Ursprungligen postat av
Oskar
Vilket skulle bevisas. Den där bloggdiskussionen handlade om äganderätt till mark och hur man definierar den. Jag besvarade de argumenten, och du gav upp eftersom du inte hade några motvapen. Dessutom handlade inte diskussionen om filosofins "grundvalar" utan om en detaljfråga, hur äganderätt till mark uppstår och definieras. Härledningen av moralen ifrågasattes inte, och ingen visade att den var felaktig eller ologisk.
Det riktigt tragiska här är att jag ständigt utmanar dig att visa korten och presentera den slutgiliga sanningen till skillnad från Ayn Rands fantasier, men du gör det aldrig. Nu fick du den sista chansen, och du tog den inte. Du la dig platt istället för att sammanfatta den lysande "söndersmulningen" av Ayn Rand. Det hade varit världens enklaste sak, men du försökte inte ens. Varför? Enkelt, du har ingen aning om vad Ayn Rand ansåg och argumenterade för. Det enda du vet är att du inte gillar hennes politiska slutsatser, så allt som ser ut som motargument accepterar du som sanning utan att resonera och tänka själv. Så blev det tex när du hänvisade till Nozicks argument att valet mellan liv och död är godtyckligt. Det var inget du kom på själv, och det var inget du kunde stå upp för när du blev utmanad. Samma sak nu, igen. Du påstår något men vägrar trots upprepade chanser att försvara dig med sakliga och konkreta argument. Istället låtsas du som om det är jag som inte förstår de sanna argumenten, utan att visa vilka de är. Det är löjeväckande.
Det var din sista chans, nu ödslar jag inte någon mer tid på dig och ditt trams.