Ämne: Politik

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr. ? Visa inlägg
    Jag är anarkokommunist.
    Ja, kommunism utan ledarskap, dvs utan stat och lagar. Då behöver kommunismen uppstå spontant för att människor själva väljer att bete sig på det sättet, och då undrar jag om det inte är mer naivt att tro det än att tro att företag lyder lagar (inte alla alltid, men som regel, precis som inte alla människor alltid lyder alla lagar).

Erfaren medlem Mr. ?s avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Undra varför det finns anarkokommunism i praktiken då :S:S:S:S:S:S:S:S:S::S:S:S:S:S:S::S:S
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr. ? Visa inlägg
    Undra varför det finns anarkokommunism i praktiken då :S:S:S:S:S:S:S:S:S::S:S:S:S:S:S::S:S
    Nämligen...? Nån liten håla i sydvästra Mexiko där människor delar på det som det lokala jordbruket ger?

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    Exakt, men sen förstår jag inte heller poängen i att vara arg på någon som har mer pengar. Man generaliserar och påstår att alla har ärvt och har gått på stjärnsberg (eller va fan de hette?). Men de som har jobbat och slitit ihop sina pengar då? Någon som börja från medelklassen, tog sig tid och ork till en bra utbildning och satsat på karriär. Ska den få betala mer i skatt och bli stämplad som svin? De tycker i alla fall inte jag är rättvist. Sossarna har en tendens att prata om "lika för alla", men det stämmer ju inte överens med deras "ta från dem rika"-metod.
    Allt det där är bara undanflykter. Vad det handlar om är att människor ser att andra har pengar och tänker att de skulle ha det bättre själva om de fick de pengarna. Metoden är att ta dem med våld genom politiken, att rösta på den som lovar att ge de rikas pengar till dig. Det behövs inga motiveringar, vilket är anledningen till att människor som tigertindra och LadyVelvet vägrar argumentera och diskutera. De ser bara det självklara i att de får det bättre om de rika får det sämre, och att det är bra. Längre än så sträcker sig varken förstånd eller ärlighet, hur jävla tragiskt det än kan verka.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Vad är poängen med att försvara Palmehatet med att han troligen hade brister som alla andra människor?

Tycker det är just det du gör i det här inlägget men jag kanske misstolkar dig.
    Det jag egentligen försökte göra var att illustrera hur lätt hänt det är att anklaga folk hit och dit.
    Palme kanske använde lögner för att "baktala" sina motståndare.
    Somliga (mest) högermänniskor störde sig på det och "baktalade" Palme, vilket t.ex. kom till uttryck i kampanjer (enligt din uppgift).
    I den här tråden har du just "baktalat" högerblocket för att använda "baktalningskampanjer" som princip i högre grad än vänsterblocket.
    Då illustrerade jag hur min far "baktalade" Palme för att vara en lögnare.
    Sedan "baktalade" du mig för att jag "baktalade" Palme.
    Vet alltså inte riktigt vad jag vill säga.
    Kanske bara belysa eller förstärka förvirringen.
    Jag vill inte lura dig, gosse.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Det jag egentligen försökte göra var att illustrera hur lätt hänt det är att anklaga folk hit och dit.
    Palme kanske använde lögner för att "baktala" sina motståndare.
    Somliga (mest) högermänniskor störde sig på det och "baktalade" Palme, vilket t.ex. kom till uttryck i kampanjer (enligt din uppgift).
    I den här tråden har du just "baktalat" högerblocket för att använda "baktalningskampanjer" som princip i högre grad än vänsterblocket.
    Då illustrerade jag hur min far "baktalade" Palme för att vara en lögnare.
    Sedan "baktalade" du mig för att jag "baktalade" Palme.
    Vet alltså inte riktigt vad jag vill säga.
    Kanske bara belysa eller förstärka förvirringen.
    Jag vill inte lura dig, gosse.
    Nu ställer du till det för förståelsen, när du har så många citationstecken.

Varför skriver du att Palme kanske ljög? På vilka punkter? Var det så unikt att han kanske förtjänade förtalskampanjer?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Nu ställer du till det för förståelsen, när du har så många citationstecken.

Varför skriver du att Palme kanske ljög? På vilka punkter? Var det så unikt att han kanske förtjänade förtalskampanjer?
    Jag är inte ute efter att diskutera huruvida han använde lögner.
    Dock beskriver mitt påstående den uppfattningen jag har fått (utan att gå till botten med frågan).
    Och jag var fortfarande bara ute efter att illustrera "baktalningsfrågan" (hur förvirrande den än blir när jag skriver som jag gör).
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Stod nått i tidningen om att reinfeldt ökat deppressionerna
    Du och jag

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av okej Visa inlägg
    Stod nått i tidningen om att reinfeldt ökat deppressionerna
    Är nog inget man kan skylla på freddan dock, det är ett resultat av finanskrisen.
    Jag läste en annan artikeln om samma sak som hade titlen "Reinfeldt ger män erektionsproblem" sedan gick artikeln närmare in på hur befolkningen under Reinfeldts tid bland annat blivit mer impotenta.

Eller "Deppression"? är det när man blir ledsen för att man har sett Edward Scissorhands?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Eller "Deppression"? är det när man blir ledsen för att man har sett Edward Scissorhands?
    Vem är det?
    Du och jag

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Är nog inget man kan skylla på freddan dock, det är ett resultat av finanskrisen.
    Exakt. Det känns som att många gärna "glömmer" att vi haft den värsta finanskrisen sedan 30-talet när man pratar om hur mycket sämre det blivit under Alliansens mandatperiod.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av okej Visa inlägg
    Vem är det?
    En film med Johnny Depp.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Mar 2008

Standard

En film med Johnny Depp.
    Aha! Nu fattar jag hahaha film med Johnny Deppig får man depression
    Du och jag

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Jag är inte ute efter att diskutera huruvida han använde lögner.
    Dock beskriver mitt påstående den uppfattningen jag har fått (utan att gå till botten med frågan).
    Och jag var fortfarande bara ute efter att illustrera "baktalningsfrågan" (hur förvirrande den än blir när jag skriver som jag gör).
    Jag förstår. Det är intressant det där med psykologin kring hur man beskriver sina föräldrars åsikter ; )
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag förstår. Det är intressant det där med psykologin kring hur man beskriver sina föräldrars åsikter ; )
    Jo, det är ett ämne som vi skulle kunna ägna åtskilliga sidor åt i den här tråden.
    Hur våra åsikter påverkas av våra föräldrar, vänner etc.
    Men det lär ingen orka.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Sidan 503 av 782 FörstaFörsta ... 3403453493494495496497498499500501502503504505506507508509510511512513553603 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •