Ämne: Politik

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Det behöver inte var så enkelt som att vänstern röstar vänster för att de tjänar på det, men vänsterdebattörerna här inne är snudd på sämre än om de hade sagt det rent ut: Vi röstar vänster av egoistiska skäl!

Annars tycker jag att det är rätt talande hur förhatlig Alliansen anses vara av vissa. Om man hatar motståndarna så mycket då kan man inte gärna älska sig själv särskilt mycket.
    Tobbe hatar Alliansen för att han är frustrerad över sina egna misslyckanden, jag kan inte se nån annan rimlig förklaring. Han vill ha ett bättre jobb och klara sina tentor, och när det inte går skyller han ifrån sig. Så rabbiat och obildad kan man bara inte vara utan att det är nåt annat som ligger bakom.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    det måste vara slut på svinerierna nu och bli ett medmänskligare samhälle där inte arbetsförmåga är det enda som räknas. självförsörjning ska inte vara det enda som ger oss medborgare rättigheter, alla ska ha likadana förutsättningar oavsett arbetsförmåga. ALLA SKA MED!!!!
    Men helvete, var nånstans har du läst att Alliansen vill avskaffa alla trygghetssystem? Tror du verkligen på allvar att det är så, eller vad är ditt problem?

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Tobbe hatar Alliansen för att han är frustrerad över sina egna misslyckanden, jag kan inte se nån annan rimlig förklaring. Han vill ha ett bättre jobb och klara sina tentor, och när det inte går skyller han ifrån sig. Så rabbiat och obildad kan man bara inte vara utan att det är nåt annat som ligger bakom.
    Fast det där vet du inget om, så därför bör du nog överhuvudtaget inte spekulera i hans privata liv.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Det ligger någonting i vad du skriver, Tobbe, men du förstorar grejen något helt fruktansvärt för att få utlopp för ditt inre hat. Hoppas du njuter av dina ord.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

jag hatar högersvinen på grund av alla orättvisor och all misär jag läser om varje dag. ensamstående mammor som inte klarar sig ekonomiskt, fattiga som blir ännu fattigare, pensionärer som slitit och kämpat hela sitt liv och blir avtackade med misär, arbetslösa som piskas och plågas och straffas som om de vore brottslingar och får mindre och mindre pengar, sjuka som tvingas ut i arbete trots medicinskt fastställd arbetsoförmåga. och allt detta för att kunna avskaffa fastighetsskatter, förmögenhetsskatter etc och för att de rika knösarna som redan har alldeles för mycket ska bli ännu rikare på oss gräsrötters bekostnad. det får fanimej vara slut nu med att överklassen ska profitera och exploatera oss som sliter på golvet i vårt anletes svett. upp till kamp mot orättvisorna kamrater!
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Fast det där vet du inget om, så därför bör du nog överhuvudtaget inte spekulera i hans privata liv.
    Du tycker inte själv att det är nåt märkligt om man jämför Alliansen med nazisterna och låtsas som om de vill avskaffa alla trygghetssystem och förbjuda all form av frivillig omfördelning? Tänk om jag argumenterade för att sossarna vill införa planekonomi och skjuta alla rika, jävlar vilket liv det skulle bli då! Nu är det märkligt tyst från er vänstersympatisörer, I wonder why.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

jag hatar högersvinen på grund av alla orättvisor och all misär jag läser om varje dag. ensamstående mammor som inte klarar sig ekonomiskt, fattiga som blir ännu fattigare, pensionärer som slitit och kämpat hela sitt liv och blir avtackade med misär, arbetslösa som piskas och plågas och straffas som om de vore brottslingar och får mindre och mindre pengar, sjuka som tvingas ut i arbete trots medicinskt fastställd arbetsoförmåga. och allt detta för att kunna avskaffa fastighetsskatter, förmögenhetsskatter etc och för att de rika knösarna som redan har alldeles för mycket ska bli ännu rikare på oss gräsrötters bekostnad. det får fanimej vara slut nu med att överklassen ska profitera och exploatera oss som sliter på golvet i vårt anletes svett. upp till kamp mot orättvisorna kamrater!
    Vi vet det, men svara på frågor istället: vill Alliansen avskaffa alla trygghetssystem?

Och nu är det ju faktiskt du som bara tänker på dig själv och din egen plånbok, du skriver det ju själv: de rika jävlarna får mer pengar på din bekostnad, dvs du skulle få mer med en annan regering. Var det inte sån egoism du avskydde så mycket? Det kanske bara gäller när det är du som missgynnas?

Ibland önskar jag att tobbe bara var en robot som var programmerad att gå in och skriva korkade inlägg för att provocera. Tyvärr är han på riktigt.

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

jag skulle inte få mer med en annan regering, pengarna skulle fördelas så att de som behöver får det bättre. bidragsnivåerna ska inte ligga så lågt att man inte ska ha råd att äta, sätta kläder på sina barn eller ännu värre, tvingas hålla dem hemma från skolutflykter och liknande. pengarna ska fördelas så att alla får en dräglig tillvaro samtidigt som hårt arbete lönar sig
    robert smith

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Okej, bra så, Tobbe. Nu har du övertygat mig. Upp till kamp!
    Mot bilar. Jag hatar bilar. Måste rösta grönt.

