Ämne: Politik

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    För att de hjälper inte "folk" på ett "bra sätt". Jag tycker att individer ska få bestämma själva när de vill hjälpa någon annan.
    Nej, den typen av bistånd är inte altruistisk.
    Kan du inte hålla med om att den är mer odiskriminerande än individers godtycke?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Det var ingen relevant jämförelse. Vad gäller mord finns ingen moralisk gråzon och vi två är överens: du är mot mord för att det inkräktar på någons ägande av sin egen kropp - och jag för att det inskränker någons rätt till liv. Du ser en form av gråzon vad gäller att "tvinga" någon att överleva. Det glädjer mig - uppriktigt sagt! : )
    Nej det gör jag inte, jag säger bara att jag möjligen skulle agera omoraliskt i en sådan situation, det vet jag inget om. Dessutom: att jag skulle argumentera för livet är inget tvång lika lite som det är att tvinga någon att rösta på kommunisterna när man argumenterar för deras politik. Omoraliskt tvång är någonting fysiskt, att använda våld för att hindra en annan människa.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

De pengarna tas från viktiga välfärdsposter. Det är sämre att en fond sköter det som ska vara lika för alla.
    Varför det?

Kan du inte hålla med om att den är mer odiskriminerande än individers godtycke?
    Varför är det "diskriminerande" att jag själv avgör vem som ska få min hjälp?

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Hur är det diskriminerande att inte skänka pengar med tvång?
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Nej det gör jag inte, jag säger bara att jag möjligen skulle agera omoraliskt i en sådan situation, det vet jag inget om. Dessutom: att jag skulle argumentera för livet är inget tvång lika lite som det är att tvinga någon att rösta på kommunisterna när man argumenterar för deras politik. Omoraliskt tvång är någonting fysiskt, att använda våld för att hindra en annan människa.
    Skatteuttag är inte mer fysiskt än att hindra någon från att ta livet av sig genom att till exempel sno hans/hennes rep.

Då säger du alltså att du tycker att det handlande du finner rationellt (?) - att rädda någon närståendes liv mot hans/hennes vilja - är omoraliskt ... trots att du anser din moral vara den mest rationella som finns?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Mr. ?s avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Undrar det också.
    Wallhack och aimbot
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Hur är det diskriminerande att inte skänka pengar med tvång?
    Kanske svengelska eller så - men jag menar i alla fall att statens hjälp inte är lika godtycklig (om staten har principer som är bra, vill säga).
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Varför det?
    För att jag tror att det blir mer godtyckligt med en fond.

Varför är det "diskriminerande" att jag själv avgör vem som ska få min hjälp?
    Godtyckligt menar jag. Den som ev. får hjälp känner av den godtyckligheten.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr. ? Visa inlägg
    Wallhack och aimbot
    Haha, god poäng.

Kanske svengelska eller så - men jag menar i alla fall att statens hjälp inte är lika godtycklig (om staten har principer som är bra, vill säga).
    Nej. Jag tror däremot att det är det vi behöver. Rätt människor ska få möjlighet till bidrag.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Förstår vad du menar men det känns inte som en värst intressant diskussion. Mer ordklyverier. "Ägandet" av sig själv bör betyda rätten att förfoga över sin kropp, så att säga: om jag vill resa mig från soffan och gå ut så gör jag det, det är inte upp till någon annan bestämma.
    I filosofitråden så sa vi ju att man är sin kropp, hur kan man då äga den?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Haha, god poäng.

Nej. Jag tror däremot att det är det vi behöver. Rätt människor ska få möjlighet till bidrag.
    Don't get it ... aldrig spelat counterstrike ...

Bra där. Håller med.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Bra där. Håller med.
    Wallhack gör så att alla väggar blir genomskinliga, dvs det ser ut som ett stort glashus. Aimbotgör att du automatiskt siktar folk i näsan när du trycker på skjutknappen
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Bra där. Håller med.
    Det verkar så, eftersom du förstod vad det handlade om ; )

Ja. Det är tillvägagångssättet vi är oense om.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr. ? Visa inlägg
    Wallhack gör så att alla väggar blir genomskinliga, dvs det ser ut som ett stort glashus. Aimbotgör att du automatiskt siktar folk i näsan när du trycker på skjutknappen
    Röntgenblick ungfär! : ) Kopplingen till den här tråden har jag inte riktigt hajat än men det kommer väl.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Röntgenblick ungfär! : ) Kopplingen till den här tråden har jag inte riktigt hajat än men det kommer väl.
    Han frågade hur man kan äga någon annan människa. Det är inte så svårt, och det finns genvägar som de två jag beskrev!

Sidan 580 av 782 FörstaFörsta ... 80480530570571572573574575576577578579580581582583584585586587588589590630680 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •