Ämne: Politik

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg

Synd att du inte kan fråga honom längre.
    Frågan handlar ju om hur länge ett typsnitts upphovsrättsskydd gäller. ლ(゚д゚ლ)
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av okej Visa inlägg
    Jag visste inte heller det förrän nu när du sa, usch att folk ska misshandla politiker. Det är ett hot mot demokratin. Jag förstår att man kan hata politiker men att misshandla/döda en politiker är sjuuukt.
    Jag hoppas också dom åker fast snart.
    Jag gillar inte Federley eller någon annan som stödjer statsterrorism men jag vill inte att han ska bli misshandlad.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Jag gillar inte Federley eller någon annan som stödjer statsterrorism men jag vill inte att han ska bli misshandlad.
    Ja det är klart att många politiker ogillas men misshandel löser inget så synd är det alltid. Men hot däremot är väl väldigt vanligt?
    Du och jag

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Det skulle vara kul typ om man ser valet på tv och alliansen vinner och Reinfeldt säger typ "sådärja ja då är man statsminister igen" och sen hör man en röst ifrån andra sidan rummet och bakingången i studion som säger "not anymore you're not" då riktas kameran mot en silluet av en stor figur i den oupplysta ingången, så tar den okända mannen ett steg in i studion och så är det fucking Göran Persson, då går Göran Persson fram till Reinfeldt sätter sig i fotöljen som var ämnad vinnaren av valet, Reinfeldt gör ingenting utan står bara förstummad. Sen så accepterar alla bara att Persson är statsminister igen för att inte förstöra det häftiga upplägget.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Frågan handlar ju om hur länge ett typsnitts upphovsrättsskydd gäller. ლ(゚д゚ლ)
    Ja, och jag hävdar igen att svaret på den frågan är väl rätt ointressant, efter som upphovsrätten gäller den digitala fil, där typsnittet ligger.

Annars är det väl den här upphovrätten det närmaste man kommer:
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Mönsterskydd

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Ja, och jag hävdar igen att svaret på den frågan är väl rätt ointressant, efter som upphovsrätten gäller den digitala fil, där typsnittet ligger.

Annars är det väl den här upphovrätten det närmaste man kommer:
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Mönsterskydd
    Så man kan åka fast om man laddar ner en låt av Mozart?
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Så man kan åka fast om man laddar ner en låt av Mozart?
    Ja, hans onda andar kommer uppsöka dig

Allvarligt talat, så tror jag att den symfoniorkester som tolkar verket ska ha en liten slant, så ska du komma helt gratis undan, får du nog ta fram fiolen själv. Men jag kan ha fel...

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Chattade nyss med liberala partiet. Det var lite roligt faktiskt.