Ibland uppfattar jag dig som en robot, Oskar, för att du orkar besvara världens sämsta inlägg seriöst.
    Existerar du verkligen?
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

jag skulle inte få mer med en annan regering, pengarna skulle fördelas så att de som behöver får det bättre. bidragsnivåerna ska inte ligga så lågt att man inte ska ha råd att äta, sätta kläder på sina barn eller ännu värre, tvingas hålla dem hemma från skolutflykter och liknande. pengarna ska fördelas så att alla får en dräglig tillvaro samtidigt som hårt arbete lönar sig
    Haha, du är ju helt sanslös. Först gnäller du över att Alliansen belönar de som arbetar och sen ska hårt arbete löna sig. Jag kan verkligen inte begripa hur ni vänsternissar tänker, vägrar ni analysera era egna argument? Varför är det så svårt att tänka ett enda litet steg längre, läsa och ta in vad andra skriver och faktiskt bemöta det?

Okej, bra så, Tobbe. Nu har du övertygat mig. Upp till kamp!
    Mot bilar. Jag hatar bilar. Måste rösta grönt.

Ibland uppfattar jag dig som en robot, Oskar, för att du orkar besvara världens sämsta inlägg seriöst.
    Existerar du verkligen?
    Ja, jag förvånar nästan mig själv, men det är ju självförsvar. Jag vill inte att såna kompletta galningar ska få rätten att bestämma över mig.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Du tycker inte själv att det är nåt märkligt om man jämför Alliansen med nazisterna och låtsas som om de vill avskaffa alla trygghetssystem och förbjuda all form av frivillig omfördelning? Tänk om jag argumenterade för att sossarna vill införa planekonomi och skjuta alla rika, jävlar vilket liv det skulle bli då! Nu är det märkligt tyst från er vänstersympatisörer, I wonder why.

Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

problemet här är som jag sagt så många gånger tidigare att folk inte vet vad det innebär att ha det svårt och därför inte har nån som helst förståelse eller medkänsla för oss som haft eller fortfarande har det svårt. jag hatade också skatter för 10 år sen och sympatiserade med moderaterna men att leva på botten och försöka ta sig upp var en ögonöppnare för mig och gav mig perspektiv på saker och ting och fick mig att inse hur jävligt andra har det. jag säger bara try walking in my shoes...
    robert smith

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg

Jag tycker mest det är skrämmande om folk som röstar har så bristande kunskaper om vad partierna egentligen står för (och det gäller så klart åt båda hållen). Det är klart att man kan avfärda jämförelsen med nazisterna som kuriosa, men han verkar ju tro på sig själv.

problemet här är som jag sagt så många gånger tidigare att folk inte vet vad det innebär att ha det svårt och därför inte har nån som helst förståelse eller medkänsla för oss som haft eller fortfarande har det svårt. jag hatade också skatter för 10 år sen och sympatiserade med moderaterna men att leva på botten och försöka ta sig upp var en ögonöppnare för mig och gav mig perspektiv på saker och ting och fick mig att inse hur jävligt andra har det. jag säger bara try walking in my shoes...
    Ja men då så, du började rösta vänster för att du tjänade på det. Varför försöker du förneka detta? Du tänker på dig själv och din egen plånbok och att du hade haft det bättre med en annan regering, som omfördelar andras pengar till dig. Vad mer behöver du veta?

Nu vill jag ha svar på om du tror att Alliansen vill avskaffa alla offentliga trygghetssystem. Ja eller nej?

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Haha, du är ju helt sanslös. Först gnäller du över att Alliansen belönar de som arbetar och sen ska hårt arbete löna sig. Jag kan verkligen inte begripa hur ni vänsternissar tänker, vägrar ni analysera era egna argument? Varför är det så svårt att tänka ett enda litet steg längre, läsa och ta in vad andra skriver och faktiskt bemöta det?
    Men Tobbe kan faktiskt tycka att det ska löna sig att arbeta, samtidigt som han tycker att det är fel när sjuka behandlas illa trots att de jobbat och gjort rätt för sig hela livet. Jag kan hålla med honom om sådana saker, även om jag tycker att hans verklighetsuppfattning (Allians = ondska) är en förenkling. Det är ungefär som om jag skulle rösta på Miljöpartiet för att jag hatar bilar. Nog för att det är lockande, men politik handlar inte bara om hat mot bilar eller andra samhällsgrupper.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Men Tobbe kan faktiskt tycka att det ska löna sig att arbeta, samtidigt som han tycker att det är fel när sjuka behandlas illa trots att de jobbat och gjort rätt för sig hela livet. Jag kan hålla med honom om sådana saker, även om jag tycker att hans verklighetsuppfattning (Allians = ondska) är en förenkling. Det är ungefär som om jag skulle rösta på Miljöpartiet för att jag hatar bilar. Nog för att det är lockande, men politik handlar inte bara om hat mot bilar eller andra samhällsgrupper.
    Men det är ju inte det han säger. Han säger att alla har samma människovärde och att det inte avgörs av arbetsinsats, ändå ska det löna sig att arbeta och ändå är HANS människovärde kopplat till MIN arbetsinsats. Det är bara trams och självmotsägelser, och han vägrar acceptera det. Det är otroligt frustrerande, ungefär som när folk hävdar att månlandningen var en konspiration eller att det var judar som sprängde WTC.

Sidan 492 av 782 FörstaFörsta ... 392442482483484485486487488489490491492493494495496497498499500501502542592 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •