Ämne: Politik

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Ron Paul är utan tvekan den bästa republikanen, men samtidigt finns det även flera sidor med honom som jag ogillar.
    Jag tror att mycket också är smutskastning, även om jag inte har följt med helt och hållet i den debatten. En så principiell människa är lätt att smutskasta med inlägg som när DN exempelvis skrev att han vill legalisera heroin. Det låter ju inte klokt men är så klart taget ur sitt sammanhang.

Standard

Ron Paul är inte rädd för att säga vad han tycker i debatter heller. Jag minns fina ögonblick från förra presidentvalet då han går emot samtliga andra republikaner i många frågor utan att tveka. Förhoppningsvis får han inte lika hårt motstånd denna gång som då.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Jag tror att mycket också är smutskastning, även om jag inte har följt med helt och hållet i den debatten. En så principiell människa är lätt att smutskasta med inlägg som när DN exempelvis skrev att han vill legalisera heroin. Det låter ju inte klokt men är så klart taget ur sitt sammanhang.
    Att legalisera heroin hade kanske varit lite överdrivet men det verkar funka bra i Portugal så man ska nog inte förkasta idén helt och hållet. (Heroinbruket har minskat i Portugal som jag har fattat det, och de som fortfarande brukar det kan göra det lagligt och säkert).

Några punkter där jag är osäker på Ron Paul är:

• Hans tro: Ron Paul tror inte på evolutionsteorin. Ja hans tro borde såklart inte påverka hans politik men det är en så bisarr tro att jag inte skulle tycka att det var säkert att ha en sådan styra världens ekonomiskt och militärt kraftfullaste nation. Plus att det innebär att han har ståndpunkter som tex att man bör förbjuda abort.
    • Isolationismen: USA har gjort mycket bra för världen, mycket dåligt också, men mest bra. Jag tycker det vore olyckligt om USA lämnade FN och Nato som Ron Paul önskar, med det instabila politiska läge som finns i flera stora delar av världen så måste alla länder sammarbeta, speciellt länder som USA med Europa, Kina och Ryssland etc.
    • Massdeportering: Ron Paul har vänt helt och hållet i invandringsfrågan och vill deportera en stor del av USAs befolkning samt bygga en massiv barriär på gränsen till Mexiko.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Tro är ju tyvärr ett amerikanskt politiskt fenomen, en ateist skulle aldrig ens släppas in i vita huset. Isolationismen förstår jag om den också är principiell, dvs att NATO och FN vore bäst avvecklade. Invandringsfrågan däremot finns ingen ursäkt för, speciellt inte i ett land som tydligare än något annat på jorden är byggt på just fri rörlighet som ideologisk idé.

Standard

Att legalisera heroin hade kanske varit lite överdrivet men det verkar funka bra i Portugal så man ska nog inte förkasta idén helt och hållet. (Heroinbruket har minskat i Portugal som jag har fattat det, och de som fortfarande brukar det kan göra det lagligt och säkert)
    Här är ett klipp från den första republikanska debatten. Han svarar, enligt mig, mycket tillfredsställande på frågan om Heroin:

http://www.youtube.com/watch?v=LMIgT_NGgek

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ginger Fish Visa inlägg
    Här är ett klipp från den första republikanska debatten. Han svarar, enligt mig, mycket tillfredsställande på frågan om Heroin:

http://www.youtube.com/watch?v=LMIgT_NGgek
    Såg faktiskt på just det klippet tidigare idag, det är omöjligt att inte gilla Ron Paul lite där.

Också bra:
    Senast redigerat av Myrpou den 2011-05-16 klockan 13:45.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Det finns ingenting alls som talar för att droganvändandet skulle öka vid en avkriminalisering av drogbruk. Alla verkliga exempel säger motsatsen, den enda anledning till att det fortfarande är olagligt är pga av en tragisk global massignorans.

