Ämne: Politik

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Eftersom jag inte kan rekommendera någon en karriär som prostituerad, så anser jag att det är något helt fel med prostitution.
    Det verkar handla mer om makt och att skala bort känslor som ju onekligen är jobbiga för de flesta av oss.
    och varför är det så "fint" när ingen skryter om att han eller hon är prostituerad.

och jag är INTE kristen eller religiös överhuvudtaget jag kräks på religion helt och hållet, de håller bara på och fördömer allt och alla för att känna sig som bättre än andra, Det verkar enligt mig vara grundbulten för all religion:
    "vi är bättre än alla andra!"

jag skrattar men det ser ni inte.
    o.k så jag har så kallat kristna vänner samt muslimer men de prackar inte på mig något så vi kan umgås ändå.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Nä men tänk dig, om det fanns bordeller där någon statlig kontrollant kollade att allt gick rätt till och att inte flickorna och pojkarna kom dit i container skulle det leda till att de som köper sex skulle få ett mer etiskt alternativ så att det farliga illegala gatuprostitutionen skulle minska.
    Jag tror att all prostitution är farlig (och då menar jag alltså inte något moraliskt), så ... jag är skeptisk.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Fast vilka är ni (motståndare) att avgöra huruvida någon annan lider av att sälja sex?
    Ni behöver varken köpa eller sälja sex om ni inte vill det, jag skulle själv heller inte kunna tänka mig att betala för sex.
    Men, det finns dom som frivilligt både vill sälja och köpa sex, varför ska de inte få göra det?

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Fast vilka är ni (motståndare) att avgöra huruvida någon annan lider av att sälja sex?
    Ni behöver varken köpa eller sälja sex om ni inte vill det, jag skulle själv heller inte kunna tänka mig att betala för sex.
    Men, det finns dom som frivilligt både vill sälja och köpa sex, varför ska de inte få göra det?
    Det är väl egentligen bättre om någon förklarar varför någras fria vilja ska kräva offer för andra.

Sen om prostitution upplevs positivt av de flesta utövare är en fråga som dels inte kan bygga på utvalda intervjuer (vilka är öppnast liksom, de som gillar det eller de andra), dels kan besvaras utifrån hur övriga samhället behandlar och resonerar kring prostituerade.
    Senast redigerat av Oktjabrj den 2009-05-07 klockan 21:59.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Det är väl egentligen bättre om någon förklarar varför någras fria vilja ska kräva offer för andra.
    Va? Hur då? På vilket sätt?
    Person A vill frivilligt sälja sex. Person B vill frivillig köpa sex. Dom utbyter en tjänst.
    Vem är offret, och varför?

Last.fm

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Sen om prostitution upplevs positivt av de flesta utövare är en fråga som dels inte kan bygga på utvalda intervjuer (vilka är öppnast liksom, de som gillar det eller de andra), dels kan besvaras utifrån hur övriga samhället behandlar och resonerar kring prostituerade.
    Jag har aldrig sagt att man ska tycka om att sälja sex. Jag säger bara att de som tycker om att göra det ska kunna göra det utan att det är olagligt. Varför har du problem med det?
    Alla vill inte jobba på snabbköp heller. Missförstå mig inte nu, jag tycker såklart att sex är något väldigt personligt som inte är samma sak som vilken vara som helst. Men det innebär inte att just jag eller någon annan har rätt att bestämma över alla andra.

Last.fm

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Det här börjar påminna om burkadebatten på ett krypande obehagligt sätt.
    Mr Orange

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jag har aldrig sagt att man ska tycka om att sälja sex. Jag säger bara att de som tycker om att göra det ska kunna göra det utan att det är olagligt. Varför har du problem med det?
    Alla vill inte jobba på snabbköp heller. Missförstå mig inte nu, jag tycker såklart att sex är något väldigt personligt som inte är samma sak som vilken vara som helst. Men det innebär inte att just jag eller någon annan har rätt att bestämma över alla andra.
    Varför skulle vi inte bestämma över alla i samhället, när vi reglerar någonting överhuvudtaget?

Jag tror vi är överens om allt utom just den frågan.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Det här börjar påminna om burkadebatten på ett krypande obehagligt sätt.
    Ojdå usch hoppas vi inte hamnar där. Bara inte hon Hulda kommer hit också. Typ "Även om kvinnan vill sälja sex så måste det alltid vara förtryck eftersom sex är förtryck i sig självt..." osv...

Last.fm

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Varför skulle vi inte bestämma över alla i samhället, när vi reglerar någonting överhuvudtaget?

Jag tror vi är överens om allt utom just den frågan.
    Det finns andra regleringar som jag tycker är betydligt viktigare.
    Svara på frågan istället. Vem är offret i exemplet jag gav? Varför måste det finnas ett offer?

Last.fm

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Det finns andra regleringar som jag tycker är betydligt viktigare.
    Svara på frågan istället. Vem är offret i exemplet jag gav? Varför måste det finnas ett offer?
    Det exemplet var väldigt speciellt. Du antar att du har två frivilliga parter. Nyss skulle inte jag anta saker enligt dig, så ...
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Ojdå usch hoppas vi inte hamnar där. Bara inte hon Hulda kommer hit också. Typ "Även om kvinnan vill sälja sex så måste det alltid vara förtryck eftersom sex är förtryck i sig självt..." osv...
    Låt Hulda vara!!! Hon är lika lite moralist som någon annan jag märkt på det här forumet. Att man är för sexuell frigörelse etc har inget med att vara för prostitution att göra.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Det exemplet var väldigt speciellt. Du antar att du har två frivilliga parter. Nyss skulle inte jag anta saker enligt dig, så ...
    Va?! Jag har ju redan sagt att slaveri alltid är fel, ingen ska tvingas att sälja sex.
    Alltså är det väl två frivilliga parter eller?

Tänk om jag tycker att det är kränkande att jobba som modell. Har jag rätt att förbjuda folk från att bli modeller då också eller?

Last.fm

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Låt Hulda vara!!! Hon är lika lite moralist som någon annan jag märkt på det här forumet. Att man är för sexuell frigörelse etc har inget med att vara för prostitution att göra.
    Nähä. Men om man är emot prostitution menar man ju att man inte ska få sälja sexuella tjänster. Varför dra gränsen just vid sex? Jag fattar inte.

Last.fm

Standard

Jag håller med Joel. Varför är det någon annans uppgift att bestämma vad man får göra med sin kropp. Varför har någon människa A rätt att bestämma över människa B. ??

Sidan 239 av 782 FörstaFörsta ... 139189229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249289339739 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •