Senast redigerat av meneca den 2010-03-29 klockan 00:25.
Du har rätt, vi lämnar Sorrow utanför detta.
Jag reviderar:
Jag menar att det inte är någon slump att dessa 3 personer kunde motivera sin ståndpunkt på ett lysande sätt.
Bildningsnivån har jag ingen aning om.
Det är väl klart att andra hade bjudits in om de hade argumenterat lika bra som tidigare nämnda. Jag säger självklart inte att de bjöds in för att de var liberaler, jag menar att de argumenterade bra mot fildelning för att de var liberaler. För mig känns det ganska självklart att det är lättare att argumentera mot stöld, för en okränkbar ägande- och upphovrätt på ett relevant och konsekvent sätt om man är liberal.
Vet att MrHenkos argument också höll väldigt hög kvalitet, och uppmärksammades av självaste J.Berg flera gånger, och han kallar sig också liberal.
Jag börjar känna mig väldigt fånig som utgår ifrån J.Berg hela tiden, jag ville bara bemöta det som skrevs om att Oskar "står så långt ifrån kent man bara kan", jag tror inte att det stämmer helt enkelt.
Jasså?
Det förvånar mig inte att vänsterpartiet och miljöpartiet vill legalisera fildelning (notera: mot upphovsmännens vilja).
http://www.vansterpartiet.se/index.p...het&Itemid=799
http://www.mp.se/templates/mct_177.aspx?number=170840
Menar du att alliansen inte tar starkt avstånd mot piratkopiering?
Sláinte Mhath!
Du svarar inte på min fråga, varför ska varje land sköta sin egen ekonomi i första hand? Varför är det bra? Bra för vem?
Vad menas i första hand? I vilket läge är det bra att Sveriges skattemedel går till Grekland?
Okej, så om en konflikt hotar är det bra att Sverige skänker pengar till t.ex. Grekland, men inte (i första hand) om Greklands ekonomi är dålig?
"Men något gehör för sina krav får riksdagsledamöterna ännu inte av sitt eget parti. "Det pågår en diskussion inom partiet", säger moderaternas presschef Carl Johan Swanson.
– Någon spricka handlar det inte om. Det är en komplicerad fråga och då är det bra att olika synpunkter kommer fram. Men debattartikeln får de enskilda riksdagsledamöterna stå för, säger Swanson till SvD.se."
7 moderata riksdagsledamöter mot x (x>7) antal vänsterpartistiska ledamöter, tillräckligt många för att partiet ska anta den linjen.
Kom igen, varför inte erkänna ett ideologiskt samband?
Notera också att inga ideologiska argument för legalisering av fildelning förs fram i artikeln.
Jag är fortfarande nyfiken på varför du motsätter dig alliansens förslag om skatteavdrag för gåvor till välgörande ändamål.
Är det inte bättre att jag har möjlighet att skänka 1,43x kr till SOS barnbyar istället för x kr?
Tänker på finansmannen Akelius som skänkte 100 miljoner kronor till SOS barnbyar nyligen. Vet inte hur hög skatt han betalar, men du förstår ju själv hur mycket pengar som hade kunnat komma SOS barnbyar till dels om gåvan var avdragsgill...
Så, varför är det inte en strålande idé?
Jag håller på med ett projekt i min utbildning just nu om ett förslag för att lösa bostadsbristen för unga i Stockholm. Då jag inte har kontakt med så många fler tankesmedjor (Timbro, nja) så lägger jag ut en fråga här då det finns många här som kan argumentera bra:
Har du ett förslag på hur bostadsbristen ska lösas?
Alltså då någon slags politisk ändring, gemensam bostadsskatt för korridorer, bättre kollektivtrafik, slopande av p-normen för studentbostäder m.m.
Mr Orange
Ja, det jag menade var att alliansen inte verkar kunna hålla någon antilinje till piratkopiering - av populistiska skäl. s har väl också varit emot i större utsträckning än v eller mp. Vad skulle mp och v enligt dig ha gemensamt ideologiskt? Jag tror att de har tagit ställning som de har gjort för att de har många unga medlemmar.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di