Ämne: Politik

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Får man agera till sin egen nackdel?
    Självklart, men detta är något som ständigt måste förklaras: liberal kapitalism tvingar inte någon att bli rik, framgångsrik, jobba hårt eller uppnå några personliga målsättningar. Det är helt och hållet frivilligt. Dock, om du inte vill jobba hårt kan du heller inte räkna med att bli rik på någon annans bekostnad bara för att du vill det.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Självklart, men detta är något som ständigt måste förklaras: liberal kapitalism tvingar inte någon att bli rik, framgångsrik, jobba hårt eller uppnå några personliga målsättningar. Det är helt och hållet frivilligt. Dock, om du inte vill jobba hårt kan du heller inte räkna med att bli rik på någon annans bekostnad bara för att du vill det.
    Vad ska man göra med folk som har hoppat och ligger och skriker med brutna ben?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Vad ska man göra med folk som har hoppat och ligger och skriker med brutna ben?
    Man ska skita i dem och helst muddra deras plånböcker. Den som försöker hjälpa dem ska straffas av staten som har som enda mål att tvinga alla att vara så produktiva och själviska som möjligt: största möjliga minst för mig och minsta möjliga för alla andra.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Vad är alternativet? Jag antar att du syftar på vad ägande av sig själv egentligen innebär, och det korta svaret är: rätten att agera för sin egen vinning i frihet från tvång.
    Jag tror inte att det går att äga sig själv, man kan inte vara både ägaren och ägodelen.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Man ska skita i dem och helst muddra deras plånböcker. Den som försöker hjälpa dem ska straffas av staten som har som enda mål att tvinga alla att vara så produktiva och själviska som möjligt: största möjliga minst för mig och minsta möjliga för alla andra.
    Får de hjälp att överleva, så äger de inte sig själva - ifall deras mål var att dö, vill säga.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Jag tror inte att det går att äga sig själv, man kan inte vara både ägaren och ägodelen.
    Förstår vad du menar men det känns inte som en värst intressant diskussion. Mer ordklyverier. "Ägandet" av sig själv bör betyda rätten att förfoga över sin kropp, så att säga: om jag vill resa mig från soffan och gå ut så gör jag det, det är inte upp till någon annan bestämma.

Får de hjälp att överleva, så äger de inte sig själva - ifall deras mål var att dö, vill säga.
    Nä, och jag vill inte tvinga någon att leva om de inte vill. Vad är din poäng?

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Nä, och jag vill inte tvinga någon att leva om de inte vill. Vad är din poäng?
    Jag undrade om du tyckte man skulle ha rätten att tvinga någon att överleva.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Jag undrade om du tyckte man skulle ha rätten att tvinga någon att överleva.
    Nej, varför skulle jag?

Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

sista veckan med borgarna nu då

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite. Visa inlägg
    sista veckan med borgarna nu då

Det komiska är ju att alla medier förkunnar att valet är så gott som avgjort ^^
    någon som vet hur många som egentligen har för röstat?

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Nej, varför skulle jag?
    Hur skulle du försvara det för personens anhöriga, om de fick veta att du inte hade försökt hjälpa honom/henne att överleva?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Hur skulle du försvara det för personens anhöriga, om de fick veta att du inte hade försökt hjälpa honom/henne att överleva?
    Att försök hjälpa någon och att tvinga är helt olika saker, men du har ju förut bevisat att du inte kan se någon skillnad på de två.

Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg

Det komiska är ju att alla medier förkunnar att valet är så gott som avgjort ^^
    någon som vet hur många som egentligen har för röstat?
    jag tror iofs också att den där biljardbollen får sitta i fyra år till men loppet är inte kört än!

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Oskar å Rasmus > kan inte ni 2 just get a room and get over it?

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Att försök hjälpa någon och att tvinga är helt olika saker, men du har ju förut bevisat att du inte kan se någon skillnad på de två.
    Varför är det olika saker plötsligt? Du brukar vara väldigt liberal med användandet av ordet tvång i andra sammanhang?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Sidan 578 av 782 FörstaFörsta ... 78478528568569570571572573574575576577578579580581582583584585586587588628678 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •