Jag vet inte om du har märkt det men det har ju fungerat hittills. Försök inte påstå att alla poliser skulle vara dåliga. Det finns drägg i alla yrken såklart, men varför ska dem representera hela sin yrkeskår? Flytta till en egen ö om samhället inte duger så får vi se hur länge det dröjer innan du kommer hem till din iPod som kapitalistsamhället gjorde åt dig.
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
Nu har jag ju aldrig sagt att alla poliser är dumma i huvudet, bara att media sällan granskar den brutalitet som kommer från polisens sida. Istället blir några enstaka kastade gatstenar till "kravaller" och huliganism, när det ibland faktiskt snarare har varit så att demonstranter försvarat sig mot polisen. De flesta tycks ha någon slags föreställning om att poliser aldrig kan göra fel och det stämmer verkligen inte. I många fall är det heller inte fråga om några "enstaka rötägg" utan om polisens strategi som helhet. Se på kravallerna i Gbg t.ex., i efterhand har ju t.o.m. polisen själva slått fast att det var deras taktik som skapade kravaller. Som att stänga in helt oskyldiga människor under flera timmar utan anledning. Göteborgskravallerna är egentligen en enda stor rättsskandal där demonstranter fått politiska domar trots dåliga bevis samtidigt som inte en enda polis åkte fast osv...
Min poäng är bara att det knappt diskuteras, det var därför jag ville belysa det. Lägg inte ord i min mun, jag har aldrig sagt att alla poliser är dåliga.
Ursäkta men är du lite dum eller? Har du tittat på länken eller såg du bara orden "polis" ihop med "brutalitet" och kände att du blev tvungen att försvara dig?
Läs vad jag skriver och återkom när du fattat att det var fredliga demonstranter som blev misshandlade, inga stenkastande huliganer.
Fast det var ju underförstått att jag inte syftade på de gånger polisen använder "lagom" mycket våld för att upprätthålla ordningen, utan på de gånger då polisen attackerat folk och varit överdrivet brutala vilket faktiskt händer ganska ofta. Det är ju mer regel än undantag vid stora demonstrationer.
London. Genua (fast där dödade polisen demonstranter). Seattle. Göteborg (där kunde de också ha dödat en demonstrant). Osv.
Nu senast i London under G20-mötet då som sagt, vilket du hade vetat om du kollat upp min länk och läst mitt inlägg ordentligt.
Under förra årets Salemdemonstration förhindrade polisen demonstranter att ta sig till en fredlig demonstration redan innan den börjat, i någon slags föregbyggande syfte. Vanligt folk blev pepparsprayade och misshandlade med betong. Det är väl klart som korvspad att det händer, inte så svårt att hitta information om man bara är lite intresserad.
Fast han som blev skjuten i Göterborgskravallerna höll ju sig knappast till "reglerna"