jag blir inte särskilt arg över din frånvaro av argumentationsförmåga, däremot så har sociopati en tendens att få mig att förlora tålamodet med människor. och det faktum att du känner dig bekväm med att sitta och försöka argumentera bort föreslagna metoder för att nå förändringar till det bättre, till fördel för förändringar till det sämre, är faktiskt rätt deprimerande. jag funderar till och med på om du faktiskt tror att de åsikter du propagerar för skulle gynna människor på det stora hela, och bara är oerhört vilseledd. nyliberalism fungerar trots allt mer som en religion än som en ideologi, och folk har en tendens att tro på sin religion. så, tror du verkligen att det samhälle som du förespråkar skulle gynna människor överlag? tror du att det skulle gynna dig? ser du det överhuvudtaget som ett mål som går att nå, eller föredrar du att ha det som en egen fantasivärld att fly till eller tala dig varm om med dina meningsfränder?
jag anser inte att jag är en hycklare.
jag känner igen ett troll när jag ser ett, det är inte en ursäkt för att inte bemöta det. inte i sig, i alla fall. och vid det här laget så är det uppenbart att han på något plan i alla fall har några positiva känslor inför sin ideologi, det är väl argument nog. ett troll som bara låtsas är väl en sak, det här är något annat. det märks när jag tröttnar.