Ämne: Politik

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    Det komiska oskar är ju bara att jag har inte frågat...
    Jag svarade inte dig, jag svarade namokab. Och om du nu är så ointresserad av mig, varför skriver du då fem långa inlägg om hur korkad jag är? Jag har ju redan sagt att diskussionen är över, åtminstone den om vilken typ av människa du är. Du har istället fått chansen att svara på inlägget som handlar om politik (http://forumet.kent.nu/showpost.php?...postcount=7904), men istället väljer du att om och om igen angripa min person och låtsas som om det är jag som oprovocerat står för personangreppen. Varför?

Kom igen nu, lev som du lär och gör en av två saker: släpp personangreppen och din besatthet av min person, och/eller svara på inlägget som handlar om sakfrågan.

The ball is in your court.

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Jag svarade inte dig, jag svarade namokab. Och om du nu är så ointresserad av mig, varför skriver du då fem långa inlägg om hur korkad jag är? Jag har ju redan sagt att diskussionen är över, åtminstone den om vilken typ av människa du är. Du har istället fått chansen att svara på inlägget som handlar om politik (http://forumet.kent.nu/showpost.php?...postcount=7904), men istället väljer du att om och om igen angripa min person och låtsas som om det är jag som oprovocerat står för personangreppen. Varför?

Kom igen nu, lev som du lär och gör en av två saker: släpp personangreppen och din besatthet av min person, och/eller svara på inlägget som handlar om sakfrågan.

The ball is in your court.
    Den enda som är besatt av någon är du som är besatt av mig. Jag har inte diskuterat det du skriver i någon tråd. Jag har gått vidare. Det är du som nästan fanatiskt måste bevisa något.

Jag har sagt det i alldeles för många inlägg men du verkar ju inte riktigt förstå det. Jag... Som så många andra är färdig diskuterad med dig. Inget av det du förespråkar är förankrad i en realitet. Och det går inte att argumentera med någon som bara vill "vinna till varje pris"

Så släpp det nu kära älskade Oskar.
    Gå vidare och gör det på riktigt.
    Jag vet att världen är orättvis... Speciellt mot dig men de är ju så de är. De har du ju själv konstaterat

Lägg din energi på att förverkliga dina drömmar... Älska dina nära och kära och på kreativa saker.

Jag uppskattar att du lägger så mycket av din tid på mig men jag är klar med dig... För längesen. Förstår inte varför det är så svårt för dig att släppa taget om mig?

Just do it... You can do it. I know you can.
    Nu ska jag spela lite pacman.
    Å puss till min duktiga sambo som gick + 14000 igår.... Inte så kass tim penning för 6 timmars arbete
    Grattis älskling du e bäst!!!!
    Senast redigerat av tigertindra den 2010-10-03 klockan 15:05.

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: Det får vara ett slut på att diskutera personfrågor i den här tråden.
    Kritisera åsikterna, inte personen, ska det vara så svårt att förstå?
    Låt dom komma nu

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    Jag har sagt det i alldeles för många inlägg men du verkar ju inte riktigt förstå det. Jag... Som så många andra är färdig diskuterad med dig. Inget av det du förespråkar är förankrad i en realitet. Och det går inte att argumentera med någon som bara vill "vinna till varje pris"
    Nja, så här är det: du har skrivit 138 inlägg i den här tråden. Ett (1) av dem handlar i någon mån om politik, och det har jag bemött eftersom jag ansåg att din beskrivning av mina åsikter var helt och hållet felaktig. Varje gång jag vill få dig att bemöta det inlägget (http://forumet.kent.nu/showpost.php?...postcount=7904) så börjar du hoppa på min person och skriver tiotals inlägg om vilken idiot jag är. Det roliga är att du samtidigt försöker få folk att tro att det är DU som blir attackerad.

Så här är min uppmaning: svara på inlägget som handlar om politik. Där bemöter jag allt du har - felaktigt - påstått om mina argument och åsikter. Bemöt det, ELLER, släpp allting och skriv ingenting alls. Vad du inte kan göra är att skriva tio nya inlägg om hur puckad jag är, och samtidigt låtsas som om du tycker att det är en meningslös eller ointressant diskussion. Du motbevisar ju liksom dig själv när du gör det.

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Nja, så här är det: du har skrivit 138 inlägg i den här tråden. Ett (1) av dem handlar i någon mån om politik, och det har jag bemött eftersom jag ansåg att din beskrivning av mina åsikter var helt och hållet felaktig. Varje gång jag vill få dig att bemöta det inlägget (http://forumet.kent.nu/showpost.php?...postcount=7904) så börjar du hoppa på min person och skriver tiotals inlägg om vilken idiot jag är. Det roliga är att du samtidigt försöker få folk att tro att det är DU som blir attackerad.

Så här är min uppmaning: svara på inlägget som handlar om politik. Där bemöter jag allt du har - felaktigt - påstått om mina argument och åsikter. Bemöt det, ELLER, släpp allting och skriv ingenting alls. Vad du inte kan göra är att skriva tio nya inlägg om hur puckad jag är, och samtidigt låtsas som om du tycker att det är en meningslös eller ointressant diskussion. Du motbevisar ju liksom dig själv när du gör det.
    men vad är det du inte fattar Oskar?

jag har släppt det och det skrev jag för flera månader sen. jag har inte kommenterat något du skrivit. det är inte JAG som tar inlägg DU skrivit i andra trådar och drar upp det till "debatt" i politik tråden. Det är det ju DU som gör....

jag är färdig.

men du är ju inte det....eller så förstår du inte vanlig svenska.

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Exclamation

Som sagt, där sätter vi punkt för diskussionen om personfrågor.
    Om ni fortsätter kidnappa tråden med ert tjafs ser jag ingen annan utväg än att låsa den eller att stänga av er. Eller både och. Okej?
    Låt dom komma nu

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

http://www.dn.se/nyheter/politik/fra...da-v-1.1181921

- Vi behöver nya strategier för vänstern. Sverige ser inte ut som på 80- eller 90-talet, säger partiledaren Lars Ohly.

Nåt som sossarna också borde tänka på kanske?

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

http://www.nationalreview.com/articl...-currie?page=1

Intressant amerikansk artikel om Sverige. Komplett med "nyliberala åsikter" som att Sverige var rikt innan de höga skatterna infördes, att finanskrisen på 90-talet till stor del berodde på välfärdsstatens ohämmad expansion och att vi numera blir ett allt rikare land samtidigt som vi liberaliserar mera.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    http://www.nationalreview.com/articl...-currie?page=1

Intressant amerikansk artikel om Sverige. Komplett med "nyliberala åsikter" som att Sverige var rikt innan de höga skatterna infördes, att finanskrisen på 90-talet till stor del berodde på välfärdsstatens ohämmad expansion och att vi numera blir ett allt rikare land samtidigt som vi liberaliserar mera.
    Fy vilket trams! Alla vet ju att ju högre skatter desto rikare blir vi, att alla ekonomiska kriser beror på giriga bankirer och att vi bara har blivit fattigare sen 80-talet (pga sänkta skatter så klart).

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Mycket bra skrivet, några punkter står ut speciellt:

* Man skriver att amerikaner inte vet hur liberalt Sverige är, men okunskapen finns här också. Hur många svenskar vet hur antiliberalt USA är på många områden, och hur många svenskar vet hur mycket de själva egentligen betalar i skatt?

* Att tillväxten startade innan välfärdsstaten, och att den bromsade in i samband med att den expanderade nästan ohämmat. Sanningen är ju att sosseriets politik på 50-, 60- och 70-talen tvingade fram en svällande offantlig sektor, eftersom man skapade massarbetslöshet inom den privata. Man var helt enkelt tvungen att skapa nya jobb för att dölja arbetslösheten, med inflation och sviktande tillväxt som följd.

* Analysen av invandringen, som ju i mångt och mycket säger emot SD: det är integrationen som är misslyckad, inte invandringen. Om vi ska lösa de problem vi har måste vi sluta betrakta invandrare som problem som måste försörjas utanför det "vanliga" samhället och istället se dem som tillgångar som faktiskt har förmågan att arbeta de också.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av LadyVelvet Visa inlägg
    Jag har tröttnat på det här och ska göra andra roligare saker som berikar mitt liv. Jag ska njuta av sommaren och av musik och i höst ska jag äta upp min hatt om Alliansen vinner.
    Vad äter du idag-tråden?

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Oskar:
    Har du tid och orkar du på allvar gå tillbaka och leta upp sådana inlägg?
    Otroligt.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Oskar:
    Har du tid och orkar du på allvar gå tillbaka och leta upp sådana inlägg?
    Otroligt.
    Nä, det slog mig plötsligt att hon hade skrivit så, och det var bara att söka på "hatt" i den här tråden. Tog två minuter, det var det värt.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Hattarnas eller Mössornas parti? vilket väljer DU?
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Hattarnas eller Mössornas parti? vilket väljer DU?
    Mössornas tror jag
    Du och jag

Sidan 590 av 782 FörstaFörsta ... 90490540580581582583584585586587588589590591592593594595596597598599600640690 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •