Du nämner ofta det faktum att även vi liberaler tagit/tar del av den skattefinansierade kakan. Därmed är vi hycklare och våra argument inte värda någonting, låter det som. Dessutom tar du ibland upp det som en anledning till att vi ska fortsätta betala skatt. Vi är helt enkelt skyldiga att betala skatt eftersom vi tidigare gagnats av skattemedel.
Därför undrar jag om du skulle kunna tänka dig att det finns något sätt att bli kvitt den skulden?
Och angående det här eviga tjatet om att vi borde flytta till USA istället. USA är absolut inget självklart val för en liberal. Det är mer liberalt än Sverige på många punkter, men på många andra är det betydligt mindre liberalt. Det finns andra friheter än skattefrihet som är viktiga för en liberal.
Eller varför inte så här: Flytta till Nordkorea/Cuba då om du så gärna vill leva i ett vänstersamhälle.
Eller: Om det finns ett alternativ i form av ett annat land att flytta till, måste man då ställa upp på vilka dumheter som helst i det land man för närvarande bor i?
Det där är så vitt jag vet en lögn! Vilka grupper har Alliansen höjt skatten för?
Så som jag förstår det så tycker du att den sociala tryggheten idag (och även innan föregående maktskifte) är snudd på för liten, eller hur? Dessutom tycker du att skatter "för den vanliga människan" ofta är för höga, eller hur?
Hur får du ihop ekvationen? Vilka ska betala för att alla ska ha det bra?