Stöld är när du tar något ifrån mig mot in vilja. Jag förstår att du vill hitta på en definition som passar dig, men det funkar inte.
Ja, du kan här också hitta på en egen defintion: det går inte att säga att konsumtion beror av produktion. Fint, tro du det om det passar dina åsikter.
Du har inte läst Rand, alltså vet du inte vad hon ansåg.
Nej, igen, principen är densamma: håll dig undan så slipper du utsättas för våld. Det säger ingenting om huruvida våld är rätt eller ej.
Jo, det kan hon, genom att försäkra sig på frivilliga grunder, precis som jag har visat.
Du feltolkar vad som menas med egoism för att du inte har läst Rand och inte vill förstå henne. Ditt problem, inte mitt.
Okej, du erkänner alltså att du inte vet vad Rand tyckte, bra. Du har också erkänt att du inte kan motbevisa hennes axiom vilket egentligen räcker, då har du inget mer att komma med.
Nu ligger det i mitt rationella egenintresse att sluta svara på ditt trötta svammel. Jag ger dig en chans och en chans enbart att fånga mitt intresse igen, om du svarar på följande:
* Vilken är den mest avgörande kritiken mot Rand, vad går den ut på och hur bevisar den att Rand hade fel? Obs att det inte handlar om att Rand har en teori som du inte tycker om, utan om att den ska bevisas vara felaktig, dvs icke korrekt. Sammanfatta med dina egna ord vad som inte stämmer.
* Förklara vad som menas med "välbefinnande" och hur det med logisk självklarhet leder fram till allas nödvändiga acceptans av välfärdsstaten. Förklara hur ett retoriskt erkännande av "människovärdet" automatiskt leder fram till att alla människor överlever utan några som helst övriga antaganden.
* Om du inte kan det, förklara då vad "rätten" att överleva som en följd av "människovärde" innebär, hur upprätthålls den utan några övriga antaganden?
* Förklara skillnaden mellan livet som värde och de värden som behövs för att upprätthålla det: vad beror de på, hur får man rätt till dem?
Svarar du inte på detta svarar jag inte dig, jag har redan med all önskvärd tydlighet visat att du inte ha en aning om vad du snackar om och nu är jag trött på sina ständiga undanflykter och lögner.