visst, att integrationen inte fungerar krävs ingen einstein för att räkna ut. i likhet med anton abele har jimmie dock oftast bara en sak att säga som han upprepar om och om och om och om igen. sen använder han ju som du säger en usel argumentation som att "nja, jag har ingen källa på det men det finns ju inte så mycket information att tillgå" vilket gör det oerhört svårt att ta honom och sd på allvar.
Naturligtvis, och det är inte Jimmie Åkesson man ska ta på allvar, det är själva debatten. Jag tror jag sa det innan valet också, att alla som är kritiska till integrationen fungerar kommer rösta på SD för att de upplever det som att det inte finns något annat val. Det är lite samma position som MP har i miljöfrågan, ett slags moraliskt monopol trots att de kanske inte har de bästa lösningarna. Jag är helt övertygad om att alla andra partier skulle kunna mosa SD i invandrings- och integrationsdebatterna, men då får de inte vara så livrädda för att erkänna att saker och ting faktiskt kan bli bättre. Ingen vinner på den populistiska fegheten, allra minst invandrarna.
http://foto.stilren.se - portfolio
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8442910.ab
That would be so awesome.
de flesta är väl överens om att integrationen inte funkar, borgarna vill väl exempelvis göra det till ett krav att man ska lära sig svenska för att få medborgarskap? grejen är ju bara att det är SD:s viktigaste fråga (på samma sätt som miljöpartiet har miljön som huvudfråga) och därför är det dom som syns mest när det gäller invandringen
är väldigt tveksam. varför sitter han inte i riksdagen förresten? på hans sida på wikipedia står bara att han lämnade riksdagen i februari 2009.
Vilket tjatigt klipp..
http://playrapport.se/#/video/2302467
Du och jag ☠
Jodå, det är väl kanske mest en retorisk grej. När hörde du senast någon från ett annat parti säga att SD har rätt, ens i teorin? Det är det som är lite farligt, att istället för att ta debatten och enas om problemen så att de går att lösa skrika "rasist!" och vägra lyssna. Det är ju så den här tråden funkar, fast med "fascist" eller "nyliberal" som skällsord istället.
Det ser mörkt ut ja. Lyssnade på Ring P1 idag, oklart varför, och då ringde nån in och ville att sossarna skulle börja stå för nån sorts "ny ekonomi" där Sverige ska delas in i små självförsörjande lokalsamhällen bortanför all kommers. Det vore ju också... fint.är väldigt tveksam. varför sitter han inte i riksdagen förresten? på hans sida på wikipedia står bara att han lämnade riksdagen i februari 2009.
Jag är förresten inget större fan av Poirier Martinsson, men idag hade han en del poänger.
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...ar_5887501.svd
"Två söndagar i rad har Aftonbladets Katrine Kielos skrivit långt om socialdemokratin. Hon formulerar sig väl och uttrycker, tror jag, känslor som anas av hennes kamrater. Också vi utanför rörelsen blir berörda; hon bekräftar något alla upplever, men inte riktigt förstår.
Jag läser utan glädje. Något är fel när en ung kvinna i början av sitt politiska liv, då gryningstrumpeter borde smattra, skådar ut över världen och bara känner vemod.
[...]
Hon söker sitt Ithaka, där gemenskap fortfarande representeras av program, transfereringar och skatter; sådan är hemvisten som lever starkt i minnet under den långa irrfärden. Och, som Kielos själv skriver, “hem kommer vi inte”"
Ok tänkte skriva ned några eventuellt kontroversiella åsikter som jag har, kommentera gärna:
1. Personer över 65 ska göra ett körkortstest varje år för att behålla det. Alla andra körkortinnehavare gör testet var 5:e år.
2. Alla droger ska vara lagliga och kunna säljas till personer över 18.
3. Innan man får rösträtt måste man klara ett test.
4. Var fjärde år ska regeringen ställas inför en domstol och straffas för eventuella brott som tex: korruption, förräderi, förvrängning av information eller lögner mot folket.
5. Barn som diagnotiseras med ADHD ska inte behandlas utan istället skickas till speciella ADHD-klasser.
6. Fängelser ska byggas upp till egna samhällen där fångarna kan leva komfortabla liv som påminner mer om livet utanför fängelset.
7. Skicka atombomb på Finland.
8. Dödshjälp ska vara lagligt.
9. Sverige ska inte ha någon armé, bara möjligöra chansen för frivilliga att medverka i FN-insatser.
10. Gränsen för rattfylla ska höjas från 0,2 promille till 0,8.
Senast redigerat av Myrpou den 2011-01-25 klockan 02:03.
Sláinte Mhath!
Jag ser en värld framför mig där lite försämrad syn leder till indraget körkort, däremot är det okej att köra bil när man är full. Vidare får man inte rösta om man inte vet vem Gustav Vasa var, men det är okej att vara hög på kokain när man avlägger sin röst.
Regeringen får det svettigt vart fjärde år och har de ljugit om något så hamnar de i ett komfortabelt fängelse. Någon armé finns inte, ingen får alltså lära sig döda. Lagen som tillåter dödshjälp blir därmed tandlös. Finland klarar sig helskinnat, eftersom vi inte har någon armé som kan skicka iväg en atombomb.
Låt dom komma nu
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Ok jag ser inte alls det där framför mig?
Lite försämrad syn leder inte till indraget körkort, det leder till att man tvingas köra med glasögon. Försämrad reaktionsförmåga och körovana är ett mycket större problem i trafiken, att låta gamla personer köra bil som inte borde är som att låta fulla köra.
Det är inte ok att köra bil när man är full, bara ok att köra bil på 0,8 promille istället för 0,2. (0,8 är gränsen i de flesta länder som tex USA och Storbrittanien).
Jag tycker att man bör kunna bevisa att man är tillräckligt insatt i politiken för att förtjäna en röst, man måste veta vad det är man röstar på.
Varför skulle folk rösta höga på kokain bara för att det är lagligt? vi har väl knappast ett problem med folk som röstar fulla?
Jag sa att regeringen skulle straffas för deras brott, inte att de skulle hamna i fängelse, du gör massiva antagelser och försöker se ett samband mellan punkterna som inte finns.
Tror du verkligen att man måste lära folk att kriga för att kunna utöva dödshjälp? jag förstår inte hur du tänker där heller.
Sláinte Mhath!
Ja, varför inte? Med tillstånd följer ansvar.
Principiellt ja, men jag ser inget positivt i att människor använder tyngre droger. Enklast vore om de var smarta nog att låta bli.2. Alla droger ska vara lagliga och kunna säljas till personer över 18.
Absolut.3. Innan man får rösträtt måste man klara ett test.
Absolut.4. Var fjärde år ska regeringen ställas inför en domstol och straffas för eventuella brott som tex: korruption, förräderi, förvrängning av information eller lögner mot folket.
Ingen kommentar.5. Barn som diagnotiseras med ADHD ska inte behandlas utan istället skickas till speciella ADHD-klasser.
Det är nog svårt att få det att funka, men sympatisk idé.6. Fängelser ska byggas upp till egna samhällen där fångarna kan leva komfortabla liv som påminner mer om livet utanför fängelset.
7. Skicka atombomb på Finland.
Viktigaste frågan, en framtida valvinnare.
Självklart.8. Dödshjälp ska vara lagligt.
Ja.9. Sverige ska inte ha någon armé, bara möjligöra chansen för frivilliga att medverka i FN-insatser.
Inte riktigt klar över vad det innebär att vara 0,8 rattfull, men om det verkar rimligt är det inte fel.10. Gränsen för rattfylla ska höjas från 0,2 promille till 0,8.
Nej jag är också emot tyngre droger men att göra det olagligt är inte rätt väg. Kollar man på Portugal så har användandet av tyngre droger minskat sedan de blev lagliga, deras nya droglagar är en fantastisk succé.
Antagligen svårt ja, men jag tror att det går. I danmark så har man den visionen om framtidens fängelser. Jag menar väl inte direkt att det ska se ut som utanför fängelset, självklart kommer fängelsesamhället ha en massa restriktioner, jag vill ha något slags mellanting mellan fängelse och vanligt samhälle. För mig handlar fängelse om rehabilitering, inte straff.
Det finns ingenting som säger att man skulle vara en sämre förare om man har 0,8 promille i blodet, därför ser jag ingen anledning till att man ska straffas för det. Jag förstår de som säger att om man tillåter 0,8 promille så ökar vi acceptansen för alkohol i trafiken. Men då är inte lagen om rattfylla längre baserad på verkligheten, då är det en politisk lag och då kan man säga exakt samma sak med 0,2-gränsen. Så antingen 0,8 promille eller 0% alkohol i blodet som gräns tycker jag.
Sláinte Mhath!