjatat om flera gånger: även om det vore så att jag bara "tänker på mig själv och min egen plånbok", vad innebär det? Jo, att jag vill behålla de pengar jag förtjänar på mitt eget arbete, och betala för det jag konsumerar, inklusive välfärdstjänster. Vad tobbe kräver av mig är att jag ska jobba och skapa värden och sen låta en del av detta värde tillfalla "någon annan" utan att jag får något tillbaka. Dvs: jag ska skapa x kronor och få x-y kronor, medan "någon annan" skapar 0 kronor och "får" y kronor av mig. Min uppgift i livet är alltså inte bara försörja mig själv och betala för allt jag konsumerar, utan dessutom att försörja någon annan. Den personens uppgift är å andra sidan ingen alls, han ska inte försörja varken sig själv eller nån annan.

Varför?

För att han har ett behov, sägs det. Men jag då, har jag inget behov? Jodå, men det är plötsligt mitt ansvar att jobba ihop pengar för mina behov, eftersom jag har en förmåga, sägs det. Men det stämmer ju inte heller, jag har det ansvaret inte för att jag kan utan för att jag har tagit det. Alltså, jag är skyldig att försörja mig själv eftersom jag försörjer mig själv, oavsett om jag kan eller ej. Om jag inte gjorde det skulle jag ha rätten att bli försörjd av nån annan, med hänvisning till mitt sk människovärde.

Vad innebär det?

Jo, att förtjänst leder till skyldigheter gentemot andra. Det faktum att jag jobbar och tjänar pengar hederligt betyder att jag också måste försörja andra som inte arbetar, för att de inte arbetar. De har å andra sidan inga skyldigheter alls, av exakt samma anledning: att de inte jobbar.

Och så är det jag som kallas egoist. Helt jävla makalöst.

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

man är en stor jävla egoist om man anser att sjuka och arbetslösa inte ska ha några som helst rättigheter och inte kunna överleva. bara för att man själv vill ha sina egna surt förvärvade slantar själv. det är egoism per definition och det är så förbannat svinigt. fy fan! jag säger upp till kamp för rättvisa och utraderande av klasskillnaderna. alla har samma rätt till försörjning oavsett fysiska hinder som omöjliggör självförsörjande eller om man inte får något jobb. den svenska välfärden ska vara som monas ledord

ALLA SKA MED!!!!!
    robert smith

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

tycker man att alliansen är värre än den värsta diktaturen kan man inte tycka om socialdemokraterna heller tobbe haha så stora är faktiskt inte skillnaderna det är uppenbart att dom bara vill spela offer lägg ner nu det blir lite tramsigt i den här tråden

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

tobbe alliansen är ju bra, ensamstående med barn har blivit fattigare. är inte det rätt så säg?

http://www.dn.se/ekonomi/ensamstaend...gare-1.1075883
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Ja, tigertindra försöker ju övertyga mig om att jag ska rösta vänster för att jag tjänar på det, eftersom jag också kan bli sjuk och det har ju jag inte fattat själv. Samtidigt babblar LadyVelvet om att jag tjänar på att rösta borgerligt eftersom jag då roffar åt mig andras pengar. Det finns en självmotsägelse, och den bottnar så klart i att solidaritetsargumentet bara är skit. Både LadyVelvet och tigertindra (och tobbe) tror att de själva tjänar på att andra får betala högre skatt, och röstar därför vänster. Därför undrar jag hur det går ihop: varför får de ut "mer" med högre skatt än de skulle fått med lägre skatt, varifrån kommer mellanskillnaden?

Att de aldrig svarar på den frågan beror så klart på att de inte kan. Logiken stämmer inte, men de vägrar tänka efter och resonera eftersom de är så fastlåsta i sina åsikter. Se bara vad som händer när man ställer frågor och utmanar: ingenting. Det är rätt tragiskt och säger en del om vår sk demokrati.
    Det behöver inte var så enkelt som att vänstern röstar vänster för att de tjänar på det, men vänsterdebattörerna här inne är snudd på sämre än om de hade sagt det rent ut: Vi röstar vänster av egoistiska skäl!

Annars tycker jag att det är rätt talande hur förhatlig Alliansen anses vara av vissa. Om man hatar motståndarna så mycket då kan man inte gärna älska sig själv särskilt mycket.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    tycker man att alliansen är värre än den värsta diktaturen kan man inte tycka om socialdemokraterna heller tobbe haha så stora är faktiskt inte skillnaderna det är uppenbart att dom bara vill spela offer lägg ner nu det blir lite tramsigt i den här tråden
    Mjo, man får nog lägga på minnet att de (högerblocket som sitter i regeringen) knappast för den politik som nyliberalerna på detta forum förespråkar.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

man är en stor jävla egoist om man anser att sjuka och arbetslösa inte ska ha några som helst rättigheter och inte kunna överleva. bara för att man själv vill ha sina egna surt förvärvade slantar själv. det är egoism per definition och det är så förbannat svinigt. fy fan! jag säger upp till kamp för rättvisa och utraderande av klasskillnaderna. alla har samma rätt till försörjning oavsett fysiska hinder som omöjliggör självförsörjande eller om man inte får något jobb. den svenska välfärden ska vara som monas ledord

ALLA SKA MED!!!!!
    Kan du läsa?

När har jag sagt att sjuka och arbetslösa inte ska ha några som helst rättigheter? Och vad då inte kunna överleva, vill jag förbjuda människor att ge arbetslösa sina pengar? Vill jag förbjuda privata försäkringar? Vill jag förbjuda sparande? Har du nån som helst jävla aning om vad jag anser eller gillar du bara att orera om ditt eget trams, som helt saknar verklighetskopping?

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    tobbe alliansen är ju bra, ensamstående med barn har blivit fattigare. är inte det rätt så säg?

http://www.dn.se/ekonomi/ensamstaend...gare-1.1075883
    Allt annat lika hade de haft mer pengar under en rödgrön regering, eller hur?

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

oppositionen gör åtminstone inte som det där hemska monstret littorin och gnäller över arbetslösa ungdomar och påstår något så befängt som att de bara sitter och spelar tv-spel och ska göra det ännu värre för dem än vad det redan är genom att skära i deras bidrag så de får ännu svårare att överleva och sätta ännu mer press på dem och straffa dem för ett brott som högersvinen påstår att de begått genom att inte ha jobb. det finns inga jobb och det kan ungdomarna och andra arbetslösa inte rå för. det blir inte fler jobb bara för att högersvinen piskar de svaga ännu mer.

dessutom splittrar inte oppositonen familjer genom att tvångsförflytta och deportera folk tvärs över landet för att de inte får jobb. och framför allt så tvingar inte oppositionen ut cancersjuka döende människor att söka jobb eller drar in ersättningen för föräldrar som förlorat ett barn bara för att de inte gått till arbetsförmedlingen dagen efter att barnet dött. högern är äckliga, vidriga svin med en miserabel och horribel människosyn. det måste vara slut på svinerierna nu och bli ett medmänskligare samhälle där inte arbetsförmåga är det enda som räknas. självförsörjning ska inte vara det enda som ger oss medborgare rättigheter, alla ska ha likadana förutsättningar oavsett arbetsförmåga. ALLA SKA MED!!!!
    Senast redigerat av tobbe non stop den 2010-06-13 klockan 17:17.
    robert smith

Sidan 491 av 782 FörstaFörsta ... 391441481482483484485486487488489490491492493494495496497498499500501541591 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •