fp, s och mp känns ju alla rätt socialliberala mer eller mindre men samtidigt känns mp mer öppna för en blocköverskridande regering än fp så jag tror på fp, m och mp.
scenariot är dock jävligt osanolikt. v lär inte ha några problem att få över 4% med taktikröster ifrån sossar och kd verkar ha ganska trogna väljare i wt-sverige.
Sláinte Mhath!
regeringen: skitsvagt att begära avgång efter varje minsta skandal.
aftonbladet: har faktiskt inte läst något från aftonhoran angående detta, men i allmänhet tycker jag att tidningen är bra grejer, jag tycker att det är de största tidningarnas uppgift att förstora saker utav bara helvete och spå jordens undergång.
helt ärligt är jag inte speciellt insatt i just det här fallet, det intresserar inte mig.
Sláinte Mhath!
Jag undrar om Littorin kan vara så korkad att han ställer upp på att bli minister när han vet att han har en sån grej i sitt förflutna. Han måste ju i så fall ha vetat att det skulle dyka upp, och det tycker jag talar till hans fördel. Hur som helst tycker jag mest han verkar få sympatier faktiskt, och det är ju verkligen ingen politisk grej.
Efter valet tror jag Alliansen kommer bjuda in mp i regeringen om sd blir vågmästare, det vore det minst dåliga valet.
http://foto.stilren.se - portfolio
Det bästa just nu vore om sd fick nån jätteskandal och förlorade typ alla sina väljare. fan sd vore inte vara det svåraste partiet att hitta skandaler i, speciellt nu när dom kan få en avgörande roll i valet.
Sláinte Mhath!
Det är suspekt att just Aftonbladet publicerar detta strax innan valet när det hände för flera år sedan och på ganska bristfälliga grunder (som jag har förstått det). Just det att Aftonbladet har en så röd profil gör mig lite misstänksam till hela historien.
Jag tycker att man ska följa lagarna i en demokrati och särskilt när man är förtroendevald och är medlem i ett parti som starkt tar avstånd ifrån sexköp (tänker på Beatrice Asks utspel). Det är givetvis hyckleri om Littorin har varit emot sexköp offentligt (vilket jag antar att han har varit?).
Mot bakgrund av vad jag har läst så tycker jag att bevisningen känns tunn och jag tycker att det är rätt uppseendeväckande att Aftonbladet publicerade detta. Med reservation för att jag kan ha fel, är som sagt inte så insatt i Littorin-affären.
Frågan är om folk bryr sig, sd är ju för missnöjda människor som vill gå emot etablisemanget. Skandaler skulle de nog bara se som ytterligare försök att smutskasta ett parti som behövs för att reda upp nån sorts inbillad oordning.
Vet inte, antagligen för skens skull, men jag tror inte de är omöjliga att övertala.
http://foto.stilren.se - portfolio
Du tänker att om han var oskyldig så borde han inte ha avgått? Saken är väl den att han aldrig kan rentvå sig själv juridiskt. Om han redan var i en trängd situation (svår vårdnadstvist), så är det väl inte så ologiskt att han avgår i hopp om att de ska låta bli honom och hans familj. Jag vet inte hur han konfronterades, med vilka uppgifter. Även om han var oskyldig kanske han insåg att han inte hade en chans?
Jag påstår inte att han är oskyldig men jag anser inte heller att bevisen är tillräckliga.