Ta Portugal tex:
    Effekten av att Portugal avkriminaliserade alla droger 2001:

• Droganvändandet i allmänhet har minskat.
    • Efter avkriminalisering hade Portugal lägst bruk av marijuana i hela EU.
    • Drogrelaterade sjukdom- och dödsfall har minskat.

Oppositionen i Portugal som innan lagändringen förutspådde total kaos har helt ändrat uppfattning då avkriminalisering av droger i Portugal visat sig vara en ekonomisk, folkhälsomässig och moralisk absolut succé för landet, vilket tyvärr stannar i Portugal då media i alla andra länder totalt ignorerar vad som har hänt. Det är sorgligt och frustrerande.
    Sláinte Mhath!

K.Engdahl
    Guest

Standard

Det finns ingenting alls som talar för att droganvändandet skulle öka vid en avkriminalisering av drogbruk. Alla verkliga exempel säger motsatsen, den enda anledning till att det fortfarande är olagligt är pga av en tragisk global massignorans.

Ta Portugal tex:

Oppositionen i Portugal som innan lagändringen förutspådde total kaos har helt ändrat uppfattning då avkriminalisering av droger i Portugal visat sig vara en ekonomisk, folkhälsomässig och moralisk absolut succé för landet, vilket tyvärr stannar i Portugal då media i alla andra länder totalt ignorerar vad som har hänt. Det är sorgligt och frustrerande.
    Väl skrivet!

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite. Visa inlägg
    moderaterna säger: en skattesänkning motsvarande 140 kr i månaden för någon som tjänar 30.000 går absolut inte för sig. sen höjer man priset på sl-kortet med 100 kr (de e ju ba typ tre chirre-påsar ;P) och säger att dom som inte har råd kan gå till socialen. bra idé... eller nej just ja, moderaterna själva har sett till att socialbidrag inte ska täcka sl-kortet längre! alltså kommer de fattiga tvingas sitta i sina ettor utan möjlighet att ens komma utanför sitt område, åh frihet <3
    att lämna lägenheten är ju ingen självklarhet när man inte kan försörja sig.

de åker ju ändå bara in å fikar hela dagarna eller dräller runt på stan...varför ska de som äger en plånbok OCH har pengar i den behöva betala för det?

nä..låt packet ruttna i förorten...

(obs...ironi)

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Ta Portugal tex:

När du radar upp fakta så där utan att hänvisa till några som helst källor blir jag väldigt skeptisk. Var har du fått informationen ifrån?
    Låt dom komma nu

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Så amerikanska kongressen ska rösta om en bill, The National Defence Authorization Act (NDAA), vad den säger, bland annat, är att man tillåter den amerikanska regeringen att använda militären för att bekämpa terrorism var dom vill på jorden.

http://www.aclu.org/blog/national-se...-worldwide-war
    Sláinte Mhath!

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    varför ska de som äger en plånbok OCH har pengar i den behöva betala för det
    Ja, varför ska den som har tvingas betala någonting åt någon annan?

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Ja, varför ska den som har tvingas betala någonting åt någon annan?
    För att de också har ett människovärde som inte kan mätas i pengar, därför ska de få pengar.

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Så amerikanska kongressen ska rösta om en bill, The National Defence Authorization Act (NDAA), vad den säger, bland annat, är att man tillåter den amerikanska regeringen att använda militären för att bekämpa terrorism var dom vill på jorden.

http://www.aclu.org/blog/national-se...-worldwide-war
    Eh...får inte resten av världen vara med och bestämma? xD Om bara usa röstar för om usa ska få bli en global polisstat så lär förslaget gå igenom. Resten av världen borde få säga till lite.

Natologgan ser för övrigt ut som något som skulle kunna vara en symbol för hela jorden om ett par hundra år. Typ pryda rymdfarkoster och alla militära installationer på planeten. Men sen har jag väl kanske lite för livlig fantasi också.
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Sidan 723 av 782 FörstaFörsta ... 223623673713714715716717718719720721722723724725726727728729730731732733773 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •