Sidan 85 av 782 FörstaFörsta ... 35757677787980818283848586878889909192939495135185585 ... SistaSista
Resultat 1 261 till 1 275 av 11725

Ämne: Politik

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Motivera med en annan definition, tack! Jag påstod inte att det funkar perfekt men funkar gör det definitivt, se bara på det svenska samhällets utveckling sedan nära hundra år av demokrati - och med rättvisa som ledord.
    Kanske missuppfattade, trodde du menade att alla skulle ha samma tillgång till samma grejer, oavsett inkomst och att de arbetat ihop grejerna.
    Du menade kanske att alla ska ha samma möjligheter till samma saker, alltså samma chans att faktiskt också kunna köpa ett svindyrt hus, skaffa sig ett bra jobb osv? För då håller jag med, att alla ska ha samma möjligheter att ta sig dit bara man arbetar för det
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Kanske missuppfattade, trodde du menade att alla skulle ha samma tillgång till samma grejer, oavsett inkomst och att de arbetat ihop grejerna.
    Du menade kanske att alla ska ha samma möjligheter till samma saker, alltså samma chans att faktiskt också kunna köpa ett svindyrt hus, skaffa sig ett bra jobb osv? För då håller jag med, att alla ska ha samma möjligheter att ta sig dit bara man arbetar för det
    Nu blir det sista inlägget för mig. Måste säga att du får komma med mycket vettigare gissningar, om du ska få diskutera det här med mig.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Konstig diskussion som ska utgå ifrån gissningar haha....stollig

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Filli Visa inlägg
    det finns ju saker som rädda barnen o.s.v, jag menar det är väl ändå av ren generösitet? det ordet existerar faktiskt.
    Ja, men välgörenhet och bidrag är ju två olika saker. För mig skulle det bara vara väldigt svårt att skänka pengar till "folk som kanske börjar jobba bara dom får tillräckligt med pengar först" istället för till rädda barnen.

Citat Ursprungligen postat av Zimme Visa inlägg
    Slarvigt av mig i så fall. Jag läste det som så att hon inte ger julklappar till någon som hon inte får något tillbaka av.
    Tack, du förstod mig helt rätt. Jag är inte helt omänsklig. Det jag ville säga är att man inte vill ge presenter år ut och år in till nån som bara tar emot utan att ens tänka på att ge mig nåt tillbaka.

Edit: med NÅT menar jag då inte givetvis pengar eller presenter, har ett fadderbarn som vi skickar presenter och julklappar och får brev tillbaka där hon tackar o skriver hur det går för henn i skolan och undrar hur vi mår, det är också NÅT.
    Senast redigerat av kentidiiot den 2008-07-09 klockan 22:18.
    inget.

Medlem Zimmes avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    Nja, man kan väl säga att det är först när du har ätit upp maten som den kan anses tillhöra dig, dvs om man skriver under på att den egna kroppen tillhör individen. Troligtvis gör de flesta människor det då det troligtvis ligger i alla människors intresse att få bestämma över sin egen kropp.

Men medan du är ute och jagar vildsvin kan jag länsa dina matgömmor. Bara för att du har stuckit kniven i vildsvinet så är den väl inte per automatik din? Vildsvinet är fortfarande vildsvinets.
    Troligtvis så kommer vi inom gruppen överens om en del villkor och lagar som alla ska följa och däribland kommer troligtvis någon form av äganderätt att ingå, eftersom att det slutligen ligger i allas intresse att kunna tillskriva sig yttre ting.
    Som jag tidigare nämnt, det enda du - enligt någon form av naturrätt - har rätt till är din kropp och det du skapar av din kropp eller om du kunde skapa saker ur ingenting.
    Det finns väl ändå en naturlig hierarki mellan djur och människor?

Återigen, vem är en rättmätig ägare? Hur definierar du en sådan? Vem är det som har infört denna definition? Och med vilken rätt har denna definition införts?
    En rättmätig ägare är den som, utan att kränka andra människors rättigheter, tar del av något eller skapar något för att berika sitt liv. John Locke tror jag var den första att gå in på en liknande tanke.

Nej, men det jag syftade på var införandet av nattväktarstaten. Om nattväktarstaten inte införs genom en demokratisk process, så har den införts med tvång, minoritetens tvång. Det är inte så att jag hävdar att nattväktarstaten skulle vara diktatorisk, jag drog bara en parallell till diktatorns metoder.
    Men demokrati är ett omfattande begrepp, hur långt ska majoritetens tvång få sträcka sig?
    Till att omfatta...
    ...ett samhälles regler och lagar?
    ...människors egendom?
    ...människors kroppar?
    osv.
    Man kan inte tvinga människor in i frihet.
    I have seen it all

Medlem Zimmes avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Tack, du förstod mig helt rätt. Jag är inte helt omänsklig. Det jag ville säga är att man inte vill ge presenter år ut och år in till nån som bara tar emot utan att ens tänka på att ge mig nått tillbaka.
    Tänkte väl det!
    I have seen it all

Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Konstig diskussion som ska utgå ifrån gissningar haha....stollig
    Du är inte värd att få diskutera med honom, du måste ha bättre gissningar

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av megalomania Visa inlägg
    Du är inte värd att få diskutera med honom, du måste ha bättre gissningar
    Ingen vill diskutera med mig på det här forumet för de tror att jag är dum i huvudet :[

Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Ingen vill diskutera med mig på det här forumet för de tror att jag är dum i huvudet :[
    Dom som tror det har nog bara lite dåligt självförtroende, jag vet att du har nåt i huvudet, även om vi inte tycker helt lika!
    inget.

Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag kan diskutera... men jag är varken intresserad eller insatt i politik

Medlem Zimmes avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

"De som inte intresserar sig för politik låter sig styras av dårar"

I have seen it all

Medlem Fillis avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Ja, men välgörenhet och bidrag är ju två olika saker. För mig skulle det bara vara väldigt svårt att skänka pengar till "folk som kanske börjar jobba bara dom får tillräckligt med pengar först" istället för till rädda barnen.
    välgörenhet kan väl vara en tanke när man bidrar? :O
    och nu orkar jag inte upprepa det här med att folk lutar sig mot samhället och kräver stöd o.s.v, jag har diskuterat det där.

Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Filli Visa inlägg
    välgörenhet kan väl vara en tanke när man bidrar? :O
    och nu orkar jag inte upprepa det här med att folk lutar sig mot samhället och kräver stöd o.s.v, jag har diskuterat det där.
    Jo, men om man då skänker pengar till folk som bara sitter och inte gör ett skit känns det ju inte lika roligt.. Nä, vi lämnar det där för ikväll kanske.
    inget.

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zimme Visa inlägg
    "De som inte intresserar sig för politik låter sig styras av dårar"

...bara barn och idioter vet... (Imperiet, Tiggarens tal)

Medlem Fillis avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

pff jag är inte heller insatt i politik, o för det mesta inte heller intresserad.

Sidan 85 av 782 FörstaFörsta ... 35757677787980818283848586878889909192939495135185585 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •