Ämne: Politik

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Poliser är snälla ju.
    Ja, dom kan ju aldrig göra något fel. Det är ju dom som upprätthåller alla fantastiska lagar och tar hand om det där slöddret som vill förändra samhället.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Ja, dom kan ju aldrig göra något fel. Det är ju dom som upprätthåller alla fantastiska lagar och tar hand om det där slöddret som vill förändra samhället.
    Jag vet inte om du har märkt det men det har ju fungerat hittills. Försök inte påstå att alla poliser skulle vara dåliga. Det finns drägg i alla yrken såklart, men varför ska dem representera hela sin yrkeskår? Flytta till en egen ö om samhället inte duger så får vi se hur länge det dröjer innan du kommer hem till din iPod som kapitalistsamhället gjorde åt dig.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Jag vet inte om du har märkt det men det har ju fungerat hittills. Försök inte påstå att alla poliser skulle vara dåliga. Det finns drägg i alla yrken såklart, men varför ska dem representera hela sin yrkeskår? Flytta till en egen ö om samhället inte duger så får vi se hur länge det dröjer innan du kommer hem till din iPod som kapitalistsamhället gjorde åt dig.
    Nu har jag ju aldrig sagt att alla poliser är dumma i huvudet, bara att media sällan granskar den brutalitet som kommer från polisens sida. Istället blir några enstaka kastade gatstenar till "kravaller" och huliganism, när det ibland faktiskt snarare har varit så att demonstranter försvarat sig mot polisen. De flesta tycks ha någon slags föreställning om att poliser aldrig kan göra fel och det stämmer verkligen inte. I många fall är det heller inte fråga om några "enstaka rötägg" utan om polisens strategi som helhet. Se på kravallerna i Gbg t.ex., i efterhand har ju t.o.m. polisen själva slått fast att det var deras taktik som skapade kravaller. Som att stänga in helt oskyldiga människor under flera timmar utan anledning. Göteborgskravallerna är egentligen en enda stor rättsskandal där demonstranter fått politiska domar trots dåliga bevis samtidigt som inte en enda polis åkte fast osv...

Min poäng är bara att det knappt diskuteras, det var därför jag ville belysa det. Lägg inte ord i min mun, jag har aldrig sagt att alla poliser är dåliga.

Last.fm

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Det är väll ingen som har sagt att alla poliser är dåliga?
    Sláinte Mhath!

Standard

Nu har jag ju aldrig sagt att alla poliser är dumma i huvudet, bara att media sällan granskar den brutalitet som kommer från polisens sida.
    Ingen vill läsa om polisens brutalitet för folk tycker det är rätt åt demonstranterna och självförvållat när man kastar sten. I USA skulle poliserna nog öppna eld med automatvapen om dom hamnade i liknande lägen.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ginger Fish Visa inlägg
    Ingen vill läsa om polisens brutalitet för folk tycker det är rätt åt demonstranterna och självförvållat när man kastar sten. I USA skulle poliserna nog öppna eld med automatvapen om dom hamnade i liknande lägen.
    Ursäkta men är du lite dum eller? Har du tittat på länken eller såg du bara orden "polis" ihop med "brutalitet" och kände att du blev tvungen att försvara dig?

Läs vad jag skriver och återkom när du fattat att det var fredliga demonstranter som blev misshandlade, inga stenkastande huliganer.

Last.fm

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Undrar om Automatvapen kommer att säga åt Ginger Fish att inte dra alla demonstranter över en kam?
    Sláinte Mhath!

Standard

Ursäkta men är du lite dum eller? Har du tittat på länken eller såg du bara orden "polis" ihop med "brutalitet" och kände att du blev tvungen att försvara dig?

Läs vad jag skriver och återkom när du fattat att det var fredliga demonstranter som blev misshandlade, inga stenkastande huliganer.
    Jag kommenterade inte det du skrev om. Jag kommenterade det uttalandet som jag citerade.
    Senast redigerat av Ginger Fish den 2009-04-16 klockan 17:36.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

fredlig eller ej. lyder man inte ordningsmakten får man ta konsekvenser. dom kan ändra spelreglerna i efterhand.
    Precis! om ordningsmakten vill att en speciell grupp människor ska bära gula stjärnor på sina kappor så ska dom fan göra det.
    Sláinte Mhath!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Precis! om ordningsmakten vill att en speciell grupp människor ska bära gula stjärnor på sina kappor så ska dom fan göra det.
    Ordningsmaktens vilja är statens vilja. Så det är lite skevt det där.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Ordningsmaktens vilja är statens vilja. Så det är lite skevt det där.
    Du är undergiven.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Jag kommenterade inte det du skrev om. Jag kommenterade det uttalandet som jag citerade.
    Fast det var ju underförstått att jag inte syftade på de gånger polisen använder "lagom" mycket våld för att upprätthålla ordningen, utan på de gånger då polisen attackerat folk och varit överdrivet brutala vilket faktiskt händer ganska ofta. Det är ju mer regel än undantag vid stora demonstrationer.

Last.fm

Standard

Fast det var ju underförstått att jag inte syftade på de gånger polisen använder "lagom" mycket våld för att upprätthålla ordningen, utan på de gånger då polisen attackerat folk och varit överdrivet brutala vilket faktiskt händer ganska ofta. Det är ju mer regel än undantag vid stora demonstrationer.
    Jag frågar mig vilken demonstration där polisen attackerat demonstranter som haft tillstånd att demonstrera och hållt sig till reglerna.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Jag frågar mig vilken demonstration där polisen attackerat demonstranter som haft tillstånd att demonstrera och hållt sig till reglerna.
    London. Genua (fast där dödade polisen demonstranter). Seattle. Göteborg (där kunde de också ha dödat en demonstrant). Osv.
    Nu senast i London under G20-mötet då som sagt, vilket du hade vetat om du kollat upp min länk och läst mitt inlägg ordentligt.
    Under förra årets Salemdemonstration förhindrade polisen demonstranter att ta sig till en fredlig demonstration redan innan den börjat, i någon slags föregbyggande syfte. Vanligt folk blev pepparsprayade och misshandlade med betong. Det är väl klart som korvspad att det händer, inte så svårt att hitta information om man bara är lite intresserad.

Last.fm

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Fast han som blev skjuten i Göterborgskravallerna höll ju sig knappast till "reglerna"

Sidan 228 av 782 FörstaFörsta ... 128178218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238278328728 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •