Ämne: Politik

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    BTW så är asatron och vikingarna betydligt äldre än kristendomen
    Nja, snarare så att den utövades i Nordeuropa innan man fick hit kristendomen.
    ND 2010!

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

BTW så är asatron och vikingarna betydligt äldre än kristendomen
    När kom asatron till?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Men så du menar på fullt allvar att Sverige inte bygger på en kristen moral?
    Om den gör det så är det inget positivt på något sätt.

Visa fornnordiska religiösa fynd kan dateras till ca 1300-1500 år f.kr
    Exempel?
    Sláinte Mhath!

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Myrpou : Menar du att man i antiken var civiliserade eller? Menar du att den kristna etiken och moralen inte alls har präglat Europa under väldigt många år fram tills idag? HerreGUD.
    ND 2010!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av VågaVaraRädd Visa inlägg
    Myrpou : Menar du att man i antiken var civiliserade eller? Menar du att den kristna etiken och moralen inte alls har präglat Europa under väldigt många år fram tills idag? HerreGUD.
    Den har kanske präglat Europa, jag förnekar bara att det är moral.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

DET ÄR MORAL!!! DEN KRISTNA!

det hör du väl på namnet! sen om den är bra eller dålig kan diskuteras. ffs
    Allt verkar så enkelt för dig, det heter ju kristen moral, då måste det ju vara moral.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Jag är man, inte kvinna. Att bära burka skulle vara helt befängt. Konvertera till Islam skulle jag aldrig gjort, precis som till alla andra religioner. Fem fruar låter helt okej. Sj då?
    är du man? verkligen? okej....

men alltså då följer du ju inte det du predikar. dvs assimilerar dig. när du befinner dig i ett land som är muslimskt så är de ju dags för dig att bli muslim...vännen. så enkelt är det. men att vara konsekvent är nog inget för dig.

jag har alltid undrat. de som är rasister eller tycker väldigt illa om inte allt som är "svenskt" är de verkligen mobb-offer, utstötta, dåliga hemförhållande. missing father å yada yada?
    du kanske vet nåt om det..känns som du är connected?

jag är inte med i svenska kyrkan sen jag var 18. är muslim men inte troende. dvs äter bacon, springer inte runt med bomber runt mitt bröst och ropar: allah akbar. och har heller inga 5 fruar som jag misshandlar...fast då är jag väl inte muslim i din värld

Reg.datum
    May 2004

Standard

Kan inte svara. Vill inte bli bannad från forumet
    så där talar en sann svensk

Reg.datum
    May 2004

Standard

Alltså jag vet inga gränser för hur, äh ska inte skriva det jag vill o bli bannad. Du menar att det INTE är någon SKILLNAD på att vara på semester 2 veckor på en TURISTORT än att flytta till ett land förevigt? Alltså herregud, dig hade jag mer än gärna velat möta i en politisk debatt i verkligheten. Hade nog aldrig kunnat bli så nöjd som efter den debatten. Svara nu på mina tidigare inlägg till dig. Du verkar vara en klyftig tjej...
    de känns som de är väldigt klyftiga och tänkande människor med i sd...

det är bara så synd att...ja de kan jag ju inte skriva utan att bli bannad.

vissa har familjer, andra har kyrkan och en del får hålla tillgodo med en förening som går under namnet: sverige demokraterna....

Reg.datum
    May 2004

Standard

Att du ställer frågan om jag kommer från dåliga hemförhållanden etc är bara patetiskt.

Har jag sagt att muslimer som kommer till Sverige ska konvertera till kristendomen? Nej det har jag inte, skärp dig nu för fan.

Sen för övrigt, när sa jag att muslimer i "min värld" springer runt med bomber osv?

Du påstår saker om mig och saker jag sagt, vilket är fel. Tycker det är sjukt patetiskt.
    nej nu missförstår du....jag frågade aldrig dig personligen om du har problem. jag frågade om dina vänner i sd har problem som gör att de söker sig just till sd för ingen annan vill välkomna dom?

det har varit så sjukt intressant att se om sd människor tvingast fly till ett muslimskt land...om de hade assimilierat sig till det landet?

de känns...föga...troligt

fast eftersom du som sd säger att det är så man ska bete sig så borde ni ju vara sådana som står vid erat ord. ni ärliga och raka om omtänksamma människor

men har du verkligen koll på skillnaderna mellan en muslim och en kristen?

vad är det de ska assimilera sig till när de flyttar till sverige?

de känns som de inte får ha någon kyrka, inte får föra någon talan och ska vara tacksamma och enbart hålla käften för att de får befinna sig i det här landet. typ så...

jag tycker det är sk svenskar som du som borde skickas på upplärning till andra länder, få insupa andra kulturer, få lära sig vad det verkligen innebär att vara en människa istl för att raka huvudet..låtsas vara hårda och springa runt med bomber jackor...för de är patetiskt. typ

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Det är ingen spridning. Det är spridning genom strömningar jag talar om. Trodde du förstått det vid det här laget. Alltså när t.ex. muslimer flyttar till Sverige och kräver att det ska byggas moskéer hit och dit.
    Jag jobbar i ett område med många muslimer, de har flytt från sina urspungsländer för att de varit förföljda där just på grund av sin tro. Nog ska de få bygga en och annan moské då, här hos mig, för att kunna fortsätta utöva sin religion.

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Jag jobbar i ett område med många muslimer, de har flytt från sina urspungsländer för att de varit förföljda där just på grund av sin tro. Nog ska de få bygga en och annan moské då, här hos mig, för att kunna fortsätta utöva sin religion.
    jag tycker muslimer är så mycket bättre människor än 100% av svenskarna som kent representerar.
    och mer arbetssamma människor än iranier eller andra invandrare för den delen får man leta efter. om jag skulle välja mellan att anställa en svensk och en invandrare så skulle jag lätt välja invandraren.

men jag är nog lite smyg-svenne-rasist

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    nej nu missförstår du....jag frågade aldrig dig personligen om du har problem. jag frågade om dina vänner i sd har problem som gör att de söker sig just till sd för ingen annan vill välkomna dom?

det har varit så sjukt intressant att se om sd människor tvingast fly till ett muslimskt land...om de hade assimilierat sig till det landet?

de känns...föga...troligt

fast eftersom du som sd säger att det är så man ska bete sig så borde ni ju vara sådana som står vid erat ord. ni ärliga och raka om omtänksamma människor

men har du verkligen koll på skillnaderna mellan en muslim och en kristen?

vad är det de ska assimilera sig till när de flyttar till sverige?

de känns som de inte får ha någon kyrka, inte får föra någon talan och ska vara tacksamma och enbart hålla käften för att de får befinna sig i det här landet. typ så...

jag tycker det är sk svenskar som du som borde skickas på upplärning till andra länder, få insupa andra kulturer, få lära sig vad det verkligen innebär att vara en människa istl för att raka huvudet..låtsas vara hårda och springa runt med bomber jackor...för de är patetiskt. typ
    Återigen så gör du patetiska anspelningar om att vi som är SD springer runt i bomberjackor o skit? Fan get a grip alltså, du är ju bara riktigt jävla sorglig.
    Det handlar om att man ska ta efter vår svenska kultur, menar INTE att man måste att man ska hoppa små grodorna men vår moral och etik osv. T.ex. hälsa på en kvinna genom ett handslag.

Ja du kan ju tycka det. Synd att jag aldrig träffat på en sådan människa. Men det är klart, muslimerna på min skola gör ju ett bra jobb. Om nu ett bra jobb är att skjuta raketer inomhus (som f.ö. nästan träffade mig), kalla en svennejävel, sno saker i vårt fik osv. Listan kan göras lång. Men det är ju ändå riktigt bra jobbat av dessa individer. Det handlar om hur man ser verkligheten helt enkelt.
    Fortsätt du sympatisera med dina kommunistpolare. Är du lika tuff som resten och står och skramlar med nycklar och skriker på torgmöten, maskerad med en tuff palestinasjal? Isf, fett med respekt till dig och dina vänner som värnar om "demokratin" som ni så fint säger.
    ND 2010!

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag skulle vilja veta vad 'svensk etik och kultur' är för något, som invandrare måste anpassa sig till för att vara respekterade (=accepterade) av SD's anhängare.

Det måste väl ändå vara något mer än att man ska hälsa på varandra med handslag?

Förresten... om du flyttar till Frankrike, måste du då börja hälsa på andra med kindpussar eftersom det är deras motsvarighet till vårat handslag, även om du känner att det inte känns rätt för dig?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Men det är klart, muslimerna på min skola gör ju ett bra jobb. Om nu ett bra jobb är att skjuta raketer inomhus (som f.ö. nästan träffade mig), kalla en svennejävel, sno saker i vårt fik osv. Listan kan göras lång. Men det är ju ändå riktigt bra jobbat av dessa individer. Det handlar om hur man ser verkligheten helt enkelt.
    Du har inte träffat nån östgöte som skjuter raketer inomhus? Eller en smålänning som snor saker i erat fik?

Sidan 419 av 782 FörstaFörsta ... 319369409410411412413414415416417418419420421422423424425426427428429469519 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •