Ämne: Politik

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av okej Visa inlägg
    Varför blir alliansen så bra bara för att de sänker skatten? 200 kronor extra per månad är väl inte jättemycket?
    EXAKT!!!!!! Eller rent generellt, hur kommer det sig att politikerna diskuterar om någon grupp får ett par hundralappar mer eller mindre i månaden. Pengar är så överskattade.

EDIT: Till skillnad från Oskar orkar jag inte bemöda mig ett besvara alla "debattörer" i den här tråden.
    Senast redigerat av namokab den 2010-05-07 klockan 22:01.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    EXAKT!!!!!! Eller rent generellt, hur kommer det sig att politikerna diskuterar om någon grupp får ett par hundralappar mer eller mindre i månaden. Pengar är så överskattade.

EDIT: Till skillnad från Oskar orkar jag inte bemöda mig ett besvara alla "debattörer" i den här tråden.
    Ja sverige kan ju sänka skatterna till 0 så får alla mer pengar i spargrisen, men då får ju alla klara sig själva också! Jag tycker inte att ett parti är bra bara för att de gör en liten skattesänkning allt handlar inte om pengar men det verkar de flesta tro?? Av de rödgröna är det mest miljöpartiet jag gillar.

Grekland krisen kommer nog göra det värre, nu kommer folk bli fega igen och sluta handla så ekonomin går i botten.
    Du och jag

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Ja sverige kan ju sänka skatterna till 0 så får alla mer pengar i spargrisen, men då får ju alla klara sig själva också! Jag tycker inte att ett parti är bra bara för att de gör en liten skattesänkning allt handlar inte om pengar men det verkar de flesta tro?? Av de rödgröna är det mest miljöpartiet jag gillar.

Grekland krisen kommer nog göra det värre, nu kommer folk bli fega igen och sluta handla så ekonomin går i botten.
    Okej, på A håller jag med om Miljöpartiet.
    På B tycker jag att det är bra om folk slutar handla i onödan.

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    hahaha, dagens skämt.

Fifflar man får man fan skylla sig själv när det inte håller längre. Sen att kräva bidrag är ju bara sjukt.
    Ja, det var alltså menat som ett skämt. (och det förstod du antagligen ... )
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    På B tycker jag att det är bra om folk slutar handla i onödan.
    Det är inte bra om folk slutar handla. Då stannar ju allt av, fler blir arbetslösa osv.

Jag tycker inte att ett parti är bra bara för att de gör en liten skattesänkning allt handlar inte om pengar men det verkar de flesta tro??
    Håller med, tråkigt att det ska beskrivas att den och den ska få si och så många hundralappar, oavsett partitillhörighet.

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Några har fått större sänkningar än andra, ingen har fått höjningar.
    Varfö har de fått det? Förtjänar dom inte mer?

Vilket är ungefär som att säga att man ska gräva ur den tjockaste plånboken bara för att den är tjockast. Vackert.
    Nej. Det är ju vackert att ta av de som inte har nåt, så de inte får nåt kvar alls, de behöver då inte ens en plånbok! Vackert.

Jag har nog en mer liberal flyktingpolitik än de flesta, men varför skulle inte flyktingar vara en tärande grupp? Den som får mer än han eller hon bidrar med är per definition tärande.
    Hur är din liberala flyktingpolitik då? Är en person som studerar med studiebidrag och studielån från staten en tärande person? Eller är det bara sjuka, fattiga, arbetslösa och pensionärer, samt flyktingar som är tärande? Statliga dagis, är föräldrarna till dagisbarn tärande, och barnen med?

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av LadyVelvet Visa inlägg
    Varfö har de fått det? Förtjänar dom inte mer?
    Låtsas inte som att de du sympatiserar med hade sänkt skatten lika mycket för alla. De hade höjt ännu mer för de som redan exploateras mest, och inte sänkt för någon. Ja, det hade varit mer optimalt om alla hade fått lika stora sänkningar, men din lögn om att någon har fått höjd skatt är just en lögn och något du ska hålla dig borta från i fortsättningen.

Nej. Det är ju vackert att ta av de som inte har nåt, så de inte får nåt kvar alls, de behöver då inte ens en plånbok! Vackert.
    Sluta ljuga. Man "tar" inte från nån som inte har, man stjäl lite mindre från den produktiva klass som håller samhälle på sina axlar. Du har använt detta skitargument förut och blivit bemött på exakt samma sätt, så kom med något nytt och sluta vara så oärlig.

Hur är din liberala flyktingpolitik då? Är en person som studerar med studiebidrag och studielån från staten en tärande person? Eller är det bara sjuka, fattiga, arbetslösa och pensionärer, samt flyktingar som är tärande? Statliga dagis, är föräldrarna till dagisbarn tärande, och barnen med?
    Samma sak här: du låtsas som om jag inte har svarat på detta, och påstår samtidigt att du har tagit till dig min argumentation. Det har du inte, du har ingen aning om hur jag argumenterar, det enda du ser är att jag tycker illa om skatter och du tycker bra om skatter. Kan du verkligen inte bättre?

Och:

* Hur var det nu med den svenska finanskrisen, vad var det som var fel i min genomgång? Du hävdade att den uppstod för att borgarna "lånade" massa pengar, och min genomgång var bara mina "nyliberala åsikter". Jag frågar igen:

På vilket sätt har jag fel i min genomgång?

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Haha, bra replik!
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

När jag deklarerade såg jag att jag genom borgarnas jobbavdrag sparat nästan 17000 om året så det blir nog att masa sig till valurnan och rösta borgeligt i höst.

Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    När jag deklarerade såg jag att jag genom borgarnas jobbavdrag sparat nästan 17000 om året så det blir nog att masa sig till valurnan och rösta borgeligt i höst.
    Borgarnas jobb bidrag menar du väl? Genom jobb avdraget/bidraget har andra fått det sämre, kolla på de som blivit utförsäkrade från sjukförsäkringen! Det var bara ett exempel på hur man fördelar om resurserna.

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg

* Hur var det nu med den svenska finanskrisen, vad var det som var fel i min genomgång? Du hävdade att den uppstod för att borgarna "lånade" massa pengar, och min genomgång var bara mina "nyliberala åsikter". Jag frågar igen:

På vilket sätt har jag fel i min genomgång?
    Jag fortsätter inte att prata om den svenska finanskrisen. Jag ska inte kolla dina källor heller. Jag har annat för mig.

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Borgarnas jobb bidrag menar du väl? Genom jobb avdraget/bidraget har andra fått det sämre, kolla på de som blivit utförsäkrade från sjukförsäkringen! Det var bara ett exempel på hur man fördelar om resurserna.
    Att kalla mitt slit och lön för bidrag var ju milt sagt en grotesk omskrivning som inte direkt höjer trovärdigheten för den bidragsstat som ni vill sjösätta. Om nån vill snatta av min lön kan man åtminstone vara ödmjuk istället för arrogant.

Jag ser mig själv som en mittenväljare som inte har röstat på något parti på länge och därmed är inget bestämt men Oskars professionella och konsekventa argumentation kontra amatörerna på andra sidan gör saker och ting väldigt enkla just nu.
    Senast redigerat av Tralfamadore den 2010-05-09 klockan 09:29.

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Att kalla mitt slit och lön för bidrag var ju milt sagt en grotesk omskrivning som inte direkt höjer trovärdigheten för den bidragsstat som ni vill sjösätta. Om nån vill snatta av min lön kan man åtminstone vara ödmjuk istället för arrogant.

Jag ser mig själv som en mittenväljare som inte har röstat på något parti på länge och därmed är inget bestämt men Oskars professionella och konsekventa argumentation kontra amatörerna på andra sidan gör saker och ting väldigt enkla just nu.
    Det är onekligen så att vissa forumiter drar ner vänsterns trovärdighet medan några andra mer sansade vänsterkämpar försöker lindra skadeverkningarna. Sedan kanske det inte spelar någon större roll, eftersom de flesta röstar utifrån djupsittande identiteter (snarare än vad någon på det här forumet skriver). Om det är någon som påverkat någon här inne så är det väl ändå Oskar & co.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

På tal om Oskar har "omvänt" någon så kanske jag borde kliva fram och säga att Oskar är en av de direkta orsaker till att jag ansluter mig till borgarna ungefär lika mycket som tigertindra, tns, m fl (sorry, ni är säkert snälla och vill väl men ni övertygar mig inte) motat bort mig från deras syn på hur samhället ska se ut.

Jag kanske borde gett Oskar cred för det tidigare då vissa ofattbart försöker använda det som argument att Oskar skulle stå där ensam.

På tal om Oskar har "omvänt" någon så kanske jag borde kliva fram och säga att Oskar är en av de direkta orsaker till att jag ansluter mig till borgarna ungefär lika mycket som tigertindra, tns, m fl (sorry, ni är säkert snälla och vill väl men ni övertygar mig inte) motat bort mig från deras syn på hur samhället ska se ut.
    Fantastiskt. Ni vill ha ett samhälle där de som är starka och kan jobba får finnas. Ett sådant samhälle vill inte jag uppleva, det räcker som det är nu. Det går an att vara kaxig när man kan arbeta, har arbete, är frisk och kry. Men blir man sjuk eller arbetslös eller kommer på botten av andra anledningar, då tänker man om. Om man är mänsklig vill säga.

Sidan 443 av 782 FörstaFörsta ... 343393433434435436437438439440441442443444445446447448449450451452453493543 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •