svartsynt syftar väl på boken 1984
på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt
Jag förstår det. Titta på filmen med John Hurt i huvudrollen och låt dig inspireras till en lek.
Kanske blev lite luddigt det där, utgick från att alla läst eller hört om 1984, vilket inte överensstämmer med verkligheten. xD
Mycket tråkigt dock, detta. En dag kommer man se i backspegeln och undra vad som egentligen gick snett. Vadå "utan misstanke om brott kunna avlyssna kabeltrafik"? Helt plötsligt är hela svenska folket under misstanke om brott. Mysigt.
Nej jag förstod att du menade boken, men jag förstår inte hur man "leker" den.
Sláinte Mhath!
Jag läste en artikel om "oljekrisen" där kineserna tydligen kan köpa hur billig bensin som helst för den är subventionerad ... och därför ökar efterfrågan och priserna skjuter i höjden ... när vi samtidigt borde konsumera mindre växthusgaser ... Det är något som inte går ihop här, men vilka världsledare eller människor tar ansvar för det här?????
Priserna måste självklart skjuta i höjden, i Kina och i västvärlden, så till den grad att vi blir tvungna att ta fram alternativa lösningar, men men ... Vi vill ju bara fortsätta på den inslagna banan. Nej, nu måste vi se till så att den framtida tillväxten just ligger i att ta fram alternativa lösningar.
Men så länge som politiker och människor tycker att några hundralappar hit eller dit i var mans plånbok är viktigast (och den självklara rättigheten att köra bil till jobbet, suck ...) medan en temperaturökning på 6 grader de närmaste decennierna kanske inte har så stor betydelse för dem personligen, då blir utvecklingen spännande att följa.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
http://foto.stilren.se - portfolio
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Sláinte Mhath!
oh snap!
seriöst, reaktionerna på FRA-lagen är så jävla överdrivna så jag fattar inte att det är sant...det där snacket om att hela svenska folket blir misstänkt för brott pga den lagen, ingen som tänkt på att man isf blir misstänkt för brott direkt man går in i en affär? man går ju förbi sensorer på vägen ut från affären...
Senast redigerat av crapper den 2008-06-23 klockan 18:08.
Jag skulle inte vilja säga att rekationerna varit "överdrivna". Visst, det finns en massa annat viktigt att diskutera också, men så är det ju alltid. Människor känner sig oroliga inför den här typen av övervakningsförslag och jag tycker den rädslan ska tas på största allvar. Dessutom beror de starka rektionerna väldigt mycket på hur förslaget har hanterats. Det klart att det blir ett jävla liv när så viktiga beslut kan klubbas igenom trots att nästan alla med rationellt tänkande och normal intelligens varit emot förslaget. De flesta tyckare både från vänster och höger har varit lika kritiska mot förslaget. Lägg därtill typ 70-80% av svenska folket och kanske egentligen en majoritet av riksdagsledamöterna som inte vågade gå emot sin partilinje.
Alltså politiker är ta mig fan riktiga spånhuvuden. Här i Södertälje har det rasat en debatt om privatiseringen av vårt sjukhus sen borgarna lade fram ett förslag om total privatisering för något år sedan vilket naturligtvis mötts av stark kritik. Nu har politikersvinen bestämt sig för att bara privatisera lite grann och göra om sjukhuset till nån typ av galleria där vem som helst får hyra in sig om "lokalerna ändå står tomma". Och vad gör dom för att få lokalerna tomma då? Joo, dom stänger ner en stor evdelning så de stackars patienterna får ligga i korridorerna och behandlas. Sedan sägs det att en avdelning står tom och att en privat aktör ska ge vård där för folk som betalar ur egen ficka. Ut med vanligt folk ur de väl fungerande avdelningarna och in med överklassen som kan betala för sig och få bra vård. Det är så jävla upprörande så det är inte sant. Moderatsvin.
http://foto.stilren.se - portfolio