Sidan 72 av 782 FörstaFörsta ... 22626364656667686970717273747576777879808182122172572 ... SistaSista
Resultat 1 066 till 1 080 av 11725

Ämne: Politik

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Enligt den senaste Sifomätningen skulle Sverigedemokraterna komma med i riksdagen om det var val idag. 4,2% stödjer partiet just nu.

Hemskt
    Det efter en ökning på 0,8 procent från förra mätningen. En så låg ökning är inte statistiskt säker. Enligt andra opinionsinstitut ligger de under tre procent, även om de ibland har tillfälliga toppar över fyra. De har som Oskar säger inget vettigt att komma med, så egentligen tror jag ignorans av dem är lika bra som något annat.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Medlem Fillis avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av HagnestaHill_ Visa inlägg
    jag är inte speciellt insatt inom politiken men jag är lite nyfiken på vad ni tycker om skatten just nu.
    Att arbetslösa betalar mer i skatt än de som har jobb - vad tycker ni?

Jag kan notera att jag är arbetslös och komvuxstuderande så ni kan nog ganska lätt gissa min åsikt om det hela..
    men som sagt, vad tycker ni? Tell me!

Enligt mig borde alla betala 30%. Det kommer alltid vara någon som
    tycker att det är rätt att arbetslösa betalar mer medan någon annan
    tycker att arbetslösa borde betala mindre,
    så va fan lagom är bäst, ta det i mitten.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Filli Visa inlägg
    Enligt mig borde alla betala 30%. Det kommer alltid vara någon som
    tycker att det är rätt att arbetslösa betalar mer medan någon annan
    tycker att arbetslösa borde betala mindre,
    så va fan lagom är bäst, ta det i mitten.
    Bara en fråga, tror du att folk idag betalar runt 30% generellt är det den nivån du skulle vilja sänka skatterna till?

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Hehe nån borgare försöker föklara varför FRA-lagen behövs på radio, hon lyckas inte särskilt bra. "Det kan handla om allt möjligt, internationell brottslighet och andra yttre hot". Det kommer vara helt godtyckligt vad som är "yttre hot" och inte. Hur vet man att alla som kommer till makten kommer sköta det här på samma seriösa sätt? Det är idiotiskt att lagstadga övervakning av ett hel folk. Det är åtminstone skönt att proteströrelsen varit så omfattande, förhoppningsvis tar några riksdagsledamöter sitt förnuft till fånga och röstar mot partilinjen (bara det, partierna försöker få politikerna att strunta i sina väljare)... Heja demokratin!

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Vad gäller EU är poängen allt sen början att frågor som bara har nationell betydelse ska avgöras på nationell nivå. Alla länder mår bra av samarbete i vissa frågor och tänker självständigt i andra; i alla fall jag tvivlar inte på att politikerna har samma grundprinciper som folk i allmänhet om vad som är internationella och vad som är nationella frågor.
    Problemet med EU är att man vill centralisera väldigt många politiska beslut. Det förklaras med att man måste föra en konsekvent politik i alla områden. Ta till exempel EMU - penningpolitik. Ska alla länder ha gemensam penningpolitik oavsett konjunkturläge och ekonomisk tillväxt? Om det ska fungera måste alla ha någorlunda likadan finanspolitik. Jag förstår varför de vill ha ett samarbete i nästan alla områden, men samtidigt inser jag att man inte kan likrikta alla länder och jämna konkurrensen på det sättet - ingen kommer att gå med på att starta ett storeuropeiskt rike. Å andra sidan är det svårt att kontrollera en union genom att bara kunna styra vissa saker och låta resten styras av varje enskilt land. Det är detsamma som att tvinga alla att ha samma skostorlek, och låta dem anpassa sig så gott de kan.

Medlem Fillis avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Bara en fråga, tror du att folk idag betalar runt 30% generellt är det den nivån du skulle vilja sänka skatterna till?
    vad menar du?
    jag menar bara att jag tycker att det ska finnas Ett antal procent som som ska gälla för alla arbetande som arbetslösa, som det redan gör.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

vad menar du?
    jag menar bara att jag tycker att det ska finnas Ett antal procent som som ska gälla för alla arbetande som arbetslösa, som det redan gör.
    Menade om du tror att folk betalar runt 30% skatt idag eller du vill att de ska betala 30%. De betalar nämligen närmare 50% som det ser ut nu.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=794403

Vet inte det där är politik, men ändå intressant. "Homosexuellas hjärnor annorlunda" enligt DN. För mig som tror att människan bara är en kemisk sammansättning är det varken uppseendeväckande eller kontroversiellt, bara ganska logiskt.

Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006

Standard

vad menar du?
    Nu är det inte jämn skattesats för alla. Höginkomsttagare betalar betydligt högre skatt än låginkomsttagare. Socialdemokraternas mål har varit att jämna ut inkomsterna, vilket man kan ha delade meningar om. Det jag ser är att högre skatter leder till mer skattefusk och kapitalförflyttning från Sverige.

Vilken skattesats tycker du vi ska ha? Du pratar om ett antal procent...

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Vet inte det där är politik, men ändå intressant. "Homosexuellas hjärnor annorlunda" enligt DN. För mig som tror att människan bara är en kemisk sammansättning är det varken uppseendeväckande eller kontroversiellt, bara ganska logiskt.
    Nej inte kontroversiellt alls, det är vad jag själv tror på.
    När folk säger att man kan bli "omvänd" till homosexuell eller heterosexuell så låter det aldrig riktigt trovärdigt, sexualitet är man född med.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Nej inte kontroversiellt alls, det är vad jag själv tror på.
    När folk säger att man kan bli "omvänd" till homosexuell eller heterosexuell så låter det aldrig riktigt trovärdigt, sexualitet är man född med.
    Och även om man inte är född med sin sexualitet innebär det ju inte att det är nåt fel att bli homosexuell. Även om det skulle stämma att man blir det så är det ju inte ett hållbart argument. Det spelar ju inte så stor roll om man föddes med det eller bara blivit det av någon anledning, man bör respekteras för den man är ändå. Kanske är alla bisexuella från början men formas bara av samhället? nä nu överdriver jag lite men jag tror att omgivningen kan spela in. Om man växer upp i en miljö där homosexualitet inte är accepterat kanske man trycker undan den delen av sig själv och "lurar" sig själv med att man är hetero, om det nu ens är möjligt. Så på det sättet går det kanske att "omvända" människor, men det är ju knappast önskvärt eller bra. Spånar bara lite haha...

Last.fm

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006

Standard

FRA-lagen känns flummig.
    Tror knappast att terroristerna skickar bombrecept till varandra via hotmail.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kevlarsjälen_ Visa inlägg
    FRA-lagen känns flummig.
    Tror knappast att terroristerna skickar bombrecept till varandra via hotmail.
    Nej precis... "Tjena! Vi spränger nationalstadion i luften på Lördag! Samling klockan 17.00, al-Qaida kommer dit..."

Last.fm

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Och även om man inte är född med sin sexualitet innebär det ju inte att det är nåt fel att bli homosexuell. Även om det skulle stämma att man blir det så är det ju inte ett hållbart argument. Det spelar ju inte så stor roll om man föddes med det eller bara blivit det av någon anledning, man bör respekteras för den man är ändå. Kanske är alla bisexuella från början men formas bara av samhället? nä nu överdriver jag lite men jag tror att omgivningen kan spela in. Om man växer upp i en miljö där homosexualitet inte är accepterat kanske man trycker undan den delen av sig själv och "lurar" sig själv med att man är hetero, om det nu ens är möjligt. Så på det sättet går det kanske att "omvända" människor, men det är ju knappast önskvärt eller bra. Spånar bara lite haha...
    Jag kan tänka mig att vissa länder skulle kunna ha sexualitet-omvändnings läger om det motsatta mot den här forskningen skulle bevisas.
    Iran som påstår att dom "inte har några homosexuella" skulle säkert vara positiva till det.

Den amerikanska högern har ju fruktansvärt många som anser att vissa sexualiteter är mer önskvärda än andra, ett av deras viktigaste argument mot att homosexuella par får barn är att deras barn också skulle bli homosexuella.
    Världen kan vara läskig ibland.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

SVT avslöjar att FRA (trots att de påstår motsatsen) redan sparat information om svenska mail och telesamtal, kanske så länge som i 10-15 år. Detta trots att deras uppgift är att skydda oss från "yttre hot" och trots att man på hemsidan skriver att den mesta informationen sorteras ut och aldrig sparas. Föga överraskande kanske...

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1175152

Last.fm

Medlem Fillis avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Menade om du tror att folk betalar runt 30% skatt idag eller du vill att de ska betala 30%. De betalar nämligen närmare 50% som det ser ut nu.

jasså det är så pass. jag trodde det låg närmare 30%..
    som fan, i så fall tycker jag det är alldedes för mycket, 30% räcker.

Sidan 72 av 782 FörstaFörsta ... 22626364656667686970717273747576777879808182122172572 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •