Ämne: Politik

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Lite löjligt exempel, det gäller ju vilken tjänst som helst.

Till frisören: jag är inte nöjd med min nya frisyr, så jag vill ha min gamla tillbaka.

Det är ju inte det det handlar om, utan om betalningen. Är man inte nöjd med frisyren kan man få pengarna tillbaka, men hur motiverar man att man inte ens ska behöva betala från första början?
    Är musik en tjänst eller en vara?

För böckerna; jag tycker att fildelning inte ska legaliseras.
    Mr Orange

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Är musik en tjänst eller en vara?

För böckerna; jag tycker att fildelning inte ska legaliseras.
    Jag är så otroligt trött på den där diskussionen, men i grund och botten tänker jag så här: artisten har med sitt arbete skapat ett värde, dvs en låt eller en skiva, som konsumenten vill ta del av. Allt snack om digitala filer och äganderätt är bara mer eller mindre dåliga ursäkter för att få ta del av detta värde utan att erbjuda en motinsats, dvs utan att betala. För att det gynnar konsumenten: gratis är gott. Oavsett hur regler och lagar ser ut kan man välja att respektera upphovsmannen och INTE snylta om han eller hon inte vill det. Det är den moraliska aspekten, att snylta eller att inte snylta. Den är helt och hållet oberoende av vad som är lagligt.

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Jag är så otroligt trött på den där diskussionen, men i grund och botten tänker jag så här: artisten har med sitt arbete skapat ett värde, dvs en låt eller en skiva, som konsumenten vill ta del av. Allt snack om digitala filer och äganderätt är bara mer eller mindre dåliga ursäkter för att få ta del av detta värde utan att erbjuda en motinsats, dvs utan att betala. För att det gynnar konsumenten: gratis är gott. Oavsett hur regler och lagar ser ut kan man välja att respektera upphovsmannen och INTE snylta om han eller hon inte vill det. Det är den moraliska aspekten, att snylta eller att inte snylta. Den är helt och hållet oberoende av vad som är lagligt.
    Det var väl undertexten i ledaren också. Att betrakta upphovsrätt som samma sak som äganderätt är lite skevt men att ladda ner utan ekonomisk kompensation för upphovsmannen är fel.
    Mr Orange

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Det var väl undertexten i ledaren också. Att betrakta upphovsrätt som samma sak som äganderätt är lite skevt men att ladda ner utan ekonomisk kompensation för upphovsmannen är fel.
    Jo, och det senare är ju det som är viktigt. Att utgå ifrån att det är rätt (eller rättare sagt att bara bry sig om att det är BRA för en själv) gör diskussionen riktigt skev.

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Jag vet att man inte ska slå in öppna dörrar, men jag tycker att det här är så roligt. Vänsterns förkämpe som inte kan förstå hur man kan värdera andra människor i pengar och som tycker att man absolut måste bidra till samhällets bästa och stötta de svaga har som högsta dröm att... få arbetsfria inkomster så hon kan spela nätpoker istället för att jobba.

Det är ju inte värst chockerande om man har följt argumentationen, men det är ändå fint när hyckleriet avslöjas så öppet: engagemanget för "solidaritet" och "medmänsklighet" handlar inte om självuppoffring för de svagas skull, utan om rent och skärt egenintresse. Det vore schysst att kunna ägna sig åt nåt roligt medan "nån annan" betalar ens räkningar, och att betala skatt syftar enbart till att vara garanterad inkomster om man själv råkar bli sjuk eller arbetslös.

Hate to say I told you so, men det här är ju vad jag har påstått hela tiden.
    Mår du bra? Jag börjar seriöst överväga om du är riktigt som du ska i huvet. Du känns lite psykiskt sjuk.

Eller är de stiltje i ditt liv igen och du behöver åter igen lite drama för att du ska känna att du är lycklig/att du lever...

Inga panchisar du kan klaga på eller sjukskrivna du kan sparka på.

De måste vara så frusterande att vara dig och om man skulle se dig som ett psykologiskt experiment så skulle det vara intressant att se vad all den här frustrationen bottnar i.

Du klarar liksom inte av att vare sig släppa saker eller gå vidare. Du gör dig själv så otroligt löjlig. Vad var de du skrev till Adam?
    Snyt dig å väx upp... Det känns betydligt mer passande på dig habibi...

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    Mår du bra? Jag börjar seriöst överväga om du är riktigt som du ska i huvet. Du känns lite psykiskt sjuk.
    ...och där kom så slutligen den berömda spiken i kistan. Tack.

Näste man till rakning!

Reg.datum
    May 2004

Standard

...och där kom så slutligen den berömda spiken i kistan. Tack.

