Ämne: Politik

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av VågaVaraRädd Visa inlägg
    Du menar alltså att jag ska lära känna en som kallar mig svennejävel, som har sagt till mig att JAG ska flytta på mig när han ska gå förbi, en som avfyrar raketer inomhus, en som snor i vårt fik osv osv? Nej jag vill ha lite mer civiliserade kompisar faktiskt. Tack ändå för det tipset.
    Ja, för hur långt kommer du egentligen med din avsky?
    För min del tror jag att jag träffat fler otrevliga Vetlandabor, än just invandrare.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Förvisso men jag ser hellre att OM vi nu ska smälla upp en ny religiös byggnad så bygger man en kyrka då kristendomen (protestantismen) är statsreligion i Sverige. Vi lever till stor del på en kristna etiken och moralen fortfarande, naturligtvis inte helt men den ligger ändå till en väldigt stor grund till vårt moderna samhälle.
    Sverige har ingen statskyrka längre - och lika lite någon statsreligion.

Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    För jävligt. Visste du även att 1/3 av hela Storbritanniens muslimer vill införa Sharialagar? och att 1/3 vill att Storbritannien ska vara ett muslimskt samhälle. Och att nästan hälften tror att WTC-attacken var en amerikansk-judisk konspiration?
    Att vilja kovertera ett helt samhäller efter ens egna behov och önskemål som invandrare är urlöjligt. Om jag skulle flytta till Irak skulle jag tycka det var trevligt om där fanns saker där som det fanns i Sverige, men fan heller skulle jag kräva det. Man får acceptera att man har kommit till ett samhälle där saker och ting går till på vissa sätt. En viss anpassning hos mottagarländet ska klart förekomma. Men i Sveriges fall har det snart gått till överdrift.
    Har för mig att en mycket stor andel av svenska ungdomar inte kände till förintelsen enligt en annan undersökning. Många svenskar (kanske nästan 1/3 ) är för dödsstraff - eller var i alla fall, när jag senast såg någon löpsedel om det. Poäng nr 1: en minoritet är alltid en minoritet, vare sig den är för stening av kvinnor utan burka eller dödsstraff. Poäng nr 2: svaren man får beror på mognad/utbildning hos den man frågar samt hur man ställer frågan.

Är du allmänt korkad om jag får fråga? Du menar att det inte finns någon kristen moral? Så du menar att budorden bara var skräp? HErregud alltså, vad händer med dagens folk.
    Det finns fler saker än budorden som kan räknas till kristen moral. Kvinnopräster och homosexuella bryter mot kristen moral - enligt vissa som då inte nöjer sig med 10 guds bud.

Okej, men du förnekar inte att den gör det?

Exempel: Trundholms-vagnen, en 57 centimeter lång modell i brons som daterats till cirka 1500-1300 f.Kr. och påträffades 1902 på nordvästra Själland i Danmark, bär en guldbelagd skiva, uppenbarligen föreställande solen, vilken dras av en häst. Förebilden för denna modell var troligen en vagn i naturlig storlek som användes i samband med soldyrkan.

Vill du ha fler? Är fortfarande kristendomen äldre än vikingarnas tro?
    Vet du om att vikingatiden inleddes år 793 - efter Kristus? Vikingarna trodde på asar som Oden och Tor. Under bronsåldern, som du tar ett exempel från, verkar soldyrkan ha förekommit - men läs gärna på om vikingar innan du kallar vilka som helst för det! Sedan är det intressant att du vill hävda att svensk moral är kristen - samtidigt som du är mot all religion.

Visste du att endast 5% av alla invandrare i Sverige är flyktingar (dvs. har flytt pga förföljelse etc), Verkar som du hamnat mitt bland alla dem?
    Är du för att vi ska ta in färre ekonomiska flyktingar? Då kan du väl säga samtidigt vilka du tror har lättast att assimilera sig?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

och nu kom han som äger hela tråden ^^

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    och nu kom han som äger hela tråden ^^
    Haha, tack! hatar att ni skriver så mycket ^^
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Tydligen är man rasist eller dum i huvudet om man vill bss, sorry. ska inte störa er mer, ni behöver inte svara på inlägget ens. hej
    Äsch, du är inte hopplös. Du har skrivit en del som du inte är ensam om att tycka också. Om vi inte hade olika åsikter skulle det inte vara någon kul tråd.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Den här tråden är skrämmande på så många sätt...

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Den här tråden är skrämmande på så många sätt...
    Hej och välkommen tillbaka! Du vet vem som har skrivit flest inlägg i tråden? ; )
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Hej och välkommen tillbaka! Du vet vem som har skrivit flest inlägg i tråden? ; )
    Tack, jag är nog den som har skrivit mest och samtidigt fått så lite sagt för att ingen vill lyssna. När jag tog mig tid att svara på den som kanske varit mest nedlåtande mot mig blev jag anmäld istället för bemött. Vad ska man säga? Men du, snart blir det final.

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Tydligen är man rasist eller dum i huvudet om man vill bss, sorry. ska inte störa er mer, ni behöver inte svara på inlägget ens. hej
    bss = bevara sverige svenskt?

Har du tänkt på att bandet dom som du titulerat ditt nick ifrån består till hälften av andra generationens invandrare? Förut, innan Harri slutade, var det ju t.o.m. 3/5-delar av bandet som var det.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Tack, jag är nog den som har skrivit mest och samtidigt fått så lite sagt för att ingen vill lyssna. När jag tog mig tid att svara på den som kanske varit mest nedlåtande mot mig blev jag anmäld istället för bemött. Vad ska man säga? Men du, snart blir det final.
    Yeayyyy!!!
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    May 2002

Standard

Final i vadå?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Final i vadå?
    Ho-ho-hockey!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Ho-ho-hockey!
    Ajdå... tur att jag inte tittar .. :P

Välkommen tillbaks!
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Ajdå... tur att jag inte tittar .. :P

Välkommen tillbaks!
    Tackar, vi får väl se hur länge det varar :P

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Oskar, jag anmälde dig och det står jag för. Jag tror dock inte jag var ensam. Jag anmälde dig enbart för att du kallade Lady Velvet fruktansvärt nedsättande saker på ett sätt som klart strider mot forumreglerna. jag skulle anmält vem som helst som kallat en annan forumare motsvarande saker. Skriv vad du vill om forumares åsikter, men gå inte till personangrepp på det viset.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Sidan 421 av 782 FörstaFörsta ... 321371411412413414415416417418419420421422423424425426427428429430431471521 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •