Sidan 68 av 782 FörstaFörsta ... 18585960616263646566676869707172737475767778118168568 ... SistaSista
Resultat 1 006 till 1 020 av 11725

Ämne: Politik

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Hm, inte vetat om det förut men kollade in det nu.

Verkar ju helsjukt, ren spontant. Folk får väl göra som de vill. Fast jag tror knappast att det blir något "framtidens boende" som någon sa i nån artikel, det kan väl inte vara helt gratis att bo sådär...

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

njaa sjukt vet jag inte, det är väl inte värre än att ha en mur/stängsel runt sin egen villa...
    dock verkar det lite tråkigt.

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Alltså förlåt, jag är lat, har inte läst något om övervakningen, så jag frågar er.

Den här övervakningen, ska den alltså även ha någon form av slumpmässig effekt? Typ reagera (hur?) på vissa ord/formuleringar?
    Annars så förstår jag inte vad ni menar med "övervaka alla"...?

Ang. bilden.
    Hehe, vi är ju ändå på ett kentforum så... påminner han inte lite om Jocke? Typ en snobbigare version, hehe... ;o)

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Jag vet faktiskt inte riktigt hur det ska fungera, mer än att all information ska sparas.

Uuuusch säg inte att Jocke liknar den där muppen... fast det ligger ju något i det ändå, mest glasögonen tror jag...

Last.fm

Standard

Någon här som är för dödstraff?
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

jag är inte för det eftersom det är aldeles för snällt straff, dvs de som får dödsstraff har oftast gjort mycket grova mord m.m därför tycker jag de ska få ruttna i en fängelsecell istället och inte komma ifrån det de har gjort.

och att det vore synd att råka döma någon oskyldig till dödsstraff...

Standard

Med dödstraff finns alltid chansen(även om den är 0.000001%) att någon oskyldig döms. Enligt mig är den chansen inte värd att ta.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Dödsstraff är mord. Om staten vill att medborgarna inte ska döda varandra ska staten inte döda sina medborgare. Det är idiotiskt.

Last.fm

Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Länge leve dödsstraffet!

Skämt åsido, men om man har begått mycket grova brott så tycker inte jag man har rätt att leva längre. Det där om att det är ett för snällt straff och att vi ska låta dem "ruttna" i fängelset är bara skitsnack tycker jag.
    Att jämföra dödsstraff med mord är inte direkt rätt det heller.

Visst, sen är det alltid tråkigt att oskyldiga faktiskt kan avrättas.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Visst, jag att också tycka att deras liv inte tjänar mycket till osv. men det får mig inte att vara för dödstraff. Det finns inga bra argument för varför det ska vara tillåtet. Det är klart att det är mord, vad annars? Bara för att det är staten som dödar en människa innebär det inte att det inte är mord. Dödsstraff är en helt absurd idé. Jag tycker helt klart gränsen går när man börjar bestämma över andra människors liv och död. Varför ska vanligt folk låta bli att döda om självaste staten gör samma sak?

Last.fm

Reg.datum
    May 2007

Standard

Förstår bara inte varför man ska "förvara" t.ex. seriemördare i fängelse, det är ju helt enkelt personer som är sjuka i huvudet. Det finns inget annat "rättvist" straff för en sån person än döden.

Och ska man låsa in mördare så finns det ju alltid en chans att de rymmer också.

Det är min åsikt, men jag orkar inte argumentera vidare om saken. Haha

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Dödsstraff kan aldrig vara "rättvist". Det är aldrig en lätt fråga att diskutera vilka påföljder olika brott ska få osv, men rätten till liv är inget man ska tumma på. Där går helt klart gränsen, det är alltid fel att döda en annan människa. Om staten vill att folket ska ha den inställningen får den leva upp till det själv. Att tycka att det är bekvämt att bara bli av med svinen och döda dem istället för att de ska kosta pengar i fängelse är ingen rationell åsikt och jag tycker inte att det duger för att försvara varför staten ska ha rätt att döda sina medborgare.

Last.fm

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av megalomania Visa inlägg
    Förstår bara inte varför man ska "förvara" t.ex. seriemördare i fängelse, det är ju helt enkelt personer som är sjuka i huvudet. Det finns inget annat "rättvist" straff för en sån person än döden.

Och ska man låsa in mördare så finns det ju alltid en chans att de rymmer också.

Det är min åsikt, men jag orkar inte argumentera vidare om saken. Haha
    du är väl inte rätt person att avgöra ifall det finns hopp för dom eller inte?

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    du är väl inte rätt person att avgöra ifall det finns hopp för dom eller inte?
    Är jag inte?

Nej men jag menade brutala seriemördare i det här fallet, och för dessa så gäller livstid i fängelse, då finns det ändå inte något hopp för dem... Men sen var jag inte jätteseriös i den här diskussionen heller.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Dödsstraff kan aldrig vara "rättvist".
    Dödsstraff är inte bra. Samtidigt är människors liv lite väl heligt ibland. Vi människor anses stå så mycket högre än djuren på alla sätt när vi i själva verket är rätt primitiva vi med. Människor som dödar andra och inte kan kontrollera sina känslor är den värsta formen av djur som finns. Jag vet inte om vi kan respektera alla människor som mänskliga/tänkande individer. Djuriska människor kanske måste behandlas som djur, precis som en mordisk hund avlivas. Det mest störande är religiösa fanatiker som hävdar att mänskligheten är så himla helig och allt annat än djurisk, när dessa fanatikers avsaknad av insikt så totalt bevisar motsatsen. Usch vad intolerant jag blir när jag tänker på sånt avskum. Tvi.

Okej, jag är inte helt allvarlig nu; försöker bara göra en poäng eller nåt ...

Dödsstraff kan aldrig vara rätt när minsta tvivel om vem som är den skyldige kvarstår ...
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Sidan 68 av 782 FörstaFörsta ... 18585960616263646566676869707172737475767778118168568 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •