Ursprungligen postat av
Oskar
Du pratade om att eliminera klyftor och anklagde mig för att tycka om klyftor. Hur man kan tolka detta som något annat än att du åtminstone vill minska klyftorna är svårt att förstå.
Du har dessutom själv vid ett flertal tillfällen hänvisat till boken Jämlikhetsanden som ett bevis för att du har rätt, dvs att minskade klyftor är "bäst för alla". Det är ingen insinuation, det är facts of the matter, och att då bemöta innehållet i den boken kan inte vara annat än relevant.
Jag svarade ju på det, det var en del av min analys, nämligen att klyftorna på sikt har ökat och kommer öka pga att kunskapsnivån i samhället höjs så att de som kan något hela tiden kan relativt mer än de som inte kan.
Därtill har naturligtvis finanskrisen spelat en roll på kort sikt, och även skattesänkningar och lägre bidrag.
I ärlighetens namn: den enda "diskussion" vi har haft till leda är den om dina ständiga undanflykte och personangrepp.
Ja, det är helt och hållet riktigt att det är meningslöst att säga att jag har fel. Det är det i alla debatter, argumentation funkar liksom inte så. Träffar man på ett argument man inte gillar måste man bemöta det och visa att det är felaktigt, det räcker inte att påstå det.
Varför det? För att du inte kan komma på några bra motargument? Ja det vet vi, men skyll för all del inte det på mig.
... vilket naturligtvis inte har ett dyft att göra med sakfrågan. Du gör ditt yttersta för att trycka ned och förminska mig, men jag skiter i det. Det enda jag vill är att du tar debatten om den fråga du själv tog upp, det är du som ständigt och jämt flyr iväg till oväsentligheter. Skärp dig nu, det är inte värdigt en 30+are.