Tröttnar du verkligen aldrig på att sakna argument?
Eh, nej? Jag har väl tvärtom förespråkat tillväxt i köpkraft och inte nominella inkomster tack vare ökade lån. Mitt exempel var teoretiskt för att visa hur befängt det är att påstå att "fattigdomen" blir större trots att inkomsterna ökar, inflationen är en helt annan fråga.
Och ja, det är självklart så att kostnaden måste tas på ett annat håll om inte staten gör det, det har jag också sagt flera gånger, men ett par problem med det: dels har det aldrig varit och kommer aldrig vara mitt argument att det är "bäst för alla" att avskaffa tvångsstaten, dels handlar det inte om mängden pengar man öser över verksamheter utan om hur effektivt de används. Det är klart att den som får sina räkningar betalda av någon annan skiter i huruvida kostnaderna kunde minskas med ökad effektivitet, men det är inget bra argument.
Jag skulle säga att det "ni" ignorerar är att mängden pengar i samhället inte är statisk. "Vi" förespråkar inte bara en annan fördelning av befintliga resurser, utan en allmänt större frihet så att mer resurser ska kunna skapas. Lösningen på problem med fattigdom är aldrig någonsin att bekämpa rikedomen, men det lär vänstern aldrig (vilja) förstå.