Ämne: Politik

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Jag tycker det är hemskt att det finns människor som mot sin vilja bara kan sälja sex för att få pengar så dom kan överleva, självklart. Men är det inte det som är problemet då, att det finns folk som är i den situationen? Vad fan tjänar dom på att man dessutom kriminaliserar deras verksamhet?

Och jag talar inte om människohandel eller liknande som handlar om rent slaveri under hot om våld.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Va?! Jag har ju redan sagt att slaveri alltid är fel, ingen ska tvingas att sälja sex.
    Alltså är det väl två frivilliga parter eller?

Tänk om jag tycker att det är kränkande att jobba som modell. Har jag rätt att förbjuda folk från att bli modeller då också eller?
    Nej, det blir inte lättare att hålla prostitutionen totalt frivillig för att du förespråkar det

Hur många tycker det är pinsamt eller annars negativt att vara modell jämfört med att vara prostituerad? Det är samhällets bild jag utgår från för den andra (de utövandes egen) är för luddigt studerad.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Nej, det blir inte lättare att hålla prostitutionen totalt frivillig för att du förespråkar det

Hur många tycker det är pinsamt eller annars negativt att vara modell jämfört med att vara prostituerad? Det är samhällets bild jag utgår från för den andra (de utövandes egen) är för luddigt studerad.
    Jaha. Om du har en uppfattning om hur samhällets bild av något ser ut, tycker du alltså att det är rimligt att förbjuda folk från att göra saker i frivillighet. Jag överdrivet inte direkt om jag säger att det inte låter särskilt logiskt...

Last.fm

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Meh, kan tänka mig att en majoritet av samhället tycker att sadomasochister är dumma i huvudet. Ska vi förbjuda det?

Förstår du min poäng?
    Om man förbjuder en företeelse, så blir steget till nästa förbud kortare och kortare.
    Mr Orange

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Det är lika bra att förbjuda sex helt så folk inte håller på med sånt snusk...

Last.fm

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Nähä. Men om man är emot prostitution menar man ju att man inte ska få sälja sexuella tjänster. Varför dra gränsen just vid sex? Jag fattar inte.
    Du fattade nyss trodde jag. Just skillnaden i yrkestyp mot t ex butiksjobb ...

Vad fan tjänar dom på att man dessutom kriminaliserar deras verksamhet?
    Att prostitutionen minskar totalt i Sverige är en början. Det kan behövas hårdare straff än motsvarande snatteri då.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jaha. Om du har en uppfattning om hur samhällets bild av något ser ut, tycker du alltså att det är rimligt att förbjuda folk från att göra saker i frivillighet. Jag överdrivet inte direkt om jag säger att det inte låter särskilt logiskt...
    Samhällskunskap är inte en logisk vetenskap. Här går jag på ideologi och känsla utifrån hur jag tycker samhället är. Sen röstar man.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Det är lika bra att förbjuda sex helt så folk inte håller på med sånt snusk...
    Förstod du inte vad jag skrev om att det är helt skilt från prostitutionsfrågan. Det finns många prostitutionsmotståndare som har kämpat för friare sex, aborträtt, p-piller mm.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Samhällets bild? Många i samhället tycker att det verkar trist och förnedrande att jobba på McDonalds. Dags att förbjuda?

Vad anser du om Joels exempel med två frivilliga parter?

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Du fattade nyss trodde jag. Just skillnaden i yrkestyp mot t ex butiksjobb ...
    Personligen tycker just jag att det är skillnad på att köpa en apelsin och att köpa sex. För mig utgör det en skillnad, antagligen för dig också.
    Å andra sidan finns det massor med människor som aldrig köper apelsiner, ska ingen alls få göra det då? Hajar du poängen?
    Att jag personligen tycker något innebär inte alls att jag har rätt att tvinga alla andra att tycka samma sak. Vissa gillar att smiska och piska varandra också, och jag har ingen rätt att lägga mig i det även om det inte är min cup of tea. Vissa gillar att sälja och köpa sex, och jag har lika liten rätt att lägga mig i det.

Last.fm

Staffan747
    Guest

Standard

Fast vilka är ni (motståndare) att avgöra huruvida någon annan lider av att sälja sex?
    Ni behöver varken köpa eller sälja sex om ni inte vill det, jag skulle själv heller inte kunna tänka mig att betala för sex.
    Men, det finns dom som frivilligt både vill sälja och köpa sex, varför ska de inte få göra det?
    Joel The Liberal

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Meh, kan tänka mig att en majoritet av samhället tycker att sadomasochister är dumma i huvudet. Ska vi förbjuda det?

Förstår du min poäng?
    Om man förbjuder en företeelse, så blir steget till nästa förbud kortare och kortare.
    Nej, den poängen tror jag inte på alls. Att ett konstigt förbud följer på motiverade förbud.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Förstod du inte vad jag skrev om att det är helt skilt från prostitutionsfrågan. Det finns många prostitutionsmotståndare som har kämpat för friare sex, aborträtt, p-piller mm.
    Men du menar alltså ändå inte att man ska få sälja sex. Varför? frågan kvarstår.

Last.fm

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Joel The Liberal
    Sluta jag blir ju rädd

Last.fm

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Samhällskunskap är inte en logisk vetenskap. Här går jag på ideologi och känsla utifrån hur jag tycker samhället är. Sen röstar man.
    Det är bra att du åtminstone erkänner att du är ologisk. Hej och hå.

Nej, den poängen tror jag inte på alls. Att ett konstigt förbud följer på motiverade förbud.
    Problemet är att du inte kan motivera förbudet mot köp av sexuella tjänster.

Last.fm

Sidan 240 av 782 FörstaFörsta ... 140190230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250290340740 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •