Ämne: Politik

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    nu är jag så förbannat trött på alla förbannade själviska egoister. inför revolutionär kommunistisk stat i sverige där alla rika ska skatta 50% och skatterna oavkortat ska gå till en gigantisk offentlig sektor med fri sjukvård till alla och så mycket läkare och resurser att köerna försvinner. dessutom ska kollektivtrafiken vara till 70% statsfinansierad och får aldrig gå mer sällan än var 10 minut, var 5e minut 6-20 på vardagar och därefter var 10e minut i storstäder och mellan större städer. dessutom ska det vara omöjligt att falla igenom det sociala skyddsnätet, alla ska få den hjälp de behöver, att arbeta ska inte vara en förutsättning för att få existera. arbeta ska man göra om man kan men arbetsförmågan ska på intet sätt avgöra ens människovärde, de som arbetar ska hjälpas åt att försörja varandra och de som inte kan arbeta. utöver detta ska staten ha ett fullständigt ansvar gentemot medborgarna och ta hand om de i alla lägen då de inte kan ta hand om sig själva. däremot ska medborgarna inte ha några som helst förpliktelser eller ansvarstaganden gentemot staten mer än att betala sin skatt. stat och myndigheter har ingen rätt att tvinga fram motprestationer från medborgarna men staten ska oavkortat ta fullt ansvar för medborgarna och ta hand om dem. är så förbannat trött på alla politiker som tjafsar och inte har ordentliga åsikter, det krävs en väpnad revolution och ett maktövertagande som gör att alla rika eogister får se på fan att de ska ta sitt ansvar gentemot de svaga och att framförallt staten ska ta allt ansvar
    Hmm! Problemet med en sån stat är att den kommer gå på tomgång, eftersom det inte kommer finnas några rika människor kvar när deras konton har tömts. Folk kommer antagligen ha svårt att motiveras att starta eget för att få in pengar om ens arbetskraft ändå inte mäts i motprestationer. Jag menar, varför starta eget och/eller jobba om ens kompis får lika mycket pengar utan att lyfta ett finger?

Det finns nog mellanting mellan detta och det som nyliberalerna förespråkar..
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

arbeta ska man göra om man kan men arbetsförmågan ska på intet sätt avgöra ens människovärde

[...]

stat och myndigheter har ingen rätt att tvinga fram motprestationer från medborgarna
    Hm, var är det nu pengar kommer ifrån? Tryckpressarna va?

Standard

Är det verkligen rimligt att, i en B-uppsats, skriva att Moderaterna stödjer tibetanerna endast för att man framhåller mänskliga rättigheter i sitt partiprogram?
    Senast redigerat av Spökliktvit den 2010-06-03 klockan 20:00.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Spökliktvit Visa inlägg
    Är det verkligen rimligt att, i en B-uppsats, skriva att Moderaterna stödjer Tibetanerna endast för att man framhåller mänskliga rättigheter i sitt partiprogram?
    Nä, inte utan att beskriva vad tibetarnerna har med mänskliga rättigheter att göra. Och egentligen inte ens då.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Nä, inte utan att beskriva vad tibetarnerna har med mänskliga rättigheter att göra. Och egentligen inte ens då.
    Personen i fråga har jämfört sossarnas och moderaternas inställning till tibetfrågan, med respektive partiprogram och hemsida som underlag, trots att Moderaterna varken nämner Tibet i sitt partiprogram eller på sin hemsida.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, DÖD ÅT KOMMUNISMEN!!!
    Jag må hålla med om att hans åsikter är rena fantasier, men någon jävla måtta får det väl vara?

För övrigt tycker jag att frågg har slagit huvudet på spiken. Rika människor behövs i ett land för att det ska gå runt.
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Är det verkligen rimligt att, i en B-uppsats, skriva att Moderaterna stödjer tibetanerna endast för att man framhåller mänskliga rättigheter i sitt partiprogram?
    så det gör dom? vilka då?
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    så det gör dom? vilka då?
    Vad menar du?
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Vad menar du?
    vet du vilka mänskliga rättigheter moderaterna framhåller?
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    vet du vilka mänskliga rättigheter moderaterna framhåller?
    FN:s antar jag.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Tråden handlar väl ändå om att diskutera, inte bara att posta hätska utfall mot ens inbillade fiender och sen vägra följa upp? I fråga om finanskrisen vill jag att du erkänner att du hade fel, tills dess kommer jag tjata och tjata.
    Får du göra om du vill, men alla kommer att tröttna på dina inlägg. Kom med nåt nytt nångång.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av LadyVelvet Visa inlägg
    Får du göra om du vill, men alla kommer att tröttna på dina inlägg. Kom med nåt nytt nångång.
    Men hur tänker du själv då? Du gjorde bort dig genom att hävda nåt du inte hade en aning om, och när jag argumenterade mot det avfärdade du mitt inlägg genom att kalla det "nyliberala åsikter" utan att berätta hur saker och ting egentligen ligger till. Du måste ju inse att du hade fel, annars blir jag rädd på riktigt, så hur är taktiken? Ska du låtsas som om det regnar tills jag slutar fråga och folk "glömmer bort" ditt snedsteg, eller vad är det du tror? Är det så förtvivlat svårt att bara säga "okej, jag hade fel" så vi kan gå vidare?

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Har man inget annat att komma med än persongrepp så kanske man ska skita i att skriva i den här tråden. Jag har med spänning väntat på svar på Oskars frågeställningar men börjar inse att jag väntar förgäves. Nu ska jag ut i det fina vädret.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Har man inget annat att komma med än persongrepp så kanske man ska skita i att skriva i den här tråden. Jag har med spänning väntat på svar på Oskars frågeställningar men börjar inse att jag väntar förgäves. Nu ska jag ut i det fina vädret.
    Det gör jag också, men det säger ju nåt det med

Ut i solen var det!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

är så förbannat trött på alla politiker som tjafsar och inte har ordentliga åsikter,
    Ska du snacka om att folk inte har ordentliga åsikter, du som totalt ignorerar att diskutera av den enkla anledningen att du inte klarar av att argumentera? Istället kommer du hit med dina snyft-inlägg där du ska påtala hur orättvist allt är. Skärp dig nu!
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Sidan 483 av 782 FörstaFörsta ... 383433473474475476477478479480481482483484485486487488489490491492493533583 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •