Ursprungligen postat av
Oskar
Det här är verkligen jätteroligt. När vi korkade liberaler har pratat om principer man inte bara kan välja bort när det passar har du blivit otroligt upprörd och argumenterat för att man minsann måste vara pragmatisk, då finns det ingen plats för att hålla på med såna löjliga saker som principer. När en nyliberal och ett Ayn Rand-fan nu skriver en artikel om just principer som primära håller du först med henne och sen inflikar du att allt inte är svart och vitt!
Var ska man börja?
Att förringa diskussioner är din paradgred och det är alla medvetna om, du lurar ingen. Jag vill inte svara för de andra här, men det blir för mig tydligare och tydligare att du försvarar bin Laden inte av principfasthet utan av något helt annat skäl. Antagligen för att du då kan sätta dig emot USA och liberaler, men då är det extra kul att du använder en nyliberal skribent och nyliberal principfasthet som argument.
Vad jag (tänker igen inte svara för de andra) har skrivit om saken är att ja, principen är hedervärd och bör efterlevas i största möjliga mån, men i fallet bin Laden gäller de facto andra förutsättningar. Han har förklarat och drivit krig mot USA och kan därför mycket väl behandlas som en soldat i just ett krig. Ska alla som någonsin dödat soldater i eldstrid ställas inför rätta?
Att du bortser från detta och andra argument som dragits upp och istället nedvärderar vår intelligens säger otroligt mycket om vilken typ av debattör du är, och vilka syften du har med att försvara världshistoriens mest notoriske terrorist. Och så pratar du om troll...