Myrpou : Menar du att man i antiken var civiliserade eller? Menar du att den kristna etiken och moralen inte alls har präglat Europa under väldigt många år fram tills idag? HerreGUD.
ND 2010!
är du man? verkligen? okej....
men alltså då följer du ju inte det du predikar. dvs assimilerar dig. när du befinner dig i ett land som är muslimskt så är de ju dags för dig att bli muslim...vännen. så enkelt är det. men att vara konsekvent är nog inget för dig.
jag har alltid undrat. de som är rasister eller tycker väldigt illa om inte allt som är "svenskt" är de verkligen mobb-offer, utstötta, dåliga hemförhållande. missing father å yada yada?
du kanske vet nåt om det..känns som du är connected?
jag är inte med i svenska kyrkan sen jag var 18. är muslim men inte troende. dvs äter bacon, springer inte runt med bomber runt mitt bröst och ropar: allah akbar. och har heller inga 5 fruar som jag misshandlar...fast då är jag väl inte muslim i din värld![]()
de känns som de är väldigt klyftiga och tänkande människor med i sd...
det är bara så synd att...ja de kan jag ju inte skriva utan att bli bannad.
vissa har familjer, andra har kyrkan och en del får hålla tillgodo med en förening som går under namnet: sverige demokraterna....![]()
nej nu missförstår du....jag frågade aldrig dig personligen om du har problem. jag frågade om dina vänner i sd har problem som gör att de söker sig just till sd för ingen annan vill välkomna dom?
det har varit så sjukt intressant att se om sd människor tvingast fly till ett muslimskt land...om de hade assimilierat sig till det landet?
de känns...föga...troligt
fast eftersom du som sd säger att det är så man ska bete sig så borde ni ju vara sådana som står vid erat ord. ni ärliga och raka om omtänksamma människor
men har du verkligen koll på skillnaderna mellan en muslim och en kristen?
vad är det de ska assimilera sig till när de flyttar till sverige?
de känns som de inte får ha någon kyrka, inte får föra någon talan och ska vara tacksamma och enbart hålla käften för att de får befinna sig i det här landet. typ så...
jag tycker det är sk svenskar som du som borde skickas på upplärning till andra länder, få insupa andra kulturer, få lära sig vad det verkligen innebär att vara en människa istl för att raka huvudet..låtsas vara hårda och springa runt med bomber jackor...för de är patetiskt. typ
jag tycker muslimer är så mycket bättre människor än 100% av svenskarna som kent representerar.
och mer arbetssamma människor än iranier eller andra invandrare för den delen får man leta efter. om jag skulle välja mellan att anställa en svensk och en invandrare så skulle jag lätt välja invandraren.
men jag är nog lite smyg-svenne-rasist![]()
Återigen så gör du patetiska anspelningar om att vi som är SD springer runt i bomberjackor o skit? Fan get a grip alltså, du är ju bara riktigt jävla sorglig.
Det handlar om att man ska ta efter vår svenska kultur, menar INTE att man måste att man ska hoppa små grodorna men vår moral och etik osv. T.ex. hälsa på en kvinna genom ett handslag.
Ja du kan ju tycka det. Synd att jag aldrig träffat på en sådan människa. Men det är klart, muslimerna på min skola gör ju ett bra jobb. Om nu ett bra jobb är att skjuta raketer inomhus (som f.ö. nästan träffade mig), kalla en svennejävel, sno saker i vårt fik osv. Listan kan göras lång. Men det är ju ändå riktigt bra jobbat av dessa individer. Det handlar om hur man ser verkligheten helt enkelt.
Fortsätt du sympatisera med dina kommunistpolare. Är du lika tuff som resten och står och skramlar med nycklar och skriker på torgmöten, maskerad med en tuff palestinasjal? Isf, fett med respekt till dig och dina vänner som värnar om "demokratin" som ni så fint säger.
ND 2010!
Jag skulle vilja veta vad 'svensk etik och kultur' är för något, som invandrare måste anpassa sig till för att vara respekterade (=accepterade) av SD's anhängare.
Det måste väl ändå vara något mer än att man ska hälsa på varandra med handslag?
Förresten... om du flyttar till Frankrike, måste du då börja hälsa på andra med kindpussar eftersom det är deras motsvarighet till vårat handslag, även om du känner att det inte känns rätt för dig?