Näste man till rakning!
    Lol... De tror jag inte. Du går aldrig vidare. Din logik är typ så här:

"sa hon att hon åt fisk till middag, med citron klyftor och ÄRTOR?!?!! Och sen spelade hon poker och drömmer om att slippa städa...
    Nä nu får de fanimig va nog... Och hon sympatiserar med de hemlösa å fattiga å så sitter hon där å jäser med sin torskrygg å sin poker och sina vidriga drömmar om att nån annan ska städa hennes byk... *gaaahhhh sliter sitt hår å gaaahhhh igen*
    Måste... Skriva... Något... NU"

Det är tragi-komiskt teater för mig alltihopa men underhållning är ju ändå underhållning.
    Får se vad du hoppar på nästa gång... För de kommer en nästa gång. De vet jag och alla som känner dig

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Lol... De tror jag inte.
    "Spiken i kistan" betyder spiken i din kista, det sista beviset för vilken typ av människa du är. Det enda svar du har på mina argument mot dig (http://forumet.kent.nu/showpost.php?...postcount=7904) är att jag är sjuk i huvudet. Du får när som helst ta upp handsken och bemöta det jag faktiskt skriver, se länken, och då kommer jag så klart svara. Tills det händer, vilket är aldrig, har du med all önskvärd tydlighet visat för alla som läser hur du tänker och fungerar. Det behövs inga fler argument eller exempel i just den frågan, därav "spiken i kistan". Hänger du med?

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Måste hålla med Oskar här; han framstår som betydligt mindre sinnessjuk än vissa andra på forumet, hur långt han än drar sina argument. Okej att har en sorts idealistisk "issue" och att han använder ord som parasit, men det är därför att han lätt faller in i ett slags frän retorik, inte för att han är ute efter att förolämpa någon. Så uppfattar åtminstone jag situationen. Och jag vet, jag är med i Oskars fanclub, men det hindrar inte tigertindras sätt att angripa andra är högst osmakligt. Hoppas hon inser att det får henne att framstå i rätt dålig dager.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Måste hålla med Oskar här; han framstår som betydligt mindre sinnessjuk än vissa andra på forumet, hur långt han än drar sina argument. Okej att har en sorts idealistisk "issue" och att han använder ord som parasit, men det är därför att han lätt faller in i ett slags frän retorik, inte för att han är ute efter att förolämpa någon. Så uppfattar åtminstone jag situationen. Och jag vet, jag är med i Oskars fanclub, men det hindrar inte tigertindras sätt att angripa andra är högst osmakligt. Hoppas hon inser att det får henne att framstå i rätt dålig dager.
    Tack tack =)

Den fräna retoriken är ju lite "som man frågar får man svar". Diskussionen om ordet som börjar på p har vi redan haft, och jag vidhåller att det inte är varken en förolämpning eller ett personangrepp, utan en krass beskrivning av ett visst förhållningssätt. Det är så klart enklare att låtsas bli upprörd än att bemöta argument, så vi kommer nog inte så mycket längre där.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Är vi verkligen här igen?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Han tar upp ett inlägg som jag skrivit i en annan tråd... Med mycket ironi... Som "bevis" för att jag är en människa som inte kan debattera för en vänster politiskt syn.

Ja... Då upplever jag inte honom som logisk eller rationell.
    Jag har inte ens anmält det inlägget eftersom det är ingen ide.

Jag har inte ställt någon fråga till honom utan han vill "dra in mig" i sina patetiska försök att argumentera för vad han anser är "rätt".

Det är och har inte varit politik som diskuterats här på bra länge...

Jag har gått vidare. Jag har inte sagt ett ord om honom mer eller anmärkt på det han skriver.

Men han letar upp andra inlägg av mig i andra trådar och gör det till politik och sin rätt att kritisera.

Gör en normal, vid sina sinnes fulla bruk, människa så?

I min värld så gör de inte så....

Men Oskar. De är okej och jag hoppas du mår bättre av att bete dig som du gör

Reg.datum
    May 2004

Standard

Tack tack =)

Den fräna retoriken är ju lite "som man frågar får man svar". Diskussionen om ordet som börjar på p har vi redan haft, och jag vidhåller att det inte är varken en förolämpning eller ett personangrepp, utan en krass beskrivning av ett visst förhållningssätt. Det är så klart enklare att låtsas bli upprörd än att bemöta argument, så vi kommer nog inte så mycket längre där.
    Det komiska oskar är ju bara att jag har inte frågat...

Se föregående inlägg

Och nä. Du kommer inte gå vidare. Du säger det... Men du gör det aldrig. Det bevisar du igen och igen och du kommer visa det igen

Mer pinsamt än: kungarna av Tylösand. De e du de

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Är vi verkligen här igen?

Jag vet inte riktigt. Oskar har gått vidare så många gånger nu så det är svårt att veta om det någonsin blir en sista gång.

Han vill ju inget hellre än att bråka. De bevisar han ju nu igen när han drar in inlägg som inte ens är skrivna i politik tråden som bevis för sitt resonemang

Det är bara att konstatera det här:

Han har ett alldeles för tråkigt liv.
    Måste ha nåt att hata... Funkar inte annars.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag vet inte riktigt. Oskar har gått vidare så många gånger nu så det är svårt att veta om det någonsin blir en sista gång.

Han vill ju inget hellre än att bråka. De bevisar han ju nu igen när han drar in inlägg som inte ens är skrivna i politik tråden som bevis för sitt resonemang

Det är bara att konstatera det här:

Han har ett alldeles för tråkigt liv.
    Måste ha nåt att hata... Funkar inte annars.
    Jag rider runt på min intressegiraff utav bara helvete.
    Sláinte Mhath!

Sidan 589 av 782 FörstaFörsta ... 89489539579580581582583584585586587588589590591592593594595596597598599639689 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •