Ursprungligen postat av
tobbe non stop
Blir så jävla förbannad på alla borgare och andra högermänniskor som inte har en aning om hur vi i underklassen har det. Vi som är födda med låginkomsttagande arbetarföräldrar som fått vända på varenda slant, speciellt när ena föräldern varit arbetslös och den andra sjukskriven pga arbetsrelaterade förslitningsskador. Jag kan slå vad om att alla borgare här inne är uppvuxna i hem med normal eller medelinkomst, kanske till och med vissa höginkomsttagare. För det verkar som att det krävs att man är en äkta gräsrot, att man är stolt arbetarklass och är uppvuxen i underklassen utan rika föräldrar eller haft en uppväxt där föräldrarna inte haft ekonomiska problem för att förstå vad solidariet och omtanke om sina medmänniskor är. Jag blir så förbannat upprörd, det riktigt sticker i ögonen på mig när ni står och spottar på mig och rakryggat menar att jag och alla andra i låginkomsttagarhem och som själv även nu har svårt att klara sig skulle haft det ännu sämre. Jag förstår inte hur ni kan se mig i ögonen och säga nåt sånt, är inte jag lika mycket värd som alla ni andra? Varför ska jag ha det mycket sämre, återigen frågar jag mig, skulle jag behövt växa upp som hemlöst gatubarn för att mina föräldrar drabbades av händelser som ingen av dem kunde rå för? Hur fan kan ni bara tycka nåt sådant, varför är jag så mycket mindre värd, varför ska vi i underklassen förtryckas ännu mer, varför ska de sociala skyddsnäten slopas och mattan ryckas undan för oss? Jag jobbar och sliter och glider inte fram på någon räkmacka och de som är arbetslösa, sjuka eller socialbidragstagare glider inte heller fram och parasiterar på oss som arbetar som ni verkar tro. Varför tycker ni så illa om oss där nere, varför föraktar ni underklassen så mycket och önskar oss så ont? Jag bara undrar hur man kan ha hjärta i kroppen och samtidigt önska något sådant. Det är inte bara upprörande, det gör fanimej riktigt ont i mig också att ni kastar skit på mig och oss andra på det sättet