[20:01] <+Sofia> Hej igen! Jag tänkte på det här med illegal nedladdning som ofta förklaras från liberaler att det kränker individen att inte få ladda ner det hon eller han vill och att elektronisk musik inte är något som kan jämföras med en stöld av en skiva tex men är det inte så att man egentligen kränker upphovsmannen? Stjäl man inte ifrån någon när man laddar ner musik illegalt? Om ni inte tycker det, hur motiveras det då?
    [20:03] <@TommieG> Hej igen!
    [20:03] <@TommieG> Den här frågan delar upp liberaler i två läger. Eftersom den är av sådan känslig natur har Liberala partiet inte tagit ställning än, utan kommer låta arbetsgruppen utarbeta ett väl utarbetat underlag som vi sedan kan utgå ifrån
    [20:04] <+Sofia> Gud vilket tråkigt svar
    [20:04] <@TommieG> Jag vet att många är intresserade av vad vi kommer fram till, men ni får hålla ut... =)
    [20:04] <+Sofia> Det borde ju väl vara enkelt att ur liberalismen att se att man kränker musikern genom att se till att han går miste om intäkter
    [20:06] <@TommieG> Sedan kan man anse att musikern inte kan ha rätt att bestämma vad man delar med sig av på Internet (utan kommersiellt intresse)
    [20:06] <+Sofia> Det är ju inte direkt så att musikerna oftast har lagt upp sina låtar på nätet själva och sagt "här, ta min musik gratis".
    [20:07] <@TommieG> Jovisst, men förr i tiden när man hade kassettband kunde man kopiera dem utan problem alls.
    [20:08] <@TommieG> Som sagt, frågan är känslig
    [20:08] <+Sofia> Det handlar inte om kompisdelning direkt, utan det är ju miljoner med människor som kan ladda ner samma sak exakt samtidigt
    [20:09] <@TommieG> Jovisst, men sedan finns statistik som visar att artisternas intäkter ökat sedan fildelningen, så uteblivna inkomster betraktar jag inte som ett problem.
    [20:10] <+Sofia> För mig så är det fortfarande självklart att jag kränker artisten genom att ladda ner musik. Och jag trodde att liberalism handlade om att leva fritt så länge man inte inkräktar på någon annan.
    [20:10] <@TommieG> Frågan handlar om huruvida man som artist/musikbolag ska kunna bestämma om folk får dela med sig av verket eller inte.
    [20:10] <@TommieG> Och där går åsikterna isär.
    [20:10] <+Sofia> Ja dom gör ju det. Tyvärr.
    [20:11] <+Sofia> Men jag tackar för svaret och nöjer mig med att ni inte har någon åsikt om det än så länge och hoppas på att det kommer en bra åsikt snart så kanske ni har min röst i nästa val.
    [20:11] <@TommieG> Tack själv!
    [20:11] <@chha> Tack för att du sätter oss på prov Sofia!
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag tycker det är sjukt att ingen bryr sig om att Frankrike utvisar romer, det är ren rasism och kränkande av mänskliga rättigheter och eu-lagar.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jag tycker det är sjukt att ingen bryr sig om att Frankrike utvisar romer, det är ren rasism och kränkande av mänskliga rättigheter och eu-lagar.
    Läste en artikel om att Sarközi är ett vanligt namn bland romer i Ungern - så man kan undra om Sarkozy inte har lite romsk släkt.

Sedan är han tydligen den mest högerorienterade presidenten i Frankrike sedan 2:a världskrigets Pétain - som är känd för att ha förvisat en annan grupp på uppmaning av tyskarna.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Ja, hans onda andar kommer uppsöka dig

Allvarligt talat, så tror jag att den symfoniorkester som tolkar verket ska ha en liten slant, så ska du komma helt gratis undan, får du nog ta fram fiolen själv. Men jag kan ha fel...
    Och vart ska man få fiolen ifrån?
    Ingenting är gratis, glöm inte det.
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Chattade nyss med liberala partiet. Det var lite roligt faktiskt.

[20:11] <@chha> Tack för att du sätter oss på prov Sofia!
    Grymt bra jobbat, bästa Fia.

Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    "Och jag trodde att liberalism handlade om att leva fritt så länge man inte inkräktar på någon annan."
    är precis rätt.
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Läste en artikel om att Sarközi är ett vanligt namn bland romer i Ungern - så man kan undra om Sarkozy inte har lite romsk släkt.

Sedan är han tydligen den mest högerorienterade presidenten i Frankrike sedan 2:a världskrigets Pétain - som är känd för att ha förvisat en annan grupp på uppmaning av tyskarna.
    Sarkos familj är från Ungern, fast dom var inte zigenare, dom var en del av adeln och var judar.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Sarkos familj är från Ungern, fast dom var inte zigenare, dom var en del av adeln och var judar.
    Jodå, så var det. Det är därför det där med romsläkt är lite frågetecken på. Man kan ju ha ett namn av olika anledningar. Lite ironiskt bara att en romsk ledare som uttalade sig mot förföljelserna hette just samma sak som Sarko.

Hur är det med EU:s fördömande av Frankrikes förvisningar förresten?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Hur är det med EU:s fördömande av Frankrikes förvisningar förresten?
    Dom är arga och grejer men gör ingenting egentligen.
    Sláinte Mhath!

Sidan 583 av 782 FörstaFörsta ... 83483533573574575576577578579580581582583584585586587588589590591592593633683 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •