Jag gillar konceptet EU, att länder ska sammarbeta och hjälpa varandra. Det jag inte gillar är politiken som förs inom EU och utvecklingen till en gemensam utrikespolitik.
Sláinte Mhath!
ditt svar till mig:
och ditt svar till LadyVelvet:
Mitt argument mot piratkopiering är också moraliskt. Jag har en liknande moral som du men min moral är inte härledd från några principer som allas rätt till överlevnad genom total frihet med bibehållen äganderätt (enkelt sagt om objektivismen) - däremot är den kopplad till "samhällsfördrag" kan man väl säga. Det som J. Berg berömde och om det verkligen låg något objektivistiskt i det är kärnproblemet här. Vet du vad det var?
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Beror på hur de skött sin ekonomi, men jag tycker att varje land ska sköta sin egen ekonomi i första hand och försöka lösa de problem man har i sitt land. Men Sverige kommer alltid att hjälpa andra länder, det är vi kända för. Och kan det förhindra stora konflikter kan det vara bra. Men som sagt, jag gillar inte EU men accepterar att vi är med.
Varför objektivism hela tiden? Argumenten härleddes ur en liberal moralfilosofi. En liten parantes, vilka blev förresten inbjudna till J.Bergs date? Oskar (uttalad liberal), Zimme (uttalad liberal), MrHenko (uttalad liberal) och Sorrow (politisk åsikt okänd för mig)...
Tro nu inte att jag anser att det öht är relevant vad "kent" (vem fan är kent?) har för politisk åsikt (rent allmänt) jag ville bara inflika att snacket om att Oskar "är så långt från kent man bara kan vara" är 1) en värdelös diss 2) förmodligen en ganska felaktig diss.
Ska vi lägga ner det här sidospåret nu och inte dra in kent och co i diskussionen något mer?![]()
Senast redigerat av meneca den 2010-03-27 klockan 00